Gravid og stedmor...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. oktober 2015

Lilotte87

Jeg er målløs! Bliver vred på den stakkels drengs vegne. Håber din kæreste finder sine åbenbart mistede nosser og fortæller dig hvordan man behandler et lille barn. Man kan ikke opdrage et så lille barn ved at sætte hårde grænser. Han skal have opmærksom og kærlighed!

Det lyder på mig som om du har skrevet herinde for at få forståelse. Det tror jeg simpelthen ikke du får. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. oktober 2015

lineog4

Jeg er gravid i 24 uge, og min kæreste har en søn på 17 måneder. 

Jeg er mildest talt ved at gå ud af mit gode skind når vi har ham. 

Han er bund hysterisk og pisse irriterende til tider. Han forstår udemærket et nej, men prøver grænserne af. Jeg har aldrig brudt mig om børn, og slet ikke andres. Det er kun efter, at jeg selv er blevet gravid, at jeg kunne se mig selv som mor. 

(Lille sidespor) 

Men når vi så har ham hver anden weekend, så er det som om min kæreste ikke kan finde ud af at sige nej og jeg derfor er nød til at være den "hårde". 

Han får stort set lov til at gøre hvad der passer ham hjemme hos hans mor. 

Jeg føler mig som den værste kæreste overfor min kæreste, da jeg slet ikke viser interesse overfor hans søn. Kun i nogle tilfælde... Og det går mig på, at jeg har det sådan :-( og især nu hvor jeg er gravid og hormonerne er helt oppe at ringe! 

Havde brug for at komme ud med det.... Og hører om andre evt er i samme situation? :/

Blev lige nu at se på nogle billeder af mine egne da de var 17 mnd for lige at huske.... Og så blev jeg sgu ked af det, en ting er man som 17 mnd "kun" skal se sin far hver anden weekend, men at man så også skal opfattes som irriterende og møde en der i bund og grund ikke bryder sig om børn, er fyldt med hormoner og er mest bekymret for at være ej god kæreste og ikke for den lille trold de voksne har placeret midt i rodet.

jeg kan forstå din frustration går på, at du bliver den der siger nej og de to primære personer i hans liv intet nej giver ham. Og jeg er egentlig nysgerrig hvad er det for nogle nej'er han skal have? Hvad er det for nogle grænser han bevidst overskrider - allerede der står jeg af, for 17 mnd der er de jo et helt andet sted end velopdragenhed søde stille og rolige børn, der har de slet ikke den tilgang til verden der ligger i "prøve grænser af", de oplever verden som tryg, som en hvor de dårligt ved hvad der sker i en årsag-virkning sammenhæng, en verden hvor de er begyndt at blive selvstændige individer og derfor netop gør brug af at være selvstændige, de vil gerne kunne bestemme nu hvor de er individuelle og verden kan bryde fuldstændig sammen hvis en fx hælder mælken op før de gav brødet for det var sådan de havde set verden, men de havde ikke været i stand til at formidle det, de har ikke sprog nok til at formidle alle deres tanker og det kan gove utrolig meget frustration. Og så er de de værste møgunger (og samtidig dybt charmerende) når de med et skævt smil lige skal se om der nu igen kommer den sjove nej reaktion hvis de endnu en gang tager fjernbetjeningen og putter den i munden... De larmer, de beskidter, de roder, de følger ikke manualen, de kysser så man bliver helt våd, de krammer så man bliver helt varm, de griner så man ikke kan lade være med at grine med, de surmuler så man får lyst til at båtte dem på næsen, de græder så man kun kan trøste dem, de vågner sindsyg tidligt om morgenen (snerpende til midt om natten), de vil hellere lege med den fine vase end den bil man havde købt, og så vil de rummes og elskes.

og der hvor jeg får ondt i maven af dit indlæg, er jeg kun hører: de larmer, de roder, de beskidter, de er irriterende for alt det bør krydres med: de krammer, de kys, de griner for det er der vi som voksne bygger deres selvværd op, det er der vi som voksne ikke er hårde, men rimelige.

