januar16 skriver:
Jeg har også lidt af migræne i mange år (endte på flere gange om ugen) Så har også haft brug for mange piller til at komme igennem.
MEN når det ikke er forebyggende medicin, men symptombehandling så er det meget normalt at man ikke må tage specielt mange om ugen. Overforbrug giver hovedpine -> man tager flere piller ->mere hovedpine. Det er nøjagtigt det samme med de mildere piller som pinex og panodil. Det får man også hovedpine af hvis man tager der ofte. Den eneste løsning er desværre kold tyrker. Noget jeg antager er almen viden, men det er det åbenbart ikke.
Det jeg gjorde var at skifte mellem panodil+ibuprofen og migrænemedicinen, da jeg plejer at gå i seng uanset. Jeg er så kommet ned i hyppighed ved at stoppe med p-ring, træne, fysioterapi (har også spændingshovedpine, med den ene type kommer sjældent alene) og fornuftig kost.
Der er mange der reagerer på div. e-numre, min mor reagerer fx på smagsforstærkere, og nogle typer alkohol.
Jeg drak meget light sodavand, men er gået over til fuldfed sukkercola, men så max 1-2 gange i ugen. Holdt op med at drikke alkohol længe før kæresten og jeg snakkede om at blive gravide.
MHT kost så tror jeg det kunne være smart hvis i prøvede den diæt der hedder FOD MAP. Som egentlig er for folk med irritabel tarm, men princippet i den er at du først spiser fra en rimelig stram kostplan, for derefter langsomt at introducere fødevarer for at se hvordan kroppen reagerer. Så kunne det være at han fik øjnene op for hvilke ting han reagerer på.
Det bliver nok hårdt hvis han er så stædig mht at undvære alt det usunde. Men jeg synes at det er en lille pris at betale hvis migrænerne så er voldsomt reduceret.
Det der kan irritere mig nu, er at lægen altid har sagt max 2 piller i døgnet... Og vi så får at vide af neurologen, at det er max 9 stk pr måned.. Så det har jo svært at vide at der var et max på det, når vi aldrig har fået det at vide.. Så vi har gået i den tro som lægen sagde.. Det kan vi ikke gøre noget ved nu..
Min mand er nu alligevel glad for, at jeg har sat det igang og at han kom til en neurolog..
Det fod Map du snakker om, har du evt nogle links? De sider jeg finder, er på engelsk..
Som jeg skrev til en anden her i tråden for lidt siden, sagde han igår at han kunne godt se det med alt det usunde, at han nok skulle skære ned på det.. Helt automatisk, så røre han det faktisk ikke, for når han ikke kan tage en pille mod migrænen, så spiser han ikke noget pga kvalme og opkast.