lineog4 skriver:
Jeg kan ikke fortælle dig hvornår man er færdig for jeg har lært at leve med jeg ikke er færdig - ja sad sågar i går og læste en historie og noget med en blev, og blev helt rørt og savnede at skifte ble (hvem f.... Savner at skifte at ble).
Men jeg ved vi ikke skal have flere, gør alt hvad der står i min magt præventionsmæssigt for der ikke kommer flere. Vi er for gamle (min mand især), min mand vil ikke flere børn, tror sgu ikke min krop kan klare flere graviditeter, vores børn er på vej til at være så store så det ville være synd og skam at få en baby, jeg vil gerne arbejde med min karriere osv. Jeg har tusind rationelle forklaringer på hvorfor vi ikke skal have flere børn.
Men det hjælper ikke på følelsen af, mit inderste ønske i verden er at have en lille baby i armene igen, føde, amme, prutte på maven, smøre en lækker lille krop ind i creme mens jeg hører pludren og latter. At få lov at trille med barnevognen og kigge forelsket ned på mit sovende mirakel. Puha ja selv at skifte at ble 
Men der er lys i mørket, for jeg er stadig lykkelig, jeg vil sagtens kunne lukke mine øjne om maaaaaange år og ikke tænke: hvis bare jeg havde fået et barn mere. Jeg bliver ikke bitter på min bedre halvdel over han ikke vil osv. Jeg kan sagtens leve skønt med drømmen om den baby der aldrig kommer, lige som jeg kan leve lykkeligt med drømmen om lottogevinsten der aldrig kommer 
Det er rart at høre fra én som lever med det. Det kan jo være det som jeg vil være nødsaget til, da jeg aldrig vil tvinge min mand til flere, hvis han ikke har lyst.
Vi er så kun 32 og 33 år, så der er tids nok.
Jeg tror det er sundt at lære at leve med det, at det er ok at savne den baby, men samtidigt acceptere at sådan er det, uden at bære nag. Så man ikke lever på standby, og kun tænker på det man ikke har.
Jeg tænker jeg giver mig selv og min mand et år til at gruble lidt over det. Det vil alligevel ikke være før der, da jeg lige har fået nyt job, og gerne vil være 100 på min beslutning, da den ikke sådan er at gøre om