Man kan sagtens vise omsorg og kærlighed på anden måde end at give kys. Det at du roser, giver dem et knus, læser en historie for dem, tegner med dem, og meget mere er os kærlighed og omsorg, det at du tager dig tid til dine børn burde betyde mere end et kys.
Nogle mennesker ser et kys på munden som noget mere end at vise kærlighed og det må man respekter, nogen forbinder det med noget seksuelt og det er deres måde at tænke på, men at det ligefrem skal skade børn at blive kysset på munden kan jeg ikke se nogen sammenhæng i.
Jeg selv kysser mine børn hverdag også på munden, og gerne flere gange om dagen, jeg gør det ikke for at vise dem at de er elsket men fordi at det er hyggeligt at side foran tvet med sønnemanden under armen også lige mysse hans pande. Jeg nyder at få et mys når de skal sove, bliver hentet fra dagplejen, eller står op, det er da helt 100 kun mig der har følelsen af kærlighed i de øjeblikke, de er som sagt børn og forstår ikke betydningen af et kys, eller hvis jeg siger jeg elsker dig, i hvert fald ikke mine børn.
Så om folk kysser deres børn eller ej så er der intet forkert i noget af det. Heller brug tid på at gøre ting der glæder dem, og se dem glade end at få et mys.
Anmeld
Citér