Hold nu K... Hvor er det hårdt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2015

Mettefpigen

lineog4 skriver:

Tror der spiller mange faktorer ind: hvilket studie, hvilket arbejde, hvilken person.

Personligt elskede jeg at være studerende, havde det som en fisk i vandet. Og jeg havde meget mere rum, overskud, mindre skemalagt osv da jeg var mor og studerende end nu som mor på arbejde. Min dag starter 5.30 og ude på cyklen kl 7, på arbejde 7.30 fordi jeg er heldig næsten ikke at have noget transport tid og hjemme alt mellem 15 og 18. Har dog så valgt at have en lidt strammere økonomi og er kun på 80% hvilket giver en fridag om ugen.... 

Som studerende mødte jeg sjældent tidligere end 9, jeg kunne planlægge hjemme arbejdsdage, kunne tage marathon dage og så en spontan fridag osv. Men det var jo så også et studie der gav plads til det, plus en del af bøgerne læste jeg mere af interesse end af pligt og ja så var jeg grundlæggende gladere for elskede udfordringen og at hjernen var i gang hele tiden

Det er også helt rigtigt... jeg synes bare tit der bliver skrevet (Hvordan øjnene ser det) at det bare er nemmere.... for det synes jeg ærligt talt ikk... jeg står op kl 6, ude af døren 7:10, møder kl 8 fri mellem 15-16 (har heldigvis ikk timer om aftenen) og har stadig lektier for hver dag og gruppearbejde engang imellem... plus at mange weekender også handler om lektier... jeg elsker også at lære og at gå i skole, men jaa jeg synes det er meget hårdere ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2015

Mor_2015

Hehe - det kan mange af os nok genkende det der  Vil dog bare sige, prøv at vær i det - giv dig selv roen og tiden. Det kan lyde tåbeligt, men den dårlige samvittighed styrer vores hverdag, men det behøver den slet ikke  Kan en studie dag af og til hjælpe dig, altså læse hjemmefra...? 

Anmeld Citér

15. september 2015

lineog4

Mettefpigen skriver:

Det er også helt rigtigt... jeg synes bare tit der bliver skrevet (Hvordan øjnene ser det) at det bare er nemmere.... for det synes jeg ærligt talt ikk... jeg står op kl 6, ude af døren 7:10, møder kl 8 fri mellem 15-16 (har heldigvis ikk timer om aftenen) og har stadig lektier for hver dag og gruppearbejde engang imellem... plus at mange weekender også handler om lektier... jeg elsker også at lære og at gå i skole, men jaa jeg synes det er meget hårdere ��

Helt klart afhængig af hvilken uddannelse og hvilket arbejde. Jeg gik på universitetet og det var rimelig fleksibelt og gav rum til spontanitet også på en hverdag. Er nu lærer, alt er totalt skemalagt og det er absolut ingen spontane fridage eller spontane: vi sover lige en time længere - intet fleks... Mens du går på en uddannelse der ikke levner tid til spontanitet og hvem ved måske du er heldig at få job der er præcist modsat med fleks og spontanitet 

Anmeld Citér

15. september 2015

Chrissi_lgh@hotmail.com

Isabella_mor skriver:

at stå op kl LORT!! (5:45)

få to børn og sig selv i tøjet/lave morgenmad/rydde op efter lillebror har kastet gavregrød over alt/ skifte ble på den mindste ca to gange/børste tænder/bede den store hundrede gange om at tage sko på før det til sidst ender med at jeg er nødt til at hjælpe ham fordi "han pludselig ikke kan" hvilket han har kunnet i flere år! Komme lillebror i en jakke/sko/cykelhjelm. Op på cyklen med ham, skiftetøj+regntøj til begge. Cykle i sneglefart fordi den store ikke kan cykle hurtigere (hvilket jo er som det er), slæbe lillebror, pose med skiftetøj og egen tonstunge rygsæk osv ind i børnehaven og vuggestuen aflevere begge børn, op på cyklen, ned til toget som kører kl 7:57 så jeg kan nå at møde kl 8:30! Sidde og arbejde med studiegruppe eller være til stede/i live til forelæsning. Hjem igen kl 15:00 og hente børn fordi der er dårlig samvittighed over at de har haft en lang lang dag i institution. Så kommer far hjem, han laver mad. Nu skal vi spise mad, rydde op efter maden, bade begge børn, putte begge børn, klokken er nu 20:00 og vi kommer til at lugte til os selv. I bad med os! Skal vi lige hygge lidt? Skal jeg lave lektier! Måske! Så er klokken 21:30 måske mere, nå!! i seng! Manden står op kl 5.! Jeg står op 5:45! 

JEG DØR! 

Ja det er sgu hårdt at være forældre. Og uanset hvor godt man prøver at få det til at hænge sammen, vil der næsten altid stå nogle og pege fingre. 

Jeg er selv lige startet på nyt studie efter endt barsel. Jøsses! Ikke nok med at det er hårdt at komme igang, så har vi også fået et enormt dårligt skema! Og så plusser man lige 4 timers pendling oveni.... 

Heldigvis kan de læsegrupper jeg er i bestikkes med kage, så at vi mødes som det passer mig bedst. Så næste uge skal jeg kun møde 3 dage. Dog 2 dage hvor jeg er væk omkring 10-12 timer.

Har lært at droppe den dårlige samvittighed, for ellers ville vores hverdag blive øv! Vi afleverer så sent som muligt og henter så tidligt som muligt. Dog er der stadig laaaaange dage.

og spiser meget ved min kærestes forældre, for at mindske det vi skal nå. 

