Spørgsmål/debat - boligindretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.670 visninger
45 svar
50 synes godt om
25. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

God aften baby.dk

Jeg følger en 4-5 Instagrammere/bloggere fordi de tit har fede konkurrencer om børnetøj og ting, men udover at de poster konkurrencer bruger de deres profil til at snakke om bolig og indretning og lægger self div billeder op heraf. 

Og jeg undres sgu lidt og kunne godt tænke mig at høre jeres mening?

De har alle voldsomt mange følgere og der er altid tonsvis af positive kommentarer på indretningen.. Men.. Jeg fatter ingenting? De bor ALLE ENS! Hvidt hvidt hvidt, sort sort, hvidt hvidt, kaj boiesen, hay, Royal Copenhagen og magasinet BOLIG på sofabordet. Seriøst? Er det virkelig hvad SÅ mange synes er "the shit"? Er det hyggeligt? Hjemligt? Og ikke mindst, personligt? Jeg ser det også når tidligere klassekammerater ligger billeder på fb, det er det samme. 

Bor i også sådan? Eller synes det er super fedt og hyggeligt? 

Jeg synes personligt det er vildt sterilt og blottet for hjemlig hygge og personlighed det er self smag og behag, men jeg undrer mig virkelig over den meget store "fanskare" til den type indretning kunne bedre forstå det hvis man gik op i design for så at twiste det med noget varme og personlighed, men her ser det ikke ud til at der hænger så meget som en indkøbsseddel på køleren 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2015

alenemor42

NEJ jeg bor bestemt ikke sådan.... jeg er faktisk anti design trend. ... jeg finder det røvsygt for at være ærlig, det er nemlig blottet for al personlighed og design eller ej så syntes jeg det er død kedeligt når det er "in" og så er jeg ret ligeglad med hvor meget du har betalt for dine har stole osv. Det er totalt uinteressant 

Jeg har lige snuppe min venindes gamle træbord. .. død kedeligt træ... og malet stellet på det hvidt og bordpladen blågrøn. .. jeg elsker det!

Anmeld Citér

25. juli 2015

SandraXOXO

Jeg elsker den stil! Drømmer om kahler, kay Bojesen og blide pastelfarver og minimal pynt og skrammel. Men jeg har ikke den rygrad det kræver at indrette sådan et hjem. (Ej heller pengene) Jeg har alt for meget lort og nænner ikke skille mig af med noget selv om det er grimt- for det er arvet, eller gaver, eller bare et godt minde Og når vi køber fine lyse møbler, holder de aldrig ret længe, så det har jeg opgivet indtil børnene flytter  men jeg sluger indretningsblogs råt når jeg nu ikke selv kan bo sådan 

Anmeld Citér

25. juli 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nope sådan bor vi heller ikke! 

Jeg ka godt se det flotte i det, men ville selv få stress hvis alting altid sku stå på sin plads eller der ikke måtte være lidt rod osv. Vh stine

Anmeld Citér

25. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
SandraXOXO skriver:

Jeg elsker den stil! Drømmer om kahler, kay Bojesen og blide pastelfarver og minimal pynt og skrammel. Men jeg har ikke den rygrad det kræver at indrette sådan et hjem. (Ej heller pengene) Jeg har alt for meget lort og nænner ikke skille mig af med noget selv om det er grimt- for det er arvet, eller gaver, eller bare et godt minde Og når vi køber fine lyse møbler, holder de aldrig ret længe, så det har jeg opgivet indtil børnene flytter  men jeg sluger indretningsblogs råt når jeg nu ikke selv kan bo sådan 

Hahaha, jeg synes altså også det er vildt med de summer de bruger det, og de har jo netop børn! Små børn! Jeg turde ikke have så dyre møbler når ungerne er små, ville blive alt for hys, hehe

jeg kan egentlig godt lide nogen af tingene, primært de størree møbler, men at alt nips og pynt er det samme som naboens, gør det meget upersonligt og u-hyggeligt for mig hvis jeg havde råd, gad jeg godt have et hjem med fedt  design på de store ting, og så trække personlighed, varme, hygge og stemning ind via nips, pynt, reoler og lamper fra loppefund eller bare "samlet gennem tiden"  

pt har vi udelukkende loppefund, "samlet gennem tiden" og lidt "typisk ikea"  det er egentlig hyggeligt, men kunne godt tænke mig noget liiiidt mere simpelt vi har for meget nips og ragelse, haha 

Anmeld Citér

25. juli 2015

Spirrevip

Jeg må indrømme at jeg er lidt små forelsket i Georg Jensen, Kaj Boyesen, Trip Trap osv.... men mit hjem er et hyggehjem ikke en udstillingsmontre  gerne lidt Trip Trap her og der, men slet ikke noget der tager overhånd. Og så er jeg lidt ligeglad med om der siger sig noget træfarvet møblement ind i stuen der ellesr er grå/hvid/sort. Lidt grøn eller rød skader heller ikke 

Anmeld Citér

25. juli 2015

RoxanneEvans

StineW79 skriver:

Nope sådan bor vi heller ikke! 

Jeg ka godt se det flotte i det, men ville selv få stress hvis alting altid sku stå på sin plads eller der ikke måtte være lidt rod osv. Vh stine

Jeg tror det kommer meget an på hvem man er. Jeg er helt modsat: hvis ikke lysestagerne er i sæt af to eller tre, eller hvis magasinerne ikke ligger strømlinet med bordkanten, så kan jeg ikke tænke på andet og jeg bliver helt ugidelig :p

Anmeld Citér

25. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
alenemor42 skriver:

NEJ jeg bor bestemt ikke sådan.... jeg er faktisk anti design trend. ... jeg finder det røvsygt for at være ærlig, det er nemlig blottet for al personlighed og design eller ej så syntes jeg det er død kedeligt når det er "in" og så er jeg ret ligeglad med hvor meget du har betalt for dine har stole osv. Det er totalt uinteressant 

Jeg har lige snuppe min venindes gamle træbord. .. død kedeligt træ... og malet stellet på det hvidt og bordpladen blågrøn. .. jeg elsker det!

Min svigerinde er også vildt god til at finde brugte ting, og forvandle dem til guld! Både med tøj og møbler. Det er super fedt! Ville ønske jeg havde den evne til at se muligheder  

Anmeld Citér

25. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
RoxanneEvans skriver:

Jeg tror det kommer meget an på hvem man er. Jeg er helt modsat: hvis ikke lysestagerne er i sæt af to eller tre, eller hvis magasinerne ikke ligger strømlinet med bordkanten, så kan jeg ikke tænke på andet og jeg bliver helt ugidelig :p

Puuuuh er det ikke stressende at have det sådan? Her står altid noget og "roder" - om det så er en brugt kaffekop, knægtens tusser og papir, krumner på sofabordet eller lign. Det er dælme sjældent her er 100% clean, og når der er, holder det ca 30min, haha 

Anmeld Citér

25. juli 2015

RoxanneEvans

Mor11 skriver:

Puuuuh er det ikke stressende at have det sådan? Her står altid noget og "roder" - om det så er en brugt kaffekop, knægtens tusser og papir, krumner på sofabordet eller lign. Det er dælme sjældent her er 100% clean, og når der er, holder det ca 30min, haha 

Nej, tværtimod! Ro i hjem giver ro i sjæl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.