Kysse børn på munden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2015

Hck

Profilbillede for Hck

Nu er mine børn store, så det kysseri er slut, men da de var små, var der da ikke noget bedre end et mysseri lige på mundtøjet, ( engang imellem godt fedtet), især hvis det kom impulsivt fra dem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2015

2721

Jeg kysser min søn både på munden, kinder, pande, mave, skulder osv hvor det nu lige falder er afhæning af situationen. Idag, bad han sågar om et kys på ballen(ude på hans shorts) fordi han havde slået den

Hans far gør det samme 

jeg bryder mig dog ikke om at bedsteforældre osv skulle rende og kysse på ham, men det har de heller aldrig gjort.

Anmeld Citér

28. august 2015

Tutter92

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Er der nu også det? Det er nemlig slet ikke mit indtryk. Jo, nogle beskriver hvordan de ikke selv bryder sig om det - men jeg læser faktisk ikke for alvor nogen (almindelige mennesker) som mener at det er forkert eller at andre ikke må gøre det? Og heldigvis for det da...

Jeg mener ikke herinde, men på nogle af de sider hvor folk kan kommentere.

Og så læste jeg en anden artikel hvor der stod at USA var meget splittet omkring dette emne.

Anmeld Citér

28. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg mener ikke herinde, men på nogle af de sider hvor folk kan kommentere.

Og så læste jeg en anden artikel hvor der stod at USA var meget splittet omkring dette emne.

Min pointe er blot, at man måske altid med fordel bør stille sig lidt kritisk, når noget er så åbenlyst fjollet. Også selvom tvivlsomme kilder skriver at "nogen har sagt" eller at "nogen mener"...

Vi forfalder tit lidt hurtigt til "verden er da også af lave" og "hvad sker der dog i dagens Danmark" - uden reelt at vide om der overhovedet er en problematik. Mit bud er at der er tale om ganske få tosser - ikke en "samfundsbevægelse" mod børnekysseri 

Anmeld Citér

29. august 2015

Tutter92

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Min pointe er blot, at man måske altid med fordel bør stille sig lidt kritisk, når noget er så åbenlyst fjollet. Også selvom tvivlsomme kilder skriver at "nogen har sagt" eller at "nogen mener"...

Vi forfalder tit lidt hurtigt til "verden er da også af lave" og "hvad sker der dog i dagens Danmark" - uden reelt at vide om der overhovedet er en problematik. Mit bud er at der er tale om ganske få tosser - ikke en "samfundsbevægelse" mod børnekysseri 

Det er da også lige meget om det de skriver omkring at USA er splittet omkring passer eller ej. Derfor må man da godt ytre sin mening omkring det hvis det nu var sandt. Der er jo ikke nogle der skriver direkte grimt.

Anmeld Citér

29. august 2015

Kun1somMIG

dpb skriver:

Personligt kysser jeg ikke mine børn på munden. Men kysser dem det gør jeg.... på alle tidspunkter af dagen ... på kinden, panden, næsen, hånden etc. Det er ganske enkelt fordi jeg ikke bryder mig om det at kysse dem på munden, så derfor er det ikke noget JEG gør. Men omvendt så har jeg heller aldrig vendt hovedet væk eller undveget når de da de var mindre ville kysse mig på munden... det er bare ikke noget jeg har "opfordret" til

Det er ikke fordi jeg forbinder det med noget seksuelt som sådan, men alligevel er det for mig mere intimt og noget man gør med sin mand/kone/kæreste Derfor bryder jeg mig personligt ikke om det. Men hvad andre gør er deres sag

Qnuz

Jeg bryder mig ikke om at blive kysset på munden af andre end min mand. Min mor og far har altid kysset mig på munden og selv om jeg ikke brød mig om det kyssede jeg dem på munden for deres skyld. 

Jeg vil ikke ha mine børn skal ha det på samme måde så derfor kysser jeg dem kun på kinden/panden/næsen/håret.