Er stoppet med at tænke/være sur over tingenes gang og håber på et bedre skema næste semester 

Anmeld Citér

15. september 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg synes også, det er hårdt at være studerende og have barn  

jeg har nogle lange dage, men så har jeg fri om mandagen, hvor de kalder det studiedag. Det giver mig mulighed for at kunne læse til hele ugen, hvilket fungerer fantastisk.

jeg kan godt mærke, jeg lige skal vænne mig til det. Jeg har også mega dårlig samvittighed. Min datter bliver afleveret halv 7 fordi jeg skal med toget... Jeg hader det men sådan er det desværre. 

Anmeld Citér

16. september 2015

Mum33

Isabella_mor skriver:

at stå op kl LORT!! (5:45)

få to børn og sig selv i tøjet/lave morgenmad/rydde op efter lillebror har kastet gavregrød over alt/ skifte ble på den mindste ca to gange/børste tænder/bede den store hundrede gange om at tage sko på før det til sidst ender med at jeg er nødt til at hjælpe ham fordi "han pludselig ikke kan" hvilket han har kunnet i flere år! Komme lillebror i en jakke/sko/cykelhjelm. Op på cyklen med ham, skiftetøj+regntøj til begge. Cykle i sneglefart fordi den store ikke kan cykle hurtigere (hvilket jo er som det er), slæbe lillebror, pose med skiftetøj og egen tonstunge rygsæk osv ind i børnehaven og vuggestuen aflevere begge børn, op på cyklen, ned til toget som kører kl 7:57 så jeg kan nå at møde kl 8:30! Sidde og arbejde med studiegruppe eller være til stede/i live til forelæsning. Hjem igen kl 15:00 og hente børn fordi der er dårlig samvittighed over at de har haft en lang lang dag i institution. Så kommer far hjem, han laver mad. Nu skal vi spise mad, rydde op efter maden, bade begge børn, putte begge børn, klokken er nu 20:00 og vi kommer til at lugte til os selv. I bad med os! Skal vi lige hygge lidt? Skal jeg lave lektier! Måske! Så er klokken 21:30 måske mere, nå!! i seng! Manden står op kl 5.! Jeg står op 5:45! 

JEG DØR! 

Det er bare rocker hårdt at få hverdagslivet til at gå op med små poder. Kan du ikke justerer lidt på tingene, så det bliver lidt nemmere. Morgenmad - bolle i hånden til lillebror på vej op til børnehaven? Den store evt spise i bh? Skiftetøj mm bliver i daginstitutioner så du ikke skal slæbe frem og tilbage. Alt hvad du ikke skal bruge af bøger mm, lad det blive på skolen, så du ikke slæber så meget. 

- og så ved jeg godt det lyder "langhåret", men det er også en øvelse at se det positive i alle situationer, i stedet for at tage "det er hårdt " hatten på (hvilket jeg også gør til tider). Nyd at dine unger ikke er lang tid i i situation, nyd at din mand laver mad, glæd dig over tiden med ungerne mens i cykler, vær stolt over at du viser dem en sund hverdag med uddannelse, luft og mad på bordet. 

kæmpe knus til jer. 

Anmeld Citér

16. september 2015

Isabella_mor

Abemor skriver:

Det er bare rocker hårdt at få hverdagslivet til at gå op med små poder. Kan du ikke justerer lidt på tingene, så det bliver lidt nemmere. Morgenmad - bolle i hånden til lillebror på vej op til børnehaven? Den store evt spise i bh? Skiftetøj mm bliver i daginstitutioner så du ikke skal slæbe frem og tilbage. Alt hvad du ikke skal bruge af bøger mm, lad det blive på skolen, så du ikke slæber så meget. 

- og så ved jeg godt det lyder "langhåret", men det er også en øvelse at se det positive i alle situationer, i stedet for at tage "det er hårdt " hatten på (hvilket jeg også gør til tider). Nyd at dine unger ikke er lang tid i i situation, nyd at din mand laver mad, glæd dig over tiden med ungerne mens i cykler, vær stolt over at du viser dem en sund hverdag med uddannelse, luft og mad på bordet. 

kæmpe knus til jer. 

De er færdige med morgenmad inden vi kommer fordi det er en institution der allerede åbner kl 6. Så de får morgenmad til kl 7. Og jeg afleverer ca kl halv 8. 

Men jeg synes jeg gør det så let for mig selv som jeg kan. Men så skider lillebror lige inden vi skal ud af døren. Den store er pludselig faldet tilbage til det stadie hvor han ikke kan tage tøj på (han gider ikke i øjeblikket ) så det gør at jeg skal både klæde dem på, og mig selv. 

Det er nok også mest fordi rutinen bare ikke lige ligger på rygraden endnu.?

men kender du det, Jeg havde bare brug for at lufte lidt ud.

Anmeld Citér

17. september 2015

Clisolka

Uh hvor jeg kender det!

Nogle dage er værre end andre - jeg afleverer aldrig i vuggestue og børnehave, det er stort set kun min kæreste der gør det. Dog har jeg mulighed for at arbejde hjemme 1-2 dage om ugen, så der afleverer og henter jeg Jeg har en transporttid på 4 timer dagligt, 2 ud og 2 hjem....  *gaaaaaaaaaaaab*

Jeg skal ud af døren 6.45 - begge børn spiser morgenmad i køkkenet for både vuggestue og børnehave. Lige pt. spiser den lille dog yoghurt herhjemme om morgenen, fordi han skal have sin penicillin

Jeg er hjemme kl. 16, da jeg er gået på deltid efter jeg kom tilbage på arbejdet efter 2. barsel, så har jeg lidt ekstra tid. Begge børn bliver lagt 18.30 - så er der ikke meget tid tilbage

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.