Hold nu K... Hvor er det hårdt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2015

alenemor42

Mettefpigen skriver:

Men de skal jo også arbejdes ind på den anden side... ��

Ikke hvis man lavede en fleksibel model i arbejdsmarkedet. ... hvor man satte forskellige løsninger op så kunne man selv vælge eller lade være 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2015

Isabella_mor

lineog4 skriver:

Hverdagens trummerum kan til tider trække tænder ud og endda på den der meget langsomme måde så man virkelig lider. Er selv dybt overrasket over jeg stadig er vågen, jeg plejer at dejse om senest kl 22 og gerne før, nogle dage sover jeg fra kl 20 og føler livet bare drøner forbi. Måske er det fordi jeg de sidste 3 dage har været studerende ved at læse til eksamen og i dag været til 2 gange 3 timers skriftlig matematik.

som hos ringer mit vækkeur hver morgen 5.30 og så står den på vækning og hygge med 3 børn inden jeg med den mindste sætter mig på cyklen kl 7 for at ramme arbejdet 7.30 og så være der til alt mellem 15 og 17 - i morgen er det en dag med elever uden pause fra 7.45 til 14.30 - er træt bare ved tanken.... 

Kan nogle gange føle det hele sker uden mig og jeg bare går og glæder mig til weekend frem for at nyde nuet

Ja! Det er præcis sådan jeg har det. Weekenderne begynder at blive mere og mere hellige i mit univers. 

Anmeld Citér

10. september 2015

Isabella_mor

alenemor42 skriver:

Ikke hvis man lavede en fleksibel model i arbejdsmarkedet. ... hvor man satte forskellige løsninger op så kunne man selv vælge eller lade være 

I princippet bestemmer man jo selv hvir meget man vil arbejde. Det kommer jo an på hvad man vil have ud på den anden side. Kan man nøjes med lidt, så kan man jo arbejde deltid osv. Så på den måde er det jo selvvalgt.

det er jo fordi vi sætter os med dyr husleje, dyre vaner osv. Så skal vi have penge. 

(Som studerende skal man selvfølgelig passe studiet og der kan man ikke bestemme særlig meget selv)

Anmeld Citér

14. september 2015

Tissemyre

Isabella_mor skriver:

at stå op kl LORT!! (5:45)

få to børn og sig selv i tøjet/lave morgenmad/rydde op efter lillebror har kastet gavregrød over alt/ skifte ble på den mindste ca to gange/børste tænder/bede den store hundrede gange om at tage sko på før det til sidst ender med at jeg er nødt til at hjælpe ham fordi "han pludselig ikke kan" hvilket han har kunnet i flere år! Komme lillebror i en jakke/sko/cykelhjelm. Op på cyklen med ham, skiftetøj+regntøj til begge. Cykle i sneglefart fordi den store ikke kan cykle hurtigere (hvilket jo er som det er), slæbe lillebror, pose med skiftetøj og egen tonstunge rygsæk osv ind i børnehaven og vuggestuen aflevere begge børn, op på cyklen, ned til toget som kører kl 7:57 så jeg kan nå at møde kl 8:30! Sidde og arbejde med studiegruppe eller være til stede/i live til forelæsning. Hjem igen kl 15:00 og hente børn fordi der er dårlig samvittighed over at de har haft en lang lang dag i institution. Så kommer far hjem, han laver mad. Nu skal vi spise mad, rydde op efter maden, bade begge børn, putte begge børn, klokken er nu 20:00 og vi kommer til at lugte til os selv. I bad med os! Skal vi lige hygge lidt? Skal jeg lave lektier! Måske! Så er klokken 21:30 måske mere, nå!! i seng! Manden står op kl 5.! Jeg står op 5:45! 

JEG DØR! 

Anskaf jer en ladcykel med plads til begge børn. Så ville I kunne spare lidt tid.

Anmeld Citér

14. september 2015

hekran

Pyyh, kender det så godt. Læg bare to børn og en bil oveni, så ligner det min hverdag. 

Manden smutter 6.15 og jeg og fire børn skal være klar senest 7.10 til at begynde at smutte ud ad døren.

Jeg har dog været så frygtelig heldig dette semester, at jeg ikke underviser før kl. 9. Dog har vi to skolebørn, som begge skal være på plads kl. 8. Børnene går på integreret børnehus, så der er skole, børnehave og vuggestue under samme tag. Det starter hver morgen med fælles morgensamling i en halv time, hvor forældre er velkomne. Det betyder SÅ meget for vores start på dagen, at jeg ikke skal haste afsted på job, men kan sidde sammen med børnene og hygge.

Jeg håber det kan fortsætte efter jul!

Anmeld Citér

14. september 2015

Isabella_mor

Mumriken skriver:

Anskaf jer en ladcykel med plads til begge børn. Så ville I kunne spare lidt tid.

Det er næsten åndssvagt for der er virkelig ikke langt. Tror ikke at det der gør det hårdt kan fikses, det er jo som det er. Det er jo bare skide hårdt at være småbørnsfamilie, og det er skide hårdt at få det til at klappe altid. Men det er jo sådan det er. Det bliver lettere med tiden. Det er jeg helt sikker på

Anmeld Citér

14. september 2015

Isabella_mor

hekran skriver:

Pyyh, kender det så godt. Læg bare to børn og en bil oveni, så ligner det min hverdag. 

Manden smutter 6.15 og jeg og fire børn skal være klar senest 7.10 til at begynde at smutte ud ad døren.

Jeg har dog været så frygtelig heldig dette semester, at jeg ikke underviser før kl. 9. Dog har vi to skolebørn, som begge skal være på plads kl. 8. Børnene går på integreret børnehus, så der er skole, børnehave og vuggestue under samme tag. Det starter hver morgen med fælles morgensamling i en halv time, hvor forældre er velkomne. Det betyder SÅ meget for vores start på dagen, at jeg ikke skal haste afsted på job, men kan sidde sammen med børnene og hygge.

Jeg håber det kan fortsætte efter jul!

Ej DET lyder hyggeligt. Det gad jeg godt der var i børnehaven/vuggestuen. Jeg HADER virkelig det det stress med hurtig ind og hurtigt ud. ��

jeg er igang med kørekort og får forhåbentlig en bil snarest. 

Anmeld Citér

14. september 2015

Pige2009

alenemor42 skriver:

Jeg er lidt nysgerrig efter at høre, hvad du mener med fleksibel

Anmeld Citér

14. september 2015

Isabella_mor

Pige2009 skriver:

så kan man jo f.eks. bare nøjes med at arbejde deltid..  

Anmeld Citér

14. september 2015

alenemor42

Pige2009 skriver:

Hvis du søger lidt på Sveriges barsels regler så er de langt mere fleksible end vores.

Der betaler alle arbejdsgivere til barsel således at man får barselsdagpenge fra dag 1.

Mor har 280 dag det samme har far... far kan overføre omkring 180 dage (hæng mig ikke op på om det vat 180 eller 160) til mor. Man kan så vælge at få den høje sats alle dage eller vælge eks 2 dage om ugen med den lave sats og derved forlænge sin barsel

Men man kunne evt. Bruge nogenlunde samme model så man evt. Kunne møde lidt senere eller gå lidt tidligere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.