Idag har min mand været til samtale hos en neurolog. Han har stort set i hele sit liv, haft hovedpine/migræne af en art, derfor været på migræne medicin.
Idag sagde neurologen, at han var pille misbruger, lige netop de piller han fik mod migrænen, måtte man kun tage 9 stk af om måneden. Dette har han på ingen tidspunkter fået at vide. Hans læge har altid sagt, max 2 piller i døgnet, den tidligere neurolog sagde, at han skulle bare tage en pille når der kom et anfald.
Neurologen sagde idag, at for at kunne finde ud af hvilken medicin han skal have plus forebyggende medicin, skulle han tage en kold tyrker med nuværende medicin og være medicin fri i 4 uger, hvor han skal til samtale igen, hvor de finder ud af hvilken medicin, han så skal have i stedet for. Neurologen sagde at det vil blive 4 hårde uger for ham, for han vil få abstinenser undervejs, få det dårligt i forløbet, vil derfor ikke kunne passe sit arbejde. Så han skulle lave en ordning med sine værkfører, hvilken ordning de finder ud af, er jeg spændt på.. Han kommer nok til at bruge et par dage i soveværelset, han har sagt at det kommer til at blive 14 sygedage hvert fald, hvor jeg fortæller ham, det er ikke sikkert, der ingen der kan sige på forhånd, hvor mange dage du kommer til at have skidt i forbindelse med at tage den kolde tyrker.
Jeg synes at have hørt man kan ændre på kosten mht migrænen?
Min mand er stor elsker af alt usundt og sodavand. Jeg har prøvet flere gange at sige til ham, at han skal skære forbruget ned til en gang i ugen i stedet for hver evig eneste dag.. Han bliver sjovt nok sur hver gang, det forstår jeg skam godt, for jeg prøver at tage det bedste fra ham. Samtidig med at jeg fortæller ham, at alt det usunde kan gøre det meget bedre med hans migræne ved at sætte det ned til en gang i ugen.. Samt spise flere grønsager og få noget med flere fibre i.. Meeen den er han ikke helt med på...
Af smertestillende har han prøvet flere gange med Pinex, Panodil og pamol uden held. Treo hjælper ham for det meste.
Er der nogen her på baby.dk som skulle ske og have migræne, have lyst til at fortælle om jeres kost, hvis I har ændret på det og har det gjort, at I har mindre migræne anfald?
Jeg er rigtig glad for, at jeg har fået sat alt det her i gang med ham, en videre udredning til det rigtige medicin, for synes han tit havde det flere gange i løbet af en uge. Jeg er glad for, at der bliver gjort noget ved det..
Min mand er selvfølgelig træt af, at jeg har sat alt det her igang.. I sidste ende, er jeg sikker på, han takker mig for det.
Havde han boet alene, tror jeg ikke han vil have tænkt over, at der skulle tjekkes op på det..