Hold nu K... Hvor er det hårdt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.103 visninger
47 svar
40 synes godt om
9. september 2015

Isabella_mor

at stå op kl LORT!! (5:45)

få to børn og sig selv i tøjet/lave morgenmad/rydde op efter lillebror har kastet gavregrød over alt/ skifte ble på den mindste ca to gange/børste tænder/bede den store hundrede gange om at tage sko på før det til sidst ender med at jeg er nødt til at hjælpe ham fordi "han pludselig ikke kan" hvilket han har kunnet i flere år! Komme lillebror i en jakke/sko/cykelhjelm. Op på cyklen med ham, skiftetøj+regntøj til begge. Cykle i sneglefart fordi den store ikke kan cykle hurtigere (hvilket jo er som det er), slæbe lillebror, pose med skiftetøj og egen tonstunge rygsæk osv ind i børnehaven og vuggestuen aflevere begge børn, op på cyklen, ned til toget som kører kl 7:57 så jeg kan nå at møde kl 8:30! Sidde og arbejde med studiegruppe eller være til stede/i live til forelæsning. Hjem igen kl 15:00 og hente børn fordi der er dårlig samvittighed over at de har haft en lang lang dag i institution. Så kommer far hjem, han laver mad. Nu skal vi spise mad, rydde op efter maden, bade begge børn, putte begge børn, klokken er nu 20:00 og vi kommer til at lugte til os selv. I bad med os! Skal vi lige hygge lidt? Skal jeg lave lektier! Måske! Så er klokken 21:30 måske mere, nå!! i seng! Manden står op kl 5.! Jeg står op 5:45! 

JEG DØR! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2015

SofiaMik

Du er ikke alene!! Dog er min mand og jeg på arbejde og med transport fra og til arbejde + institutioner væk i op til 9 timer hver, hver dag. Vi flekser dog, men alligevel er børnene mindst 8 timer i institutionen hver dag. Og det er meget hårdt for alle. 

Anmeld Citér

9. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Isabella_mor skriver:

at stå op kl LORT!! (5:45)

få to børn og sig selv i tøjet/lave morgenmad/rydde op efter lillebror har kastet gavregrød over alt/ skifte ble på den mindste ca to gange/børste tænder/bede den store hundrede gange om at tage sko på før det til sidst ender med at jeg er nødt til at hjælpe ham fordi "han pludselig ikke kan" hvilket han har kunnet i flere år! Komme lillebror i en jakke/sko/cykelhjelm. Op på cyklen med ham, skiftetøj+regntøj til begge. Cykle i sneglefart fordi den store ikke kan cykle hurtigere (hvilket jo er som det er), slæbe lillebror, pose med skiftetøj og egen tonstunge rygsæk osv ind i børnehaven og vuggestuen aflevere begge børn, op på cyklen, ned til toget som kører kl 7:57 så jeg kan nå at møde kl 8:30! Sidde og arbejde med studiegruppe eller være til stede/i live til forelæsning. Hjem igen kl 15:00 og hente børn fordi der er dårlig samvittighed over at de har haft en lang lang dag i institution. Så kommer far hjem, han laver mad. Nu skal vi spise mad, rydde op efter maden, bade begge børn, putte begge børn, klokken er nu 20:00 og vi kommer til at lugte til os selv. I bad med os! Skal vi lige hygge lidt? Skal jeg lave lektier! Måske! Så er klokken 21:30 måske mere, nå!! i seng! Manden står op kl 5.! Jeg står op 5:45! 

JEG DØR! 

Hvor er far henne om morgenen? Min mand og jeg arbejder begge fuldtid +. Vores børn bliver afleveret 7.15-7.30 HVER morgen og hentes ca. 16. Det ER en lang dag, men sådan er det.

Den der kan komme først fra job henter børnene. Så laver vi mad, hvilket vi gør sammen og hygger os med. En af os læser med vores store søn og laver eventuelle lektier. Lillebror tuller rundt og hjælper måske lidt med maden eller dækker lidt bord. To gange i ugen skal storebror til sport fra 17-18, hvilket en af os er med til.

Indkøb klarer jeg oftest lige på vej hjem - tager 15 min. (Vi har så også biler)

Der ER meget at se til med to små børn og fuldtidsjobs, men jeg tror også det handler om indstilling. Drop den dårlige samvittighed over at børnene er i institution. Tag fx hjem efter skole et par dage i ugen og lav lektier i halvanden time før du - eller din mand- henter børnene, det må da give mere ro om aftenen?

