Spørgsmål/debat - boligindretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Elgaard73 skriver:

Vi bor bestemt ikke sort/hvidt/strømlinet. Det ville slet ikke passe i stilen til vores gamle hus (altså sådan et med fritlagte bjælker og bondegårdsvindue stilen). Og så er det der højglans/skarpe lige kanter, bare slet ikke mig.

Vi har store bløde sofaer, afsyret møbler/døre, gamle planke gulve. Det hele i afdæmpede lyse/varme farver. Og så gør det ikke noget at der flyder legetøj her og der, og at vores plaider aldrig bliver foldet og lagt pænt. Dog er jeg en smule OCD omkring f.eks lysestager. Der skal være to af dem samlet. Og urtepotteskjulerne skal være ens i det pågældende rum.

Men ærligt, så er jeg nok gået hen og blevet sådan lidt anti-trendy. Jo mere noget er oppe i tiden, jo mindre får det lov at komme inden for mine døre. Der kommer aldrig til at stå en Kahler vase i mit vindue, simpelthen fordi at jeg syntes at det er så uorginalt, fordi at der står en magen til i 4 millioner andre danske hjem. Det samme gælder Kaj Boysen abekatten. Ja, jeg bliver sgu sådan lidt trodsig overfor sådan nogle ting.

Sådan er jeg også! Uoriginalt er lige præcis ordet især de der pyntegenstande som alle anskaffer sig fordi de er til at komme til for penge. Kender snart ikke nogen der ikke har kahler vaser og en Bojesen abe stående. Og en kobus vase ej at forglemme  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juli 2015

Elgaard73

Mor11 skriver:

Sådan er jeg også! Uoriginalt er lige præcis ordet især de der pyntegenstande som alle anskaffer sig fordi de er til at komme til for penge. Kender snart ikke nogen der ikke har kahler vaser og en Bojesen abe stående. Og en kobus vase ej at forglemme  

Lige nøjagtigt.

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mama85

Mor11 skriver:

Fååååårk, det lyder lige modsat vores hjem  hahaha. Sjovt det er så forskelligt. Men det er da dejlig nemt at finde noget der passer ind på den måde  

Dét det nemt 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mama85

AnjaHM skriver:

Åårgh, dét gad jeg godt at det var sådan herhjemme  

Jeg synes bare at mit problem er at få bestemt hvad det så lige præcist er, der skal være i mit hjem.  Så derfor har jeg nu flere dele fra flere forskellige serier/producenter  

Hvis man ikke er højt op i alderen (30 ) så KAN det være svært..

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mama85

AnjaHM skriver:

Åårgh, dét gad jeg godt at det var sådan herhjemme  

Jeg synes bare at mit problem er at få bestemt hvad det så lige præcist er, der skal være i mit hjem.  Så derfor har jeg nu flere dele fra flere forskellige serier/producenter  

Det dutter jo ikke.. Hvad er DU til? 

Anmeld Citér

26. juli 2015

De3Guldklumper

Jeg har også undret mig - men det er mest over børneværelserne som er indrettet på denne måde. 

Her bor vi i en blanding af gamle og nye møbler i forskellige farver og træsorter. Det samme gør sig gældende for nips tingene som står rundt omkring - det synes jeg er hyggeligt og elsker det. 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mami

Sådan bor vi

jeg elsker vores smarte lejlighed, den er hyggelig, stillet og føltes absolut hjemmeligt  Og jeg gør rent i døgn drift - hvilket jeg hygger mig med  

Anmeld Citér

26. juli 2015

2babygirls

Mor11 skriver:

God aften baby.dk

Jeg følger en 4-5 Instagrammere/bloggere fordi de tit har fede konkurrencer om børnetøj og ting, men udover at de poster konkurrencer bruger de deres profil til at snakke om bolig og indretning og lægger self div billeder op heraf. 

Og jeg undres sgu lidt og kunne godt tænke mig at høre jeres mening?

De har alle voldsomt mange følgere og der er altid tonsvis af positive kommentarer på indretningen.. Men.. Jeg fatter ingenting? De bor ALLE ENS! Hvidt hvidt hvidt, sort sort, hvidt hvidt, kaj boiesen, hay, Royal Copenhagen og magasinet BOLIG på sofabordet. Seriøst? Er det virkelig hvad SÅ mange synes er "the shit"? Er det hyggeligt? Hjemligt? Og ikke mindst, personligt? Jeg ser det også når tidligere klassekammerater ligger billeder på fb, det er det samme. 

Bor i også sådan? Eller synes det er super fedt og hyggeligt? 

Jeg synes personligt det er vildt sterilt og blottet for hjemlig hygge og personlighed det er self smag og behag, men jeg undrer mig virkelig over den meget store "fanskare" til den type indretning kunne bedre forstå det hvis man gik op i design for så at twiste det med noget varme og personlighed, men her ser det ikke ud til at der hænger så meget som en indkøbsseddel på køleren 

Hahaha, sådan nogen følger jeg også, og det er også langt fra min smag med royal Copenhagen, Hay, Kay Boysen og hvad der ellers er på mode i disse dage. Når jeg ikke magter mere af det samme billede så stopper jeg med at følge.

