Hvornår ved man, at man er FÆRDIG med børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.984 visninger
36 svar
12 synes godt om
24. september 2015

Happiness

Ja tænk engang, at jeg skulle skrive den her tråd...

Men engang imellem føler jeg, at jeg ikke er færdig med at få børn. At jeg egentlig gerne vil have én mere.

På trods af min sidste graviditet var hård, og begge fødsler ikke har været drømmefødsler. Men alligevel, så føler jeg ikke jeg er helt færdig.

Min mand vil ikke have flere, og det har jeg heller ikke ville, så vi har ikke taget snakken om flere børn, sådan seriøst. Kun snakket om hvor dejligt det er når vi igen kan sove længere end 6  Men jeg tror virkelig ikke han ønsker flere. Og så burde den jo være lukket der!

Men jeg føler mig virkelig skruk! Ikke efter et barn lige nu, men om et par år. Og ved ikke om denne følelse går væk. Men hvis vi nu får et til, vil den så gå væk der, eller vil jeg få følelsen igen efter noget tid? Følger den bare med kvindekroppen, eller hvordan er det?

Så spørgsmålet er.... Hvornår ved man at det er slut med børn? Føler du at du er færdig med at få børn? Vil man altid føle sig lidt skruk efter en nyfødt? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Vil jeg også meget gerne vide, for har det på præcis samme måde. Håber der er nogle erfarne mødre der vil svare

Anmeld Citér

24. september 2015

Christine

Happiness skriver:

Men engang imellem føler jeg, at jeg ikke er færdig med at få børn. At jeg egentlig gerne vil have én mere.

På trods af min sidste graviditet var hård, og begge fødsler ikke har været drømmefødsler. Men alligevel, så føler jeg ikke jeg er helt færdig.

Min mand vil ikke have flere, og det har jeg heller ikke ville, så vi har ikke taget snakken om flere børn, sådan seriøst. Kun snakket om hvor dejligt det er når vi igen kan sove længere end 6  Men jeg tror virkelig ikke han ønsker flere. Og så burde den jo være lukket der!

Men jeg føler mig virkelig skruk! Ikke efter et barn lige nu, men om et par år. Og ved ikke om denne følelse går væk. Men hvis vi nu får et til, vil den så gå væk der, eller vil jeg få følelsen igen efter noget tid? Følger den bare med kvindekroppen, eller hvordan er det?

Så spørgsmålet er.... Hvornår ved man at det er slut med børn? Føler du at du er færdig med at få børn? Vil man altid føle sig lidt skruk efter en nyfødt? 

Det kender jeg godt! Jeg har haft de værste graviditeter og fødsler. Efter vi fik lillesøster er vores familie fuldendt, men jeg har virkelig svært ved at lukke døren helt.

Jeg tror til dels det følger med kvindekroppen, for al fornuft siger mig at vi ikke skal have flere. Men vores økonomiske situation skulle da også gerne blive markant bedre og så forsvinder et modargument mod nr 4. 

Jeg har også altid tænkt at det måske kunne være meget fedt at få fire børn, så det betyder nok også noget. Og så er jeg under 30 og har derfor potentielt mange år med mulighed for en baby mere.

Jeg ved det faktisk ikke! Jeg bliver ikke ulykkelig hvis jeg ikke får flere børn, for jeg er virkelig lykkelig på dén front. Men tanken om ikke at opleve at blive mor igen, det er da lidt vemodigt. Og det er jo skørt for jeg er 100% mor til tre hver eneste dag og tre børn ER flere end mange får.

Mit svar er nok at det er helt naturligt at føle som du gør! Men om det betyder at man behøver få et barn mere for at føle sig fuldtendt, det ved jeg ikke 

Anmeld Citér

24. september 2015

Happiness

Christine skriver:

Det kender jeg godt! Jeg har haft de værste graviditeter og fødsler. Efter vi fik lillesøster er vores familie fuldendt, men jeg har virkelig svært ved at lukke døren helt.

Jeg tror til dels det følger med kvindekroppen, for al fornuft siger mig at vi ikke skal have flere. Men vores økonomiske situation skulle da også gerne blive markant bedre og så forsvinder et modargument mod nr 4. 

Jeg har også altid tænkt at det måske kunne være meget fedt at få fire børn, så det betyder nok også noget. Og så er jeg under 30 og har derfor potentielt mange år med mulighed for en baby mere.

Jeg ved det faktisk ikke! Jeg bliver ikke ulykkelig hvis jeg ikke får flere børn, for jeg er virkelig lykkelig på dén front. Men tanken om ikke at opleve at blive mor igen, det er da lidt vemodigt. Og det er jo skørt for jeg er 100% mor til tre hver eneste dag og tre børn ER flere end mange får.

Mit svar er nok at det er helt naturligt at føle som du gør! Men om det betyder at man behøver få et barn mere for at føle sig fuldtendt, det ved jeg ikke 

Her er det nok også fornuften der holder mig tilbage. For jeg tror ikke pt overskudet er der. Men om fx 2 år, skal den store starte i skole, og den mindste i børnehave. Og der sker bare så meget med dem, så er der måske overskud til den 3. Men igen, hvis jeg så igen føler denne lyst, så kan man jo blive ved

Det er svært. hvornår er "nok" nok? 

Min mand skulle steriliseres, og fik henvisningen, men har endnu ikke fået gjort noget ved det. 1½ år siden han fik henvisningen. Så tror måske også det giver mig et spinkelt håb. 