puha startede med ideen om at ville skrive konstruktivt om, at du og din kæreste må have en snak. Og du må også nød til at få en større forståelse for små bærn, for 17 mnd så er man godt nok et lille barn. Og I blover nød til at tale om, du absolut kun er på sidelinien når tumling er der, ja måske kunne du i en periode tage væk i de weekender... Men i stedet blev det vist mere et indlæg som siger jeg får så forfærdelig ondt af den lille trold, men det bunder i samme råd: måske for en kort periode lad far og søn finde hinanden uden du skal være der (kan ikke være meget tid han har haft til at etablere et far/søn forhold uden du var der og så endda også som gravid og nyetableret forhold). Du kunne jo eventuelt tage væk næste weekend. Og så få taget en snak om opdragelse, kunne jo være kæresten havde nogle ideer som var divergerende med dine og måske synes du er alt for streng men rummer det osv. Tænker jeg egentlig er meget godt at gøre inden man får børn i alt almindelighed. Og så tal med en du stoler på der har haft eller har børn på samme alder, for de vil nok sige det samme som mig, en på 17 mnd fylder helt vildt, kan være møg irriterende - men sådan er de og man skal huske at en på 17 mnd også bare er det mest fantastiske, stop op og lad grinet sive ind, stop op og mærk de fantastiske bløde arme der kan kramme så hårdt, stop op og lyt til de skønne ting de siger eller giver udtryk for.... Stop op og kræv intet men modtag bare, for de har så meget at give midt i kaos, rod, beskidt, mangel på søvn, irritation.....

Anmeld Citér

18. oktober 2015

lineog4

18. oktober 2015

God-mor

Anonym skriver:

Jeg er gravid i 24 uge, og min kæreste har en søn på 17 måneder. 

Jeg er mildest talt ved at gå ud af mit gode skind når vi har ham. 

Han er bund hysterisk og pisse irriterende til tider. Han forstår udemærket et nej, men prøver grænserne af. Jeg har aldrig brudt mig om børn, og slet ikke andres. Det er kun efter, at jeg selv er blevet gravid, at jeg kunne se mig selv som mor. 

(Lille sidespor) 

Men når vi så har ham hver anden weekend, så er det som om min kæreste ikke kan finde ud af at sige nej og jeg derfor er nød til at være den "hårde". 

Han får stort set lov til at gøre hvad der passer ham hjemme hos hans mor. 

Jeg føler mig som den værste kæreste overfor min kæreste, da jeg slet ikke viser interesse overfor hans søn. Kun i nogle tilfælde... Og det går mig på, at jeg har det sådan :-( og især nu hvor jeg er gravid og hormonerne er helt oppe at ringe! 

Havde brug for at komme ud med det.... Og hører om andre evt er i samme situation? :/

Børn på 17 måneder er ikke pisse irreterende. Det er fuldstændig normal adfærd at prøve grænser af som barn, og i som voksne skal selvfølgelig sætte grænserne på en hensigtsmæssig måde. Men med din indstilling til din stedsøn, så er der ikke noget at sige til at han muligvis laver lidt ekstra unoder, da det er der du viser ham opmærksomheden. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Han får massere af positiv respons og opmærksomhed. 

Det jeg skriver er det som FRUSTRERE mig og ikke hele mit forhold til knægten !!!

Du skriver selv at du slet ikke viser interesse og at han er pisse irriterende.

Så er det dælme svært at se hvor du mener du er kærlig og sød over for ham!

Hvor ved du hvad han må ved hans mor?

Og bare den sætning at din kæreste ikke er hård nok... æv altså hvoror vælger du overhovedet at gå ind i et forhold hvor der er et barn??

Og hvorfor vælger din kæreste overhovedet at få børn med en der så tydeligt afskyer hans eget barn, ....

