Hvornår ved man, at man er FÆRDIG med børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. september 2015

Kay

Happiness skriver:

Håber du bliver klogere på det Men tænker det er meget rart at få tænkt igennem. Både det ene scenarie og det andet

Jeg ville hade ikke at have overskud til mine børn. Og hvem ved om det er det 3. barn der vælter tårnet. Lige nu har jeg overskudet, og elsker at lave ting med dem. Men tænk nu hvis man mister overskudet med 3. barn. At det hele pludselig bliver hårdt at skulle komme igennem dagen. Mens jeg var allermest nede med min fødselsdepression, havde jeg mistet mit overskud, og det var den værste følelse. Og den vil jeg for alt i verden ikke have igen.

Men det er jo langt fra sikkert. Men chancerne er der bare, når man har været ramt før. Det er nok det der afholder mig fra bare at springe ud i det. 

Det er også nået ad det der er på min "i mod" liste og så at der er 50% risiko for endnu et barn med spalte   

og så at manden ikke thivil havde flere

men noget inden i mig skriger på en baby

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2015

2babygirls

Happiness skriver:

Jeg tænker nemlig også om det "bare" er savnet om en baby man savner. Den tosomhed man har når de er så afhængig af én. At man har tiden til at fordybe sig i dem og bare være helt opslugt i denne lille lækre skabning, 

For hvis det er sådan et savn, vil man jo hele tiden mangle den, og have denne savnfølelse. 

Og om man vil det eller ej, så er det mere krævende med 3 børn, og de vil ikke få samme opmærksomhed, som de kan få idag. Og er det det værd? Hvis jeg alligevel har følelsen at der mangler noget om 2 år igen. Selvf. vil et barn altid være det værd, men man skal jo stoppe et sted, og have overskud til de børn man har. 

Jeg tror aldrig vi får en 3er, alene fordi mine piger konkurrerer om hvem der må sidde ved mor eller far, og så græder den anden, og det gør sku ondt i hjertet. Ja, de lærer at dele, men hvem har lyst til at dele kærligheden fra mor og far  Er selv ud af en kæmpe søskende flok så har aldrig ønsket mig mange børn, fordi ingen skulle føle sig overset. Min mor var også vild med baby fårene, men de bliver jo større.

Jeg tror jeg for evig vil savne den nærhed og Bobbel man lever i det første år, og det vil jeg sikkert også gøre når jeg er 80år. Men så tror jeg bare jeg bliver en sindssyg god mormor 

Anmeld Citér

26. september 2015

SandraXOXO

Jeg føler vores familie er komplet. Selfølgelig kan jeg ikke se 10 år ud i fremtiden og vide at jeg føler det samme, men da vi havde 1 og 2 børn følte jeg ikke at jeg var helt færdig med at få børn, ikke at vi havde travlt men, jeg har nok bare altid følt mig som en trebørnsmor, og da jeg blev det, fik jeg den der indre ro, jeg føler at nu har jeg de børn jeg skal ha og kan nyde dem, og planlægge en fremtid uden flere graviditeter. Babyer er jeg ikke færdig med, jeg låner og nusser aller de babyer jeg kan komme i nærheden af  men jeg har født de børn jeg skal og jeg elsker at være mor til tre. 

Anmeld Citér

26. september 2015

FruStolpe

Happiness skriver:

Ja tænk engang, at jeg skulle skrive den her tråd...

Men engang imellem føler jeg, at jeg ikke er færdig med at få børn. At jeg egentlig gerne vil have én mere.

På trods af min sidste graviditet var hård, og begge fødsler ikke har været drømmefødsler. Men alligevel, så føler jeg ikke jeg er helt færdig.

Min mand vil ikke have flere, og det har jeg heller ikke ville, så vi har ikke taget snakken om flere børn, sådan seriøst. Kun snakket om hvor dejligt det er når vi igen kan sove længere end 6  Men jeg tror virkelig ikke han ønsker flere. Og så burde den jo være lukket der!

Men jeg føler mig virkelig skruk! Ikke efter et barn lige nu, men om et par år. Og ved ikke om denne følelse går væk. Men hvis vi nu får et til, vil den så gå væk der, eller vil jeg få følelsen igen efter noget tid? Følger den bare med kvindekroppen, eller hvordan er det?

Så spørgsmålet er.... Hvornår ved man at det er slut med børn? Føler du at du er færdig med at få børn? Vil man altid føle sig lidt skruk efter en nyfødt? 

Jeg er 1000% afklaret med at jeg er færdig med børn. 

Vi har to piger fra 10 og 14, hvor vi var skræmmende tæt på ikke at få den lille med hjem. Det vil jeg aldrig risikerer at prøve igen! Derfor er beslutningen om at jeg bliver steriliseret nu taget. Vi er hhv 33 og 41 

Anmeld Citér

26. september 2015

FruK

Når du ikke er i tvivl. 

Når du holder dine veninders babyer eller kigger på deres gravide maver og tænker "ja, babyer er søde - men godt at det ikke er mig!!" 

Anmeld Citér

29. september 2015

Barbamama

Det er jo meget forskelligt fra kvinde til kvinde hvornår de føler det er slut med børn. 

Jeg har altid tænkt at jeg ville have to børn. Og det har jeg fået. Jeger meget afklaret omkring at jeg ikke vil have flere. Jeg synes vores familie er perfekt som den er. Heldigvis synes min mand det samme. 

Det er så bare evigt irriterende når folk bliver ved med at sige "Ej bare vent.... I får en mere!" 

Anmeld Citér

3. oktober 2015

DBB

Happiness skriver:

Ja tænk engang, at jeg skulle skrive den her tråd...

Men engang imellem føler jeg, at jeg ikke er færdig med at få børn. At jeg egentlig gerne vil have én mere.

På trods af min sidste graviditet var hård, og begge fødsler ikke har været drømmefødsler. Men alligevel, så føler jeg ikke jeg er helt færdig.

Min mand vil ikke have flere, og det har jeg heller ikke ville, så vi har ikke taget snakken om flere børn, sådan seriøst. Kun snakket om hvor dejligt det er når vi igen kan sove længere end 6  Men jeg tror virkelig ikke han ønsker flere. Og så burde den jo være lukket der!

Men jeg føler mig virkelig skruk! Ikke efter et barn lige nu, men om et par år. Og ved ikke om denne følelse går væk. Men hvis vi nu får et til, vil den så gå væk der, eller vil jeg få følelsen igen efter noget tid? Følger den bare med kvindekroppen, eller hvordan er det?

Så spørgsmålet er.... Hvornår ved man at det er slut med børn? Føler du at du er færdig med at få børn? Vil man altid føle sig lidt skruk efter en nyfødt? 

Efter mine første 2 havde jeg også følelsen af at jeg ikke var færdig. Nærmere en følelse af at der manglede en i vores familie.

Nu har jeg fået hende (og en mere), men efter 3 tror jeg faktisk godt jeg kunne være stoppet. Nu kan jeg godt føle mig vemodig over tanken om at jeg ikke skal have en baby igen, men det er ikke den følelse at der mangler en.

Men jeg er ikke der hvor jeg er klar på sterilisering.

Og som min kæreste siger "Man skal lade en kvinde få de børn hun vil have".

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.