Anmeld Citér

26. juli 2015

Studerendemor

Mor11 skriver:

God aften baby.dk

Jeg følger en 4-5 Instagrammere/bloggere fordi de tit har fede konkurrencer om børnetøj og ting, men udover at de poster konkurrencer bruger de deres profil til at snakke om bolig og indretning og lægger self div billeder op heraf. 

Og jeg undres sgu lidt og kunne godt tænke mig at høre jeres mening?

De har alle voldsomt mange følgere og der er altid tonsvis af positive kommentarer på indretningen.. Men.. Jeg fatter ingenting? De bor ALLE ENS! Hvidt hvidt hvidt, sort sort, hvidt hvidt, kaj boiesen, hay, Royal Copenhagen og magasinet BOLIG på sofabordet. Seriøst? Er det virkelig hvad SÅ mange synes er "the shit"? Er det hyggeligt? Hjemligt? Og ikke mindst, personligt? Jeg ser det også når tidligere klassekammerater ligger billeder på fb, det er det samme. 

Bor i også sådan? Eller synes det er super fedt og hyggeligt? 

Jeg synes personligt det er vildt sterilt og blottet for hjemlig hygge og personlighed det er self smag og behag, men jeg undrer mig virkelig over den meget store "fanskare" til den type indretning kunne bedre forstå det hvis man gik op i design for så at twiste det med noget varme og personlighed, men her ser det ikke ud til at der hænger så meget som en indkøbsseddel på køleren 

Vi bor hverken sterilt eller minimalistisk, men jeg er æstetiker og mit hjem betyder meget for mig, de ting jeg omgiver mig med, har helt klart en indvirkning på, hvordan jeg har det. Jeg er så heldig at jeg både er naturligt kreativ og gennem uddannelse og arbejde slæber ting hjem, som jeg selv har lavet, billeder, keramik, tæpper, lamper osv. Og derfor slipper jeg for kritikken om at hjemmet ligner alle andre hjem. Men jeg har en veninde, som er fuldstændig blottet for enhver kreativ og æstetisk sans, og hun har hungret efter at bo lækkert på Instagram måden i årevis, men hun kan ikke gøre det anderledes end ved at kopie direkte og skrive den der indkøbsseddel. Hun er blevet helt vildt glad for sit hjem, på trods af at det kunne være hvem som helst der bor der, og det synes jeg det er, hvad det handler om. Vi kan ikke alle sammen være gode og innovative til at indrette, sætte farver og materialer sammen, få nips til at stå rigtigt sammen med planter. Men så er hun god til nogle andre ting, som hun i stedet kan bruge sin tid og energi på. 

I øvrigt har folk på Instagram nok ryddet op inden billederne blev taget. Det ville der også være hos os. Der roder altid lidt, men hver ting har en plads og der kan hurtigt blive ryddet op, men vi rydder ikke op i døgndrift og jeg får ikke stress af at have huset fyldt med rodende, larmende, legende og beskidte børn 

Anmeld Citér

26. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor i Aarhus skriver:

Vi bor hverken sterilt eller minimalistisk, men jeg er æstetiker og mit hjem betyder meget for mig, de ting jeg omgiver mig med, har helt klart en indvirkning på, hvordan jeg har det. Jeg er så heldig at jeg både er naturligt kreativ og gennem uddannelse og arbejde slæber ting hjem, som jeg selv har lavet, billeder, keramik, tæpper, lamper osv. Og derfor slipper jeg for kritikken om at hjemmet ligner alle andre hjem. Men jeg har en veninde, som er fuldstændig blottet for enhver kreativ og æstetisk sans, og hun har hungret efter at bo lækkert på Instagram måden i årevis, men hun kan ikke gøre det anderledes end ved at kopie direkte og skrive den der indkøbsseddel. Hun er blevet helt vildt glad for sit hjem, på trods af at det kunne være hvem som helst der bor der, og det synes jeg det er, hvad det handler om. Vi kan ikke alle sammen være gode og innovative til at indrette, sætte farver og materialer sammen, få nips til at stå rigtigt sammen med planter. Men så er hun god til nogle andre ting, som hun i stedet kan bruge sin tid og energi på. 

I øvrigt har folk på Instagram nok ryddet op inden billederne blev taget. Det ville der også være hos os. Der roder altid lidt, men hver ting har en plads og der kan hurtigt blive ryddet op, men vi rydder ikke op i døgndrift og jeg får ikke stress af at have huset fyldt med rodende, larmende, legende og beskidte børn 

Jeg kan også sagtens se det fede i et stilet hjem, hvis det bare er hjemligt/personligt samtidig - kunne jeg også godt selv tænke mig den måde du beskriver din venindes hjem på er for mig koldt og udstillingsagtigt - men helt sikkert, det handler jo om at HUN er glad for det ingen tvivl om det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.