Spørgsmål/debat - boligindretning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juli 2015

Lisbeth1985

Mor11 skriver:

God aften baby.dk

Jeg følger en 4-5 Instagrammere/bloggere fordi de tit har fede konkurrencer om børnetøj og ting, men udover at de poster konkurrencer bruger de deres profil til at snakke om bolig og indretning og lægger self div billeder op heraf. 

Og jeg undres sgu lidt og kunne godt tænke mig at høre jeres mening?

De har alle voldsomt mange følgere og der er altid tonsvis af positive kommentarer på indretningen.. Men.. Jeg fatter ingenting? De bor ALLE ENS! Hvidt hvidt hvidt, sort sort, hvidt hvidt, kaj boiesen, hay, Royal Copenhagen og magasinet BOLIG på sofabordet. Seriøst? Er det virkelig hvad SÅ mange synes er "the shit"? Er det hyggeligt? Hjemligt? Og ikke mindst, personligt? Jeg ser det også når tidligere klassekammerater ligger billeder på fb, det er det samme. 

Bor i også sådan? Eller synes det er super fedt og hyggeligt? 

Jeg synes personligt det er vildt sterilt og blottet for hjemlig hygge og personlighed det er self smag og behag, men jeg undrer mig virkelig over den meget store "fanskare" til den type indretning kunne bedre forstå det hvis man gik op i design for så at twiste det med noget varme og personlighed, men her ser det ikke ud til at der hænger så meget som en indkøbsseddel på køleren 

Sådan bor jeg,og jeg elsker det!! :-) Jeg trives slet ikke i rod,så den minimalistiske stil er lige mig... :-)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
RoxanneEvans skriver:

Nej, tværtimod! Ro i hjem giver ro i sjæl

Jeg ville ikke lave andet end at fare rundt og rydde op hvis mit hjem skulle være "roligt" hele tiden  der er altid en det lige bruger en tallerken og lader den stå, eller tager bilerne ind i stuen uden at rydde op, lader en halv kiks ligge osv. Forsøger at holde stuen ryddet hver aften når ungerne er lagt, for du har ret i at det giver ro i hovedet med er ryddet hjem, men i løbet af dagen er det vist bare skruen uden ende, haha 

Anmeld Citér

25. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Lisbeth1985 skriver:

Sådan bor jeg,og jeg elsker det!! :-) Jeg trives slet ikke i rod,så den minimalistiske stil er lige mig... :-)

Har du børn? Hvis ja, hvordan holder du det sådan uden at gå rundt og rydde op i døgndrift?  

Anmeld Citér

25. juli 2015

RoxanneEvans

Mor11 skriver:

Jeg ville ikke lave andet end at fare rundt og rydde op hvis mit hjem skulle være "roligt" hele tiden  der er altid en det lige bruger en tallerken og lader den stå, eller tager bilerne ind i stuen uden at rydde op, lader en halv kiks ligge osv. Forsøger at holde stuen ryddet hver aften når ungerne er lagt, for du har ret i at det giver ro i hovedet med er ryddet hjem, men i løbet af dagen er det vist bare skruen uden ende, haha 

Ja jeg giver dig ret i at det er skruen uden ende :p

Anmeld Citér

25. juli 2015

Lisbeth1985

Mor11 skriver:

Har du børn? Hvis ja, hvordan holder du det sådan uden at gå rundt og rydde op i døgndrift?  

Nej,ikke endnu... Så det ændrer sig måske ;-)

Anmeld Citér

25. juli 2015

Kløver

Mor11 skriver:

God aften baby.dk

Jeg følger en 4-5 Instagrammere/bloggere fordi de tit har fede konkurrencer om børnetøj og ting, men udover at de poster konkurrencer bruger de deres profil til at snakke om bolig og indretning og lægger self div billeder op heraf. 

Og jeg undres sgu lidt og kunne godt tænke mig at høre jeres mening?

De har alle voldsomt mange følgere og der er altid tonsvis af positive kommentarer på indretningen.. Men.. Jeg fatter ingenting? De bor ALLE ENS! Hvidt hvidt hvidt, sort sort, hvidt hvidt, kaj boiesen, hay, Royal Copenhagen og magasinet BOLIG på sofabordet. Seriøst? Er det virkelig hvad SÅ mange synes er "the shit"? Er det hyggeligt? Hjemligt? Og ikke mindst, personligt? Jeg ser det også når tidligere klassekammerater ligger billeder på fb, det er det samme. 

