Hvad skal i have til aftens mad??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2015

ErDetSnartNU

Love Angel skriver:

Haha ok viste ikk at nogle vil spise det til aftensmad jeg personeligt selv godt kan lide koldskål men har aldrig tænk over at erstatte det som aftensmad. Og ja det er ikk sundt men bliver man mæt af det så det er det man gør

Man kan da sagtens lave en fedtfattig koldskål? Her er 4 spsk sukker til 2 liter kærnemælk og ymer - hvilket sikkert kan reduceres lidt når man smager det til. Det giver da fin mængde protein og hvis man har fuldkorns kammerjunkere til er det da fint at spise indimellem såfremt at man ellers får frugt og grønt i løbet af dagen. 

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift.php?id=19367

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2015

Mom

Profilbillede for Mom
Anpau skriver:

Det lyder godt nok lækkert, de burgere der. Hvad er det mon for noget?

Det er varme ciabattaboller, små bøffer lavet af oksekød, rucula, bruchetta og revet ost. Simplet, men smager FANTASTISK 

Anmeld Citér

30. juni 2015

helle85

jeg avre lige alle på engang

mange tak for jeres gode ideer, det har hjulpet mig lidt med hvad vi kan lave det næste dage 

Anmeld Citér

30. juni 2015

helle85

Troldemommi skriver:

Pandekager 

da jeg spurgte min dreng om hvad vi skulle have til aftens mad, så spurgte han hvornår vi skulle have pandekager  men nå det er pandekager med sukker is og syltetøj til aftens mad så sker det kun 1-2 gange om år (han kunne spise det hver dag), så det venter til sommerferien 

Anmeld Citér

30. juni 2015

Anja82

ErDetSnartNU skriver:

Man kan da sagtens lave en fedtfattig koldskål? Her er 4 spsk sukker til 2 liter kærnemælk og ymer - hvilket sikkert kan reduceres lidt når man smager det til. Det giver da fin mængde protein og hvis man har fuldkorns kammerjunkere til er det da fint at spise indimellem såfremt at man ellers får frugt og grønt i løbet af dagen. 

Det smager ganske fortræffeligt med havrefras i 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Krydserfingre

Anpau skriver:

Haha - det er IKKE menneskekød, vel?  Du fik mig lige til at tænke på "De grønne slagtere"

Haha tja de smager i hvert fald godt :p 

Anmeld Citér

1. juli 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Kylling, bagte kartofler og salat 

Anmeld Citér

1. juli 2015

modesty

ErDetSnartNU skriver:

Kammerjunkere er småkager, uanset om de er fuldkorn eller ej. 

Og en halv liter kærnemælk og ymer med en spiseske sukker på, er altså ikke sund aftensmad uanset hvordan man vender og drejer den.

Ikke at man ikke kan spise det engang imellem alligevel, men man skal ikke snyde sig selv for hvad det er man spiser.

Koldskål med kammerjunkere er dessert.

Anmeld Citér

1. juli 2015

ErDetSnartNU

modesty skriver:

Kammerjunkere er småkager, uanset om de er fuldkorn eller ej. 

Og en halv liter kærnemælk og ymer med en spiseske sukker på, er altså ikke sund aftensmad uanset hvordan man vender og drejer den.

Ikke at man ikke kan spise det engang imellem alligevel, men man skal ikke snyde sig selv for hvad det er man spiser.

Koldskål med kammerjunkere er dessert.

Nåeh ja - det er fordi jeg selv bager fuldkornskammerjunkerne, så (synes jeg i hvert fald) at de er ok. Det er i hvert fald noget vi spiser med god samvittighed indimellem når det er varmt. 

Anmeld Citér

1. juli 2015

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
ErDetSnartNU skriver:

Nåeh ja - det er fordi jeg selv bager fuldkornskammerjunkerne, så (synes jeg i hvert fald) at de er ok. Det er i hvert fald noget vi spiser med god samvittighed indimellem når det er varmt. 

Det får vi altså også ofte til aftensmad om sommeren - ligesom jeg fik det som barn. Jeg kan komme i tanker om en hel del, der er mindst lige så usundt - undrer mig over forbløffelsen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.