Men jeg er også lidt speciel hvad angår min private sfære 

Anmeld Citér

29. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Tutter92 skriver:

Det er da også lige meget om det de skriver omkring at USA er splittet omkring passer eller ej. Derfor må man da godt ytre sin mening omkring det hvis det nu var sandt. Der er jo ikke nogle der skriver direkte grimt.

Ja bestemt - og hvis det virkelig passede ville meningerne være super vigtige jo. Men hvis det snarere blot er en storm i et glad vand, bekræfter vi jo blot hinanden i at vi i bund og grund mener det samme

Anmeld Citér

31. august 2015

Ciss

Patriark skriver:

Det er den mest basale tilknytningshandling man kan udføre. Det er så primalt og forbundet med hengivenhed, at jeg ikke rummer tanken om forældre der ikke kysser deres børn på munden.

Hvis man ikke kysser sine børn på munden, er jeg af den overbevisning at der må være et følelsesmæssigt efterslæb eller en psykiatrisk overbygning der ikke er taget hånd om.

Fordømmende, ja. Karikeret, måske. Men det er altså min overbevisning.

Herlighed! Så nu har man omtrent en diagnose, hvis man ikke kysser sine børn på munden?  

Man kan både elske sine børn højere end alt andet i verden og vise dem det uden at kysse dem på munden. Kysset på munden er ikke det som afgør, om man har god tilknytning til sine børn eller om man klarer at vise hengivenhed.

Det er påfaldende at ingen så langt i tråden har fordømt folk som kysser sine børn på munden, men det er kommet et par udfald mod folk, som ikke gør det....

Anmeld Citér

31. august 2015

et-ønske

Tutter92 skriver:

Undskyld mig hvis andre har skrevet om dette emne. Så har jeg bare ikke set det

Nu har jeg læst og hørt om dette i medierne, at det er forkert at kysse sine børn på munden fordi nogle mener at børnene bliver seksuelt forvirrede, og kunne faktisk godt tænke mig at høre mødrenes mening omkring dette.

Jeg kan godt starte selv.

Jeg mener IKKE at der er noget forkert i at kysse sit barn på munden, men det kommer også an på hvordan man gør det. Personligt kysser jeg altid min søn godmorgen og godnat. I løbet af dagen kan jeg da også kysse ham fordi jeg elsker ham så højt. Den dag han skubber mig væk eller drejer hovedet eller på anden måde selv siger fra, respekterer jeg selvfølgelig at det ikke er noget han gider.  

Synes efterhånden der er regler for alt, og alt kan misforståes  

jeg over kysser mine lækre unger når jeg har lyst! Og det har intet med sex at gøre - det er bare sådan jeg er.... Hendes på 10 har vi fået reduceret til morgen og aften respekterer hendes grænser, men hun kommer nu selv og skal have en godnat trutter, og farvel mys! Tvillingerne er ligeglade, tager bare imod  

Anmeld Citér

31. august 2015

Anonym

Jeg kysser mine børn når og hvor jeg vil - Jeg kysser dem godmorgen, farvel og godnat og "bare fordi du er sød". På munden, på kinden, i nakken, på øret, på maven, på låret osv.

Jeg mener ikke, der er noget galt i IKKE at kysse sine børn på munden, men jeg mener, der er noget galt, hvis man kan se noget seksuelt i, at andre gør det.

Men hey - for ikke så længe siden skulle vi lægge øre til, at det var forkert at amme sit børn, hvis det er over 1 år gammelt. Fordi bryster var noget seksuelt, og det da kun kunne være morens behov - Hvorfor ikke bevæge os yderligere et skridt hen mod at sygeliggøre det naturlige?

Og tænker jeg, at man kan finde læger og psykologer rundt omkring i verden, der mener nærmest hvad som helst, hvis man absolut vil lede efter noget at være forarget over. At der så åbenbart findes danskere, der er enige med dem, det er jo bare trist.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.