Hold nu K... Hvor er det hårdt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2015

Mor til Ella

alenemor42 skriver:

Det burde simpelthen vedtaget ved lov at småbørns forældre ikke skal møde før kl. 9!

Jeg frygter når min barsel er slut og ikke at vende tilbage til skole, men den sidste praktik hvor jeg skal møde kl. 7.

Jeg husker alt for godt de kolde tidlige morgener med baby bag på cykel sovende fordi dagplejen lå 12 km væk

Jeg syntes det er fint du har brug for luft !!!

For helt ærligt .... det er sur røv og slet ikke fedt.

Hehe... Tja, men os det først møder kl 9 har så også ofte først fri 17.30 og 19 eller senere og arbejder i weekenden. 

Jeg aflevere børn kl 8 og er tidligst hjemme 18.15. Mine piger bliver puttet kl 19. Det synes jeg ikke man skal misunde

Der er fordele og ulemper ved alle job/ studier.

Men derfor må man selvfølgelig godt synes det er tøv hårdt, tro mig det synes jeg også

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Kitty-Katten skriver:

Puha jeg husker det alt for godt fra start jeg læste med to unger og en mand der arbejdede. Men heldigvis er det få år man studere, og så kan man være heldig at få mere humane arbejdstider �� indenfor mit fag et mødetiden 8-16 men man kan flekse ved ar møde tidligt de dage manden mødet sent og omvendt. Lige nu er jeg så så heldig at være på barsel. Så nyder tiden med mine børn. Men det er skide hårdt at studere og have børn når der er lang transport, lektier, studiegruppe med mere. Derfor valgte jeg også på kandidatuddannelsen at hoppe ud af studiegruppen og køre selvstudium ved siden af undervisningen. Sjovt nok gav det bedre karakterer, mere tid med børnene da jeg kunne læse hjemme og mindre stress i hverdagen. Det var måske en mulighed? 

Jeg tænker, at man da har den største fleksibilitet som studerende frem et fast 37-timers job. Vel er nogle timer skemalagte, men dels er det jo (typisk) frivilligt at deltage i undervisningen og dels er det jo (typisk) LANGT fra 37 timer, der er skemalagte. SÅ jeg tror ikke,  man skal sætte næsen op efter at livet bliver "lettere" og mere fleksibelt med fuldtidsjob end som studerende - det er i hvert fald LANGT fra min oplevelse.

Til gengæld er det jo vidunderligt at afslutte sin uddannelse og dermed kunne holde fri med god samvittighed, når man ikke er på job.

Anmeld Citér

15. september 2015

Julemusen

SØS skriver:

Jeg tænker, at man da har den største fleksibilitet som studerende frem et fast 37-timers job. Vel er nogle timer skemalagte, men dels er det jo (typisk) frivilligt at deltage i undervisningen og dels er det jo (typisk) LANGT fra 37 timer, der er skemalagte. SÅ jeg tror ikke,  man skal sætte næsen op efter at livet bliver "lettere" og mere fleksibelt med fuldtidsjob end som studerende - det er i hvert fald LANGT fra min oplevelse.

Til gengæld er det jo vidunderligt at afslutte sin uddannelse og dermed kunne holde fri med god samvittighed, når man ikke er på job.

Jo der er meget fleksibelitet når man studere. Men på min uddannelse havde man aldrig fri. Der var hele tiden læsning, øvelser og eksamener. Og jeg havde da minimum 15 timers skemalagt undervisning om ugen hvor der er 75-125 siders pensum pr lektion. Min uge var 37 timers forberedelse og undervisning. Derudover kom der 3 eksamener pr semester som skulle klares ved siden af. Så tror virkelig det kommer an på uddannelsen. Min mand læste pædagog og havde meget fritid under skoleforløbene. Der blev så mere presset i praktik perioden. Mest pga transporten. Jeg er lykkelig over at jeg ikke skal bruge mine aftener på læsning og eksamener mere for at kunne følge med. På arbejdet er man der fra et klokslet til et andet og så kan man slå hovedet fra. 

Anmeld Citér

15. september 2015

Mettefpigen

SØS skriver:

Jeg synes det er hårdere at studere med et lille barn end at have fast arbejde... Her er det ikk valgfrit om man møder til timerne, plus der er mange lektier, gruppearbejde.... 