Det her ender fuldstændigt galt når du først står med dit eget barn - du gror næppe omsorgsgen og empati natten over så jeg vil som en anden råde dig til prof hjælp- 

Det er DIG der noget galt med ikke et lille barn på 17 mdr. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Babilooo

Talte faktisk med min mor mht skilsmisser og en problematik ved at en del kvinder hsr svært ved at acceptere deres nye mands børn fra andre forhold. 

Jeg kender desværre en del tilfælde hvor kvinden nærmest har forbudt manden at se sine børn eller gjort det meget besværligt. Et par har decideret en ekstra lejlighed som hun kan være i når sønnerne er på besøg....

ved ikke om det kun er dine graviditetshornoner, men det lyder lidt som om du godt kunne lide at afskaffe det tidligere afkom (ikke bogstaveligt) ligesom løver nær de overtager et nyt territorie...

Men som voksne er det vores pligt at være de voksne og så få hjælp hvis ens følelser ikke er hensigsmæssige. Og her er en lille dreng i klemme. 

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Mullesmith

Anonym skriver:

Han får massere af positiv respons og opmærksomhed. 

Det jeg skriver er det som FRUSTRERE mig og ikke hele mit forhold til knægten !!!

hvor meget har i ham? Kan du evt. Lave en aftale med en veninde hvergang han er der, så du ikke skal være "den onde stedmor" hele tiden når han er hos jer. Måske far og sønnen kan have brug for lidt alenetid også. Og du får lidt aflastning fra det hele. Men børn i den alder er jo grænsesøgende, men du vil bare gerne have din kæreste skal være lidt mere på når han er der eller hvad? Så må du jo forklare din kæreste at du synes han sætter for lidt grænser og holder for lidt øje, hvis det er det?! Ski vigtigt i snakker om det eller ender i med at gå fra hinanden pga sønnen. Jeg har også en bonussøn og for satan hvor er deltog har været en udfordring og belastning ud over det sædvanlige, men jeg har bare sagt til mig selv at det skal ikke ødelægge mit forhold med min mand at han har en søn fra tidligere. Men tro mig der er 1000 vis af bonusmødre der har det som dig.

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Marts<3

• Jeg håber så inderligt, at min ex-kæreste ALDRIG finder en type som dig... Hvor ville jeg have ondt af min søn, at han skal face sådan en jaloux stedmoder. 

Det skal nok blive rigtig godt når du har født

Anmeld Citér

18. oktober 2015

Sprit25

Mullesmith skriver:

hvor meget har i ham? Kan du evt. Lave en aftale med en veninde hvergang han er der, så du ikke skal være "den onde stedmor" hele tiden når han er hos jer. Måske far og sønnen kan have brug for lidt alenetid også. Og du får lidt aflastning fra det hele. Men børn i den alder er jo grænsesøgende, men du vil bare gerne have din kæreste skal være lidt mere på når han er der eller hvad? Så må du jo forklare din kæreste at du synes han sætter for lidt grænser og holder for lidt øje, hvis det er det?! Ski vigtigt i snakker om det eller ender i med at gå fra hinanden pga sønnen. Jeg har også en bonussøn og for satan hvor er deltog har været en udfordring og belastning ud over det sædvanlige, men jeg har bare sagt til mig selv at det skal ikke ødelægge mit forhold med min mand at han har en søn fra tidligere. Men tro mig der er 1000 vis af bonusmødre der har det som dig.

Men løsningen er vel ikke hun forsvinder? Hvad tænker barnet så ikke når han bliver større?

Anmeld Citér

18. oktober 2015

SofiaMik

Tror at du vil få mere brugbar respons på sammenbragte-familier.dk. Der er et forum derinde hvor du kan få svar fra erfarne bonusmødre. 

Tror et eller andet sted, at du ikke har fået hele historien med her og nu bliver bedømt meget hårdt udfra en meget lille del af din virkelighed.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.