Smølfine123 skriver:
Har ro på 2 år og 6 år - ingen behov for flere 
jeg tror man skal passe på med at tænke at ens liv bare ville være perfekt hvis og så fremt.
Tænk hvis man så beslutter sig og det så ikke lykkes.
vi har det bedst med at fordele tiden på to - det bliver sværere og sværer jo flere der er.
Jeg kan godt se hvor du vil hen. Og jeg forsøger virkelig at leve i nu'et og ikke "hvad nu hvis".
Hvis det ikke lader sig gøre, så er det jo sådan det er. Sådan var det jo også da man i sin tid, besluttede sig for at få et barn sammen.
Men jeg tror mere det handler om jeg nogensinde vil slippe denne følelse? Om jeg vil fortryde at vi ikke forsøger at berige familien med endnu et vidunder. Jeg føler mig bare ikke færdig med at bringe børn til verden.
Samtidigt kan jeg godt se fornuften i at "kun" have 2 børn. Både tidsmæssigt, men også materielt og det praktiske.
Og hvem ved om følelsen så slipper efter 3. barn, eller om den fortsat vil være der? Vil den nogensinde forsvinde, selv efter 10 børn
Overdrivelse fremmer forståelsen, men man ser jo de der storbørnsfamilier. Er det fordi de ikke kunne slippe den her følelse.
Skal jeg bare lære at leve med den, eller er det reelt en følelse der forsvinder, når man har fået det antal børn man skal have?
Ahhh jeg synes det er svært. Hvis jeg vidste at følelsen ville forsvinde med næste barn, så havde jeg nok 100% hoppet ud i det! (hvis altså min mand ville hoppe med på vognen, selvfølgelig!)
Anmeld
Citér