Anmeld Citér

15. september 2015

Mettefpigen

Kitty-Katten skriver:

Jo der er meget fleksibelitet når man studere. Men på min uddannelse havde man aldrig fri. Der var hele tiden læsning, øvelser og eksamener. Og jeg havde da minimum 15 timers skemalagt undervisning om ugen hvor der er 75-125 siders pensum pr lektion. Min uge var 37 timers forberedelse og undervisning. Derudover kom der 3 eksamener pr semester som skulle klares ved siden af. Så tror virkelig det kommer an på uddannelsen. Min mand læste pædagog og havde meget fritid under skoleforløbene. Der blev så mere presset i praktik perioden. Mest pga transporten. Jeg er lykkelig over at jeg ikke skal bruge mine aftener på læsning og eksamener mere for at kunne følge med. På arbejdet er man der fra et klokslet til et andet og så kan man slå hovedet fra. 

Jeg tænkte lige det samme... jeg synes personligt også det er hårdere at læse end at have fast arbejde... 

Anmeld Citér

15. september 2015

Skouboe

Mettefpigen skriver:

Jeg tænkte lige det samme... jeg synes personligt også det er hårdere at læse end at have fast arbejde... 

Jeg tror det kommer an på studiet og på arbejdet. Når man er studerende har man mere fleksibilitet, fordi der ikke er så mange skemalagte timer, så det kan være nemmere at planlægge rundt omkring fritidsaktiviter, lægebesøg osv. Ikke fordi man laver mindre, men fordi man kan lave det, når det passer ind.

Når man arbejder, er der som regel mange flere timer, hvor man er nødt til at være et bestemt sted. Der er vagtplaner og mødetider osv., noget der kan gøre hverdagen med små børn rigtigt besværlig. Til gengæld har ihvertfald en del mennesker så fri, når de går ud af døren, og de kan derfor bruge deres aften på huslige pligter eller afslapning eller hvad de nu har lyst til.

Anmeld Citér

15. september 2015

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Skouboe skriver:

Jeg tror det kommer an på studiet og på arbejdet. Når man er studerende har man mere fleksibilitet, fordi der ikke er så mange skemalagte timer, så det kan være nemmere at planlægge rundt omkring fritidsaktiviter, lægebesøg osv. Ikke fordi man laver mindre, men fordi man kan lave det, når det passer ind.

Når man arbejder, er der som regel mange flere timer, hvor man er nødt til at være et bestemt sted. Der er vagtplaner og mødetider osv., noget der kan gøre hverdagen med små børn rigtigt besværlig. Til gengæld har ihvertfald en del mennesker så fri, når de går ud af døren, og de kan derfor bruge deres aften på huslige pligter eller afslapning eller hvad de nu har lyst til.

Enig

Anmeld Citér

15. september 2015

--pige 87--

Det er jo fuldstændigt ligesom min hverdag ovenikøbet som alenemor og ja gravid igen �� så kommer til at stå med tre unger alene men den situation har jeg selv sat mig i så tager jeg med men er også studerende og skal nå toget lidt i 8 hver morgen for at nå det og det med samvittigheden kender jeg også alt til!! Så ja det lyder som mig det der!! Godt kaffe er opfundet for føler også jeg er ved at falde sammen nogen gange!! 

Anmeld Citér

15. september 2015

lineog4

Mettefpigen skriver:

Tror der spiller mange faktorer ind: hvilket studie, hvilket arbejde, hvilken person.

Personligt elskede jeg at være studerende, havde det som en fisk i vandet. Og jeg havde meget mere rum, overskud, mindre skemalagt osv da jeg var mor og studerende end nu som mor på arbejde. Min dag starter 5.30 og ude på cyklen kl 7, på arbejde 7.30 fordi jeg er heldig næsten ikke at have noget transport tid og hjemme alt mellem 15 og 18. Har dog så valgt at have en lidt strammere økonomi og er kun på 80% hvilket giver en fridag om ugen.... 

Som studerende mødte jeg sjældent tidligere end 9, jeg kunne planlægge hjemme arbejdsdage, kunne tage marathon dage og så en spontan fridag osv. Men det var jo så også et studie der gav plads til det, plus en del af bøgerne læste jeg mere af interesse end af pligt og ja så var jeg grundlæggende gladere for elskede udfordringen og at hjernen var i gang hele tiden

Anmeld Citér

15. september 2015

Mettefpigen

Skouboe skriver:

Det er rigtig nok, for der er studerende som går i skole fra 8-15 (16) og/ eller om aftenen... som stadig skal lave lektier mm ved siden af ☺

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.