Sover min datter for meget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2015

Sedigfor

Sandratoft skriver:

Hvis hun trives og tager på, så ville jeg slet ikke være bekymret 

jeg synes det er en uskik at vække børn, jeg gjorde det heller ikke da min datter var helt spæd. Børn sover så meget som de har brug for og det er godt for deres udvikling. 

Hun trives og tager på dog ikke meget " 400 gram " (: men min sp siger det er fordi hun er meget aktiv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Arh, det er vist en sandhed med modifikationer! 

Hvis et nyfødt barn sover 13 timer uden at melde sig, skal det indlægges. Hvis en 1 årig gør det, er det dejligt. 

Men at en 5 mdr gammel baby sover så længe uden at melde sig, er usædvanligt. Og det kan være et udtryk for, at barnet bliver stopfodret i dagtimerne (hvilket ikke er hensigtsmæssigt). 

Så kender jeg mange børn der skal indlægges. 

Hvorfor siger SP så det er ok? 

Man kigger vel på om barnet trives og tager på?

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Abracadabra

Saphiira skriver:

Så kender jeg mange børn der skal indlægges. 

Hvorfor siger SP så det er ok? 

Man kigger vel på om barnet trives og tager på?

Nyfødte børn, der ikke melder sig? Nyfødte, der ikke spiser i 13 timer? Det er et faresignal! 

Jeg tror ikke, at vi taler om det samme. 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Tullemoar

Abracadabra skriver:

Nyfødte børn, der ikke melder sig? Nyfødte, der ikke spiser i 13 timer? Det er et faresignal! 

Barnet her er 6 måneder. Det er det jeg snakker om.

så ja, vi snakker om forskellige ting

Anmeld Citér

17. oktober 2015

bøllen

Abracadabra skriver:

Men i denne tråd er der tale om 6 mdr gammel baby ikke et nyfødt barn. 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Carina:-)

Sedigfor skriver:

Nu spiser hun ikke så meget igen som man nok skulle tro. Hvis jeg stopfodret hende vil hun tage mere end 400 gram på i mdr.

Jeg synes nu heller ikke 400 gram på en måned er ret meget når hun kun er 6 mdr-

Jeg må indrømme at jeg synes du skal snakke med din læge frem for sp - har mødt lidt for mange der mener det er åhh så skønt at de sover og min egen datter tog ikke nok på og sp var af den mening at det var da kun godt når det var en pige for de må gerne være små....

Min læge var så ikke enig og det var jeg heller ikke - og det samme var sygehuset heller ikke ...så vend den lige med lægen.

Der skal mad til for at udvikle hjernen .

Nu har jeg kun haft ammebørn så ved ikke om det er anderledes med flaskebørn men ved at de kan lære at sove for meget . og det hæmmer deres udvikling men aner ikke om 13 timer i streg er for meget ( her ville jeg reagere men jeg har også kun ammet og de har altid vågnet om natten somm 6 mdr) Men synes igen du skal spørge din læge .

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Tullemoar

Carina:-) skriver:

Jeg synes nu heller ikke 400 gram på en måned er ret meget når hun kun er 6 mdr-

Jeg må indrømme at jeg synes du skal snakke med din læge frem for sp - har mødt lidt for mange der mener det er åhh så skønt at de sover og min egen datter tog ikke nok på og sp var af den mening at det var da kun godt når det var en pige for de må gerne være små....

Min læge var så ikke enig og det var jeg heller ikke - og det samme var sygehuset heller ikke ...så vend den lige med lægen.

Der skal mad til for at udvikle hjernen .

Nu har jeg kun haft ammebørn så ved ikke om det er anderledes med flaskebørn men ved at de kan lære at sove for meget . og det hæmmer deres udvikling men aner ikke om 13 timer i streg er for meget ( her ville jeg reagere men jeg har også kun ammet og de har altid vågnet om natten somm 6 mdr) Men synes igen du skal spørge din læge .

Forhåbentligt kigger sp vel på om barnet følger vægtkurven? Gjorde din ikke det? Synes ellers de plejer gå så meget om de følger vægtkurven.... 

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Sedigfor

Saphiira skriver:

Forhåbentligt kigger sp vel på om barnet følger vægtkurven? Gjorde din ikke det? Synes ellers de plejer gå så meget om de følger vægtkurven.... 

Skal da siges hun vejer mere end hvad hun burde så hun følger sin egne kurve (: både med vægt og højde.

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Tullemoar

Sedigfor skriver:

Skal da siges hun vejer mere end hvad hun burde så hun følger sin egne kurve (: både med vægt og højde.

Må jeg spørge hvad hun vejer? Nu bliver jeg jo nysgerrig hehe

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Sedigfor

Saphiira skriver:

Må jeg spørge hvad hun vejer? Nu bliver jeg jo nysgerrig hehe

8,1 i Tirsdags og er 68 høj (: 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.