Synes bare det er svært. Jeg vil så gerne bare nyde dem jeg har, og tænke det er perfekt. Men selv om jeg selvfølgelig nyder dem jeg har, så føler jeg bare også, at der mangler én  

Men måske er det bare det magiske ved en graviditet, nyfødt, barsel og bare tiden og fordybelsen jeg savner. 

Jeg ved det ikke! Det er jo en kæmpe beslutning, og en stor ændring. 

Tænker at ved at lufte mine tanker, jeg måske bliver mere afklaret om at mine 2 skønne unger er nok, eller i at ønsket om et barn mere er så stort, at jeg må tage en længere snak med manden om det. 

Anmeld Citér

24. september 2015

Happiness

Roselil skriver:

Vil jeg også meget gerne vide, for har det på præcis samme måde. Håber der er nogle erfarne mødre der vil svare

det er "trøstende" at vide, at jeg ikke er ene om følelsen

Anmeld Citér

24. september 2015

CarinaSB

Happiness skriver:

Vi er færdig med at få børn herhjemme :) Vi har 2 dejlige drenge og vi nyder dem. Der er ingen af os som føler for en nr 3 .. Og vi har ikke lyst til at skulle starte forfra med flasker og natteroderi :) 

Og vores børn er i den alder hvor vi kan tage dem med på tur uden at skulle tænke over at kunne få varmet flaske eller finde et sted hvor vi skal kunne skifte ble. Vi er begge afklaret med det .. Men det tog noget tid for os at komme frem til det.  Og jeg skal da ærlig indrømme at jeg var ved at trække i land flere gange. Men nej beslutningen er taget ikke flere børn til os. Så lånere vi hellere og kan aflevere tilbage 

Anmeld Citér

24. september 2015

Babilooo

Har ro på 2 år og 6 år - ingen behov for flere

jeg tror man skal passe på med at tænke at ens liv bare ville være perfekt hvis og så fremt. 

Tænk hvis man så beslutter sig og det så ikke lykkes.

vi har det bedst med at fordele tiden på to - det bliver sværere og sværer jo flere der er.

Anmeld Citér

24. september 2015

Julemusen

Da vi havde fået nr to i januar og sad i bilen på vej hjem fra hæle blodprøven med begge børn på bagsædet sad jeg og kiggede lidt på dem i spejlet og kunne bare mærke at det altså manglede en. Det var en underlig fornemmelse og nævnte det for min mand der sagde, at han også gerne ville have en mere hvis jeg havde mod på det om et års tid. Påtrods af beskyttelse blev jeg gravid og venter nu nr tre, hvor der kun går 13 måneder mellem de to mindste. Og da vi fandt ud af at jeg var gravid denne gang var begge vores kommentarer, IKKE flere børn! Jeg skal steraliseres herefter. Og jo, det kan godt være at jeg bliver skruk på et tidspunkt senere i livet, men for mit vedkommende er det slut med graviditeter, fødsler og småbørn efter dette barn, som jeg er 20 uger henne med nu. Valget er taget og det er en lettelse for mig at vide at jeg bare skal steraliseres og så slut her efter.

Anmeld Citér

24. september 2015

kriis

Jeg kan bare sige at efter 2. barn var jeg sket ikke færdig! Mens jeg var gravid tænkte jeg "er det her virkelig sidste gang", mens jeg ammede tænkte jeg "skal jeg virkelig aldrig opleve dette igen" og hver gang jeg så gravide maver og nyfødte babyer følte jeg bare et enormt behov for et barn mere!

Min mand var egentligt færdig men alligevel blev vi enige om at "sker det så sker det" og miraklet skete - jeg blev gravid med nr 3.

Og lige fra jeg blev gravid vidste jeg bare at "det her ER sidste gang" og jeg har siden haft en indre ro for jeg vil IKKE have flere børn! Jeg er færdig helt langt ind i mit hjerte!

Det lyder måske underligt men jeg har bare fået de 3 unger jeg skulle have og lige så skruk jeg var efter vi havde fået nr 2 - lige så færdig og afklaret er jeg efter barn nr 3:-)

Anmeld Citér

24. september 2015

Happiness

CarinaSB skriver:

Vi er færdig med at få børn herhjemme :) Vi har 2 dejlige drenge og vi nyder dem. Der er ingen af os som føler for en nr 3 .. Og vi har ikke lyst til at skulle starte forfra med flasker og natteroderi :) 

Og vores børn er i den alder hvor vi kan tage dem med på tur uden at skulle tænke over at kunne få varmet flaske eller finde et sted hvor vi skal kunne skifte ble. Vi er begge afklaret med det .. Men det tog noget tid for os at komme frem til det.  Og jeg skal da ærlig indrømme at jeg var ved at trække i land flere gange. Men nej beslutningen er taget ikke flere børn til os. Så lånere vi hellere og kan aflevere tilbage 

Jeg ville ønske at jeg kunne blive afklaret med det. Måske kan jeg blive det, efter en for og imod snak med manden. Jeg elsker at være mor til 2, og glæder mig til ikke at skulle tænke bleer mere. Men samtidigt, kan jeg ikke helt forene mig med aldrig at skulle føde, amme og bare have min egen baby igen. 

Tingene med 3 børn er jo også mere "besværligt" i den forstand at man skal have en større bil, der skal mere planlægning til. Vi ville skulle bygge lidt om herhjemme. Men det er alt sammen materielt, og kan gøres til hvad det er. Jeg ville bare ønske at hjertet var samme sted som fornuften Eller måske vil jeg i princippet det modsatte? At jeg og min mand dropper fornuften, og bare springer ud i det.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.