Kysse børn på munden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. august 2015

Dorthe1986

Når jeg hører udsagn som at det skulle være seksuelt at kysse sine børn på munden eller at det er unaturligt eller hvad man nu kan sige for at lade det negativt, så kan jeg ikke lade være med at tænke på hvad man mon har med fra sin fortid, siden et uskyldigt tantekys til sine børn, kan ses i det lys?

Nogen der kan svare mig på det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. august 2015

Anonym

Man kan sagtens vise omsorg og kærlighed på anden måde end at give kys. Det at du roser, giver dem et knus, læser en historie for dem, tegner med dem, og meget mere er os kærlighed og omsorg, det at du tager dig tid til dine børn burde betyde mere end et kys. 

Nogle mennesker ser et kys på munden som noget mere end at vise kærlighed og det må man respekter, nogen forbinder det med noget seksuelt og det er deres måde at tænke på, men at det ligefrem skal skade børn at blive kysset på munden kan jeg ikke se nogen sammenhæng i.

Jeg selv kysser mine børn hverdag også på munden, og gerne flere gange om dagen, jeg gør det ikke for at vise dem at de er elsket men fordi at det er hyggeligt at side foran tvet med sønnemanden under armen også lige mysse hans pande. Jeg nyder at få et mys når de skal sove, bliver hentet fra dagplejen, eller står op, det er da helt 100 kun mig der har følelsen af kærlighed i de øjeblikke, de er som sagt børn og forstår ikke betydningen af et kys, eller hvis jeg siger jeg elsker dig, i hvert fald ikke mine børn. 

Så om folk kysser deres børn eller ej så er der intet forkert i noget af det. Heller brug tid på at gøre ting der glæder dem, og se dem glade end at få et mys. 

Anmeld Citér

28. august 2015

TNBC

Tutter92 skriver:

Undskyld mig hvis andre har skrevet om dette emne. Så har jeg bare ikke set det

Nu har jeg læst og hørt om dette i medierne, at det er forkert at kysse sine børn på munden fordi nogle mener at børnene bliver seksuelt forvirrede, og kunne faktisk godt tænke mig at høre mødrenes mening omkring dette.

Jeg kan godt starte selv.

Jeg mener IKKE at der er noget forkert i at kysse sit barn på munden, men det kommer også an på hvordan man gør det. Personligt kysser jeg altid min søn godmorgen og godnat. I løbet af dagen kan jeg da også kysse ham fordi jeg elsker ham så højt. Den dag han skubber mig væk eller drejer hovedet eller på anden måde selv siger fra, respekterer jeg selvfølgelig at det ikke er noget han gider.  

http://www.dailymail.co.uk/femail/article-3213664/Psychologist-slams-doctor-s-advice-not-kiss-children-lips-sexual.html

Fandt lige den her

Anmeld Citér

28. august 2015

Anonym

Jeg kysser min søn på munden

jeg kysser mine søskende på munden

mine søskende kysser min søn på munden 

jeg kysser mine forældre på munden 

jeg er 27 somre

det er jo bare tantekys så der er sgu ikke noget galt i at vise følelser

Anmeld Citér

28. august 2015

MorTil3+

Min mand og jeg kysser vores børn på munden flere gange om dagen. Jeg kysser stadig mine forældre og bedsteforældre på munden også og jeg er 30 år. 

Anmeld Citér

28. august 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Det har jeg aldrig hørt skulle skade 

Jeg kysser også min datter(1 år) når hun kommer og trutter mund 

Jeg stoppede først med at kysse mine forældre på munden da jeg var 14. Jeg synes ikke selv jeg er seksuelt forvirret eller andet af den grund

Anmeld Citér

28. august 2015

God-mor

Tutter92 skriver:

Undskyld mig hvis andre har skrevet om dette emne. Så har jeg bare ikke set det

Nu har jeg læst og hørt om dette i medierne, at det er forkert at kysse sine børn på munden fordi nogle mener at børnene bliver seksuelt forvirrede, og kunne faktisk godt tænke mig at høre mødrenes mening omkring dette.

Jeg kan godt starte selv.

Jeg mener IKKE at der er noget forkert i at kysse sit barn på munden, men det kommer også an på hvordan man gør det. Personligt kysser jeg altid min søn godmorgen og godnat. I løbet af dagen kan jeg da også kysse ham fordi jeg elsker ham så højt. Den dag han skubber mig væk eller drejer hovedet eller på anden måde selv siger fra, respekterer jeg selvfølgelig at det ikke er noget han gider.  

Jeg kysser dagligt min skønne datter på 2 år på munden og ser intet forkert i det. Jeg kysser stadig min mor på munden når vi siger goddag og farvel og jeg er 24 og er ikke spor forvirret  

Anmeld Citér

28. august 2015

B&J

Jamen jeg kan da ikke undvære at give min dejlige søn et kæmpe kys på munden  han er jo min dreng og det er da kærlighed og et kys på munden skadet bestemt ikke 

Anmeld Citér

28. august 2015

ErDuHerIkkeSnart

Tutter92 skriver:

Ja det skulle man da mene.

Men der er faktisk rigtig mange der er enig med lægen eller psykologen

Er der nu også det? Det er nemlig slet ikke mit indtryk. Jo, nogle beskriver hvordan de ikke selv bryder sig om det - men jeg læser faktisk ikke for alvor nogen (almindelige mennesker) som mener at det er forkert eller at andre ikke må gøre det? Og heldigvis for det da...

Anmeld Citér

28. august 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Witt skriver:

iih, jeg ville i hvert fald blive straffet, hvis det var. Jeg kysser altså min prinsesse 100.0000 gange om dagen !!! Hun kommer da også selv over til mig og kysser mig. Så har hun det med at komme og spørgeer om hun må få et laaaaaaaaaaangt kys, det får hun så, og hvis hun ikke mener det er langt nok, så vil hun have et nyt kys !!!  ...

- I dags Danmark, er alt forkert! Lige meget hvad man gør, er det frastødende! Syntes simelthen det er for langt ude! Det er børn vi snakker om, der skal have masser af omsorg, kærlighed og godhed! De skal føle sig specielle! Og det gør de bestemt ikki, hvis man ignorere dem/ikke viser dem at man  holder af dem!

- Det er hvad folk selv gør det til, hvis man ser det som noget seksuelt, så er man altså ikke helt i orden selv! Så må man til at spænde hjelmen og tænke sig om en ekstre gang!

Bliver så vred over at nogle kan se på det, på den måde! Det er virkelig forkert! Især da man taler om voksne mennesker! Self skal man respektere hvis barnet ikke ønsker det, vender hovedet eller siger noget med at vedkommende ikke vil have at mor/far kysser.

Men hvis barnet intet siger, så kys da løs (self med måde). Mormor kys er der ingen der er døde af!

Det har vel ikke så meget med "Dagens Danmark" at gøre, hvad en amerikansk psykolog har fundet på at markere sig med. Jeg oplever bestemt ikke hendes holdning som særligt udbredt i Danmark, tværtimod. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.