Hold nu K... Hvor er det hårdt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2015

Julemusen

Puha jeg husker det alt for godt fra start jeg læste med to unger og en mand der arbejdede. Men heldigvis er det få år man studere, og så kan man være heldig at få mere humane arbejdstider �� indenfor mit fag et mødetiden 8-16 men man kan flekse ved ar møde tidligt de dage manden mødet sent og omvendt. Lige nu er jeg så så heldig at være på barsel. Så nyder tiden med mine børn. Men det er skide hårdt at studere og have børn når der er lang transport, lektier, studiegruppe med mere. Derfor valgte jeg også på kandidatuddannelsen at hoppe ud af studiegruppen og køre selvstudium ved siden af undervisningen. Sjovt nok gav det bedre karakterer, mere tid med børnene da jeg kunne læse hjemme og mindre stress i hverdagen. Det var måske en mulighed? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

Isabella_mor

Kitty-Katten skriver:

Puha jeg husker det alt for godt fra start jeg læste med to unger og en mand der arbejdede. Men heldigvis er det få år man studere, og så kan man være heldig at få mere humane arbejdstider �� indenfor mit fag et mødetiden 8-16 men man kan flekse ved ar møde tidligt de dage manden mødet sent og omvendt. Lige nu er jeg så så heldig at være på barsel. Så nyder tiden med mine børn. Men det er skide hårdt at studere og have børn når der er lang transport, lektier, studiegruppe med mere. Derfor valgte jeg også på kandidatuddannelsen at hoppe ud af studiegruppen og køre selvstudium ved siden af undervisningen. Sjovt nok gav det bedre karakterer, mere tid med børnene da jeg kunne læse hjemme og mindre stress i hverdagen. Det var måske en mulighed? 

Selvstudie er jeg ikke standhaftig nok til. 

Anmeld Citér

9. september 2015

serinasmor

Isabella_mor skriver:

at stå op kl LORT!! (5:45)

få to børn og sig selv i tøjet/lave morgenmad/rydde op efter lillebror har kastet gavregrød over alt/ skifte ble på den mindste ca to gange/børste tænder/bede den store hundrede gange om at tage sko på før det til sidst ender med at jeg er nødt til at hjælpe ham fordi "han pludselig ikke kan" hvilket han har kunnet i flere år! Komme lillebror i en jakke/sko/cykelhjelm. Op på cyklen med ham, skiftetøj+regntøj til begge. Cykle i sneglefart fordi den store ikke kan cykle hurtigere (hvilket jo er som det er), slæbe lillebror, pose med skiftetøj og egen tonstunge rygsæk osv ind i børnehaven og vuggestuen aflevere begge børn, op på cyklen, ned til toget som kører kl 7:57 så jeg kan nå at møde kl 8:30! Sidde og arbejde med studiegruppe eller være til stede/i live til forelæsning. Hjem igen kl 15:00 og hente børn fordi der er dårlig samvittighed over at de har haft en lang lang dag i institution. Så kommer far hjem, han laver mad. Nu skal vi spise mad, rydde op efter maden, bade begge børn, putte begge børn, klokken er nu 20:00 og vi kommer til at lugte til os selv. I bad med os! Skal vi lige hygge lidt? Skal jeg lave lektier! Måske! Så er klokken 21:30 måske mere, nå!! i seng! Manden står op kl 5.! Jeg står op 5:45! 

JEG DØR! 

Jeg kan så absolut godt huske hvor meget jeg glædede mig til at have fri når jeg havde fri (uden lektier og andre hængepartier)- og at holde fri - uden dårlig samvittighed  overfor studiet og/eller barn.. husker en del af studiet som en lang dårlig samvittighed ... 

Men egentlig lyder det ikke til at dine børn har specielt lange dage   overvej at blive 1-2 timer længere på skolen og få læst en masse - et par gange om ugen ... så kan manden hente de dage - og du kan tillade dig at holde fri en enkelt aften om ugen og være 100% til stede når du kommer hjem.... Det kan hjælpe og aflaste MEGET  

Anmeld Citér

9. september 2015

CharlotteogMaria

Er det ikke bare sådan hverdagen er for rigtig mange?

Anmeld Citér

9. september 2015

Isabella_mor

JustHere skriver:

Er det ikke bare sådan hverdagen er for rigtig mange?

Jo. Det er jeg helt sikker på den er. Jeg skulle bare af med det og få lidt luft for min frustration. ��

Anmeld Citér

9. september 2015

lineog4

Hverdagens trummerum kan til tider trække tænder ud og endda på den der meget langsomme måde så man virkelig lider. Er selv dybt overrasket over jeg stadig er vågen, jeg plejer at dejse om senest kl 22 og gerne før, nogle dage sover jeg fra kl 20 og føler livet bare drøner forbi. Måske er det fordi jeg de sidste 3 dage har været studerende ved at læse til eksamen og i dag været til 2 gange 3 timers skriftlig matematik.

som hos ringer mit vækkeur hver morgen 5.30 og så står den på vækning og hygge med 3 børn inden jeg med den mindste sætter mig på cyklen kl 7 for at ramme arbejdet 7.30 og så være der til alt mellem 15 og 17 - i morgen er det en dag med elever uden pause fra 7.45 til 14.30 - er træt bare ved tanken.... 

Kan nogle gange føle det hele sker uden mig og jeg bare går og glæder mig til weekend frem for at nyde nuet

Anmeld Citér

10. september 2015

alenemor42

Det burde simpelthen vedtaget ved lov at småbørns forældre ikke skal møde før kl. 9!

Jeg frygter når min barsel er slut og ikke at vende tilbage til skole, men den sidste praktik hvor jeg skal møde kl. 7.

Jeg husker alt for godt de kolde tidlige morgener med baby bag på cykel sovende fordi dagplejen lå 12 km væk

Jeg syntes det er fint du har brug for luft !!!

For helt ærligt .... det er sur røv og slet ikke fedt.

Anmeld Citér

10. september 2015

Mettefpigen

Det burde simpelthen vedtaget ved lov at småbørns forældre ikke skal møde før kl. 9!

Jeg frygter når min barsel er slut og ikke at vende tilbage til skole, men den sidste praktik hvor jeg skal møde kl. 7.

Jeg husker alt for godt de kolde tidlige morgener med baby bag på cykel sovende fordi dagplejen lå 12 km væk

Jeg syntes det er fint du har brug for luft !!!

For helt ærligt .... det er sur røv og slet ikke fedt.

Hvordan skulle det hænge sammen hvis man går i skole? Og hvornår skille man have fri mht skole/arbejde?

Anmeld Citér

10. september 2015

alenemor42

Mettefpigen skriver:

Hvordan skulle det hænge sammen hvis man går i skole? Og hvornår skille man have fri mht skole/arbejde?

Mht skole er det ikke det store problem for den ligger tæt på.

Men i værste fald vil jeg kunne risikere at få en praktikplads der ligger en times kørsel væk. Så ville vi skulle op 4.30- 5.00

Men generelt syntes jeg at lidt nedsat tid når man har meget tidlige mødetider skulle være en mulighed.

Anmeld Citér

10. september 2015

Mettefpigen

alenemor42 skriver:

Mht skole er det ikke det store problem for den ligger tæt på.

Men i værste fald vil jeg kunne risikere at få en praktikplads der ligger en times kørsel væk. Så ville vi skulle op 4.30- 5.00

Men generelt syntes jeg at lidt nedsat tid når man har meget tidlige mødetider skulle være en mulighed.

Men de skal jo også arbejdes ind på den anden side... ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.