I forhold til børnenes tøj, da de var små, tænkte jeg ikke spor på signaler. De skulle klædes på til at kunne lege, og pletter på tøjet rørte mig ikke, hvis bare det var rent og rart at have på. Selvfølgelig købte jeg det, jeg syntes var pænt, og min datter har da haft mere "tøset" tøj end sine små brødre, men der var ikke nogen særlige principper eller præferencer fra min side ellers.
I forhold til mig selv kan jeg godt lide, at tøjet afspejler, hvordan jeg er eller ønsker at blive opfattet som, måske. Jeg elsker kjoler og går sjældent i andet. Farvestrålende, gerne lidt specielle kjoler. Jeg kan dels godt lide at fremstå feminin, dels siger fx jeans mig ingenting, og jeg kan slet ikke følge med i, hvad der er topsmart lige nu. Jeg vil også gerne signalere noget lidt sprælsk og flippet, men aner ikke, om det lykkes, eller om jeg går over i det "damede", hvad jeg bestemt ikke ønsker
Men - jeg trives rigtigt godt i mit tøj, det er sådan, jeg kan lide at være klædt, og selvom jeg har prøvet både at se "karrierekvindeagtig" og lidt rå ud, så føles det bare ikke som mig.
Hvis jeg skulle sætte på formel, hvad jeg ønsker at signalere, er det noget med åbenhed, mod, rummelighed, uhøjtidelighed etc. - men jeg sidder med et smil på læben og skriver dette, for jeg tvivler egentlig på, at andre i den grad analyserer min påklædning. Vigtigst er nok, at jeg ikke fremstår kedelig! Dog kender jeg masser af mennesker, som bestemt ikke er kedelige, men hvis tøj jeg slet ikke hæfter mig ved. Jeg tror, mange af os overvurderer, hvor meget andre egentlig lægger i vores påklædning i det daglige. Førstehåndsindtryk betyder en del, men når vi først kender hinanden lidt, spiller det nok ikke den store rolle.