Bor i også sådan? Eller synes det er super fedt og hyggeligt? 

Jeg synes personligt det er vildt sterilt og blottet for hjemlig hygge og personlighed det er self smag og behag, men jeg undrer mig virkelig over den meget store "fanskare" til den type indretning kunne bedre forstå det hvis man gik op i design for så at twiste det med noget varme og personlighed, men her ser det ikke ud til at der hænger så meget som en indkøbsseddel på køleren 

Mange gør men jeg er nok helt anderledes.

keg hærdet helt underligt fordi jeg kan lide den nye kagler udgave med sølv, og ellers går jeg udenom. Køber kun det jeg kan lide og elsker gamle ting med sjæl og en historie, lopoefund og ting som ikke alle har

mig ikke for at fornærme nogen, men synes faktisk at de der kaj bøjesen aber er mega grimme. Men synes det er dejligt folk følger hvad de kan lide selvom jeg hos mange får indtrykket af at de vælger ud fra navnet og at det er på mode. 

Elsker når folk følger hvad de ønsker og selv synes er smart og selv er jeg også til farver i form af tilbehør og billeder 

jeg har ting jeg elsker for deres historie osv men hvor mine pynteting i manges øjne er noget gammelt og ligegyldigt bras 

Anmeld Citér

25. juli 2015

Mama85

Jeg bor ret afstemt, hvis man kan sige det sådan. Jeg har ikke møbler i forskellige farver,  eller stile, men de er altsammen fra samme serie. Billeder på væggen er i samme ramme, lige bortset fra familievæggen. Mine nips, lysestager, skåle, ja sågar kaffekander  og sukkerskål og alt hvad dertil hører, er fra samme producent. Alle urtepotter er ens, sådan at de matcher lysestager og vaser der er i glas  jeg kan ikke overlade indretningen til tilfældigheden.

Anmeld Citér

25. juli 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mama85 skriver:

Jeg bor ret afstemt, hvis man kan sige det sådan. Jeg har ikke møbler i forskellige farver,  eller stile, men de er altsammen fra samme serie. Billeder på væggen er i samme ramme, lige bortset fra familievæggen. Mine nips, lysestager, skåle, ja sågar kaffekander  og sukkerskål og alt hvad dertil hører, er fra samme producent. Alle urtepotter er ens, sådan at de matcher lysestager og vaser der er i glas  jeg kan ikke overlade indretningen til tilfældigheden.

Fååååårk, det lyder lige modsat vores hjem  hahaha. Sjovt det er så forskelligt. Men det er da dejlig nemt at finde noget der passer ind på den måde  

Anmeld Citér

25. juli 2015

Elgaard73

Vi bor bestemt ikke sort/hvidt/strømlinet. Det ville slet ikke passe i stilen til vores gamle hus (altså sådan et med fritlagte bjælker og bondegårdsvindue stilen). Og så er det der højglans/skarpe lige kanter, bare slet ikke mig.

Vi har store bløde sofaer, afsyret møbler/døre, gamle planke gulve. Det hele i afdæmpede lyse/varme farver. Og så gør det ikke noget at der flyder legetøj her og der, og at vores plaider aldrig bliver foldet og lagt pænt. Dog er jeg en smule OCD omkring f.eks lysestager. Der skal være to af dem samlet. Og urtepotteskjulerne skal være ens i det pågældende rum.

Men ærligt, så er jeg nok gået hen og blevet sådan lidt anti-trendy. Jo mere noget er oppe i tiden, jo mindre får det lov at komme inden for mine døre. Der kommer aldrig til at stå en Kahler vase i mit vindue, simpelthen fordi at jeg syntes at det er så uorginalt, fordi at der står en magen til i 4 millioner andre danske hjem. Det samme gælder Kaj Boysen abekatten. Ja, jeg bliver sgu sådan lidt trodsig overfor sådan nogle ting.

Anmeld Citér

25. juli 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår
Mama85 skriver:

Åårgh, dét gad jeg godt at det var sådan herhjemme  

Jeg synes bare at mit problem er at få bestemt hvad det så lige præcist er, der skal være i mit hjem.  Så derfor har jeg nu flere dele fra flere forskellige serier/producenter  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.