Anmeld Citér

9. september 2015

Isabella_mor

SØS skriver:

Hvor er far henne om morgenen? Min mand og jeg arbejder begge fuldtid +. Vores børn bliver afleveret 7.15-7.30 HVER morgen og hentes ca. 16. Det ER en lang dag, men sådan er det.

Den der kan komme først fra job henter børnene. Så laver vi mad, hvilket vi gør sammen og hygger os med. En af os læser med vores store søn og laver eventuelle lektier. Lillebror tuller rundt og hjælper måske lidt med maden eller dækker lidt bord. To gange i ugen skal storebror til sport fra 17-18, hvilket en af os er med til.

Indkøb klarer jeg oftest lige på vej hjem - tager 15 min. (Vi har så også biler)

Der ER meget at se til med to små børn og fuldtidsjobs, men jeg tror også det handler om indstilling. Drop den dårlige samvittighed over at børnene er i institution. Tag fx hjem efter skole et par dage i ugen og lav lektier i halvanden time før du - eller din mand- henter børnene, det må da give mere ro om aftenen?

Far er på arbejde så han smutter ud af døren omkring kl 5. Og er først hjemme kl 15:30 hvis transporten klapper (3 forskellige transportmidler) 

hvis han er hjemme først henter han, men oftest er det mig og så henter jeg.

Anmeld Citér

9. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Isabella_mor skriver:

Far er på arbejde så han smutter ud af døren omkring kl 5. Og er først hjemme kl 15:30 hvis transporten klapper (3 forskellige transportmidler) 

hvis han er hjemme først henter han, men oftest er det mig og så henter jeg.

Hvis din mand kan hente børn 15.30 hvad så med at blive på skolen og læse en time eller halvanden når du har fri/er færdig med læsegruppe? Så er du hjemme ved 17-tiden og SÅ kan I hygge med madlavning, leg, bad mv. OG du skal ikke læse lektier senere? 

Anmeld Citér

9. september 2015

Abracadabra

Primært skal du droppe den dårlige samvittighed over for børnene. De har ikke lange dage. 

Sekundært skal du og I måske arrangere jer anderledes, så dine lektier ikke skal laves sidst på aftenen (de andre i tråden er kommet med glimrende forslag). 

Afslutningsvis skal du nok ændre dit tankemønster, det lyder som hverdagen for mange børnefamilier (og endda med korte dage i institutionen). 

Anmeld Citér

9. september 2015

Mettefpigen

Jaa sådan er det også her... jeg kan dårligt nok hygge med bassen da han skal i seng 18:30.... men sådan er det når man læser/arbejder...

Anmeld Citér

9. september 2015

Marts<3

Min søn bliver afleveret kl 07-07.10... Også spiser han morgenmad i børnehaven... Så skal han ikke ekstra tidligt op.

but welcome to life....

Anmeld Citér

9. september 2015

SandraXOXO

Sådan er det også her, op 0530 og ud af døren med tre børn 0615 for at nå ned med dem i inst og selv nå bussen Kl 0635, og så videre med tog mod skolen Og møde Kl 0800. Fri 1515, Nå tog og bus så børnene først kan hentes lige inden luk, hjem og spise hurtig mad, putte børn, selv gå omkuld. 5 dage om ugen. Vi er også ved at dø. Det er rigtig hårdt. 

Anmeld Citér

9. september 2015

Isabella_mor

SØS skriver:

Hvis din mand kan hente børn 15.30 hvad så med at blive på skolen og læse en time eller halvanden når du har fri/er færdig med læsegruppe? Så er du hjemme ved 17-tiden og SÅ kan I hygge med madlavning, leg, bad mv. OG du skal ikke læse lektier senere? 

Som regel har jeg tid til lektierne, det er ikke tiden der er et problem. vi har jo planlat tingene så det kan fungere. 

Men det gør det absolut ikke mindre hårdt. 

For det ER hårdt med et stramt program, og det ER hårdt at stå med to børn hver dag helt alene og få det hele til at klappe. 

Det er der jo ikke noget at gøre ved. og jeg ELSKER jo mine børn og jeg elsker tiden jeg har med dem, men det er stadig pisse hårdt. 

Især fordi at udmattelsen fylder så meget som den gør.

Nu møder jeg HELDIGVIS ikke fra kl 8:30 til 15 hver dag. så det er ikke fordi jeg er så presset som når man har et fuldtidsjob, hvilket jeg er glad for. det gør det da en del lettere at lade op end det ville være hvis jeg arbejdede mandag - fredag fra 7-15. 

Men det er stadig hårdt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.