Stjerneskud84 skriver:
En lille opdatering...
5 dage er gået, hvor der dagligt er kommet lidt migræne, som treo kunne få det væk med...
Tirsdag aften havde han lyst til noget usundt, indtil tirsdag aften har vi kørt med grønsager til aftensmaden, frugt og grovkiks til mellemmåltiderne... Det kørte fantastisk, han sov faktisk alle nætterne igennem uden at vågne af, at have migræne... Han plejer normalt ofte at vågne om natten pga det..
Onsdag havde han stort set migræne hele dagen, den var væk i en time i løbet af dagen, vendte svagt tilbage til konstant, men han kunne holde den ud...
Natten til torsdag vågner han kl 02.00 med en kraftig migræne som treo ikke kunne klare... Han var vågen resten af natten og kunne ikke holde noget ud... Da jeg stod op om morgen, for at gøre børnene færdige, begyndte han at blive rigtig dårlig, kaste op, blev ligbleg og kunne ikke rigtig snakke og lå bare i sengen..
Jeg fandt kolde klude som ikke havde virkning på noget, stod til sidst og anede ikke hvad jeg skulle gøre... Jeg bestemte mig for, at ringe til neurologen og få nogle råd med på vejen..
Jeg snakkede med ham og fortalte hvordan min mand lå nu og var helt umenneskelig og ikke kunne noget end at ligge i sengen..
Neurologen sagde at jeg enten skulle ringe til egen læge eller vagtlæge og få dem ud og give ham et stik morfin... Og.... Hvis min mand mente at en migræne pille ville hjælpe ham inden for en time, så måtte han godt tage en, vi skulle huske at notere det i papirerne...
Jeg gav ham en pille, som han ønskede, en time senere var han frisk igen og migrænen var væk...
Dette var den første migræne pille han har taget i løbet af de sidste 6 dage.. De andre dage vil han normalt også have taget en pille i stedet for treo, hvis han ikke var i gang med denne kolde tyrker/nedtrapning...
Jeg havde fået at vide fra start af, at han måtte ikke tage nogle af migræne pillerne overhovedet.. Det må han så kun når et anfald når ud og bliver umenneskeligt...
Han er klart på rette vej, når han kun har taget en migræne pille...
Det er da lækkert at det går fremad. Jeg lægger mærke til at han havde lyst til usundt tirsdag og onsdag er der migræne. Men det har du sikkert også bidt mærke i. Måske han skal skrive en kost+migrænedagbog. Uden at gå på en bestemt diæt, men bare for at se om der er en sammenhæng med at han eks får migræne dagen efter han har spist usundt. Så kan det være på sigt at spiser mindre usundt, da han ikke føler det er konsekvensen værd.
Jeg er meget opmærksom på om min hovedpine nu er migræne eller jeg kan undlade at tage migrænemedicin. Min process hedder altid: kan det klares med væske/noget at spise?, hvis ikke kan lidt øvelser hjælpe, er det lidt nok til at en panodil + ligge lidt kan klare det, hvis alt andet slår fejl så tager jeg migrænepillen. Eller hvis jeg med det samme kan mærke at der ingen vej er udenom. Men er for det meste optimistisk og tror på at andet kan hjælpe.
Umiddelbart vil jeg sige hvis Treo kan tage det så er det ikke migræne men alm hovedpine. Hvis han kan lære at mærke efter om det mildere middel kan fungere, uden at ty til migrænepiller så tror jeg det er bedre. Men du har nok allerede lagt mærke til at jeg arbejder på så lidt kemi i kroppen som overhovedet muligt.