Er det en mulig depression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. maj 2015

jenny4

April-baby skriver:

Jeg har flyttet fra ham hver eneste gang, for at han ku se hvor dum han har været. Men det har bare ikke hjulpet... 

Jeg forstår det bare ikke, hvorfor gør han det, når han selv begyndte at græde da jeg sagde sidste gang til ham at jeg vil gå fra ham hvis han ikke snart tager sig sammen, os lover han jo alt det man gerne vil høre self.. 

Ja, hans mor roser ham godt nok op til skyerne og han er blevet voksne. Hvor til jeg så mener han ikke er blevet voksne. Det bare svært når nu vi har en datter sammen. Jeg er selv op vokset uden en far. Og ønsker jo ik det samme for min datter :/

Det kan jeg godt forstå. Hvis jeg var dig ville jer inddrage familiekonsulenten på mandag, og så ville jeg sige til kæresten, at hvis han vil jer og jeres forhold så skal I i parterapi. At flytte og flytte sammen igen hjælper ikke. Det løser ikke nogen af de problemer I har, og han kan tydeligvis ikke bare sådan lige forandre sig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. maj 2015

April-baby

jenny4 skriver:

Det kan jeg godt forstå. Hvis jeg var dig ville jer inddrage familiekonsulenten på mandag, og så ville jeg sige til kæresten, at hvis han vil jer og jeres forhold så skal I i parterapi. At flytte og flytte sammen igen hjælper ikke. Det løser ikke nogen af de problemer I har, og han kan tydeligvis ikke bare sådan lige forandre sig.

Ja, må lige ringe til hende. 

Forstår ikke at han ikke kan se hvad det er han gør, når jeg har brudt sammen overfor ham...

Anmeld Citér

1. maj 2015

loop

April-baby skriver:

Min mor og svigermor er gode til at komme og tage hende i nogle timer, så jeg enden kan få sovet lidt, gjort ordentligt rent eller bare være mig selv (: men savner han hjælper til. 

Det kan jeg godt forstå. -Men han skal ikke hjælpe til. Han skal deltage på lige fod med dig.

Har i flere børn?

Anmeld Citér

1. maj 2015

April-baby

loop skriver:

Det kan jeg godt forstå. -Men han skal ikke hjælpe til. Han skal deltage på lige fod med dig.

Har i flere børn?

Vi har kun overs datter. 

Anmeld Citér

1. maj 2015

loop

April-baby skriver:

16 dage helt præcist (:! 

Ja, må tage en snak med ham, har os haft det i tankerne at det kan gå galt, hvis ik han snart kommer mere ind i familien. 

Har han haft barsel? Hvis han har, var i da fælles om tingene der?

Var i ligeværdige før barnet blev født?

Anmeld Citér

1. maj 2015

April-baby

loop skriver:

Har han haft barsel? Hvis han har, var i da fælles om tingene der?

Var i ligeværdige før barnet blev født?

Ja han har haft barsel. Han tog hende lidt om natten, men det var os det. 

Han var meget sig selv os inden jeg havde født.

Anmeld Citér

1. maj 2015

jenny4

April-baby skriver:

Forstår ikke at han ikke kan se hvad det er han gør, når jeg har brudt sammen overfor ham...

Det kan han måske også godt i situationen hvor du er ked af det, men han formår ikke at ændre sin adfærd efterfølgende og det er det I skal have hjælp til. 

Når I kommer igang med en profesionel vil I højst sandsynligt begge få jer nogle aha-oplevelser over jeres dynamik med hinanden og I vil så samtidig få nogle værktøjer til at ændre på det - hvis I vil arbejde for det.

Anmeld Citér

1. maj 2015

modesty

April-baby skriver:

Når du bliver ved med at vende tilbage til ham, viser du ham jo at der ikke er nogen konsekvenser ved hans handlinger. 

Han lyder ærligt talt som en nar. Undskyld, og jeg forstår godt hvis du vil gøre alt hvad du kan for at holde sammen på familien, det synes jeg er prisværdigt. Men sikke en idiot.

Anmeld Citér

1. maj 2015

loop

April-baby skriver:

Ja han har haft barsel. Han tog hende lidt om natten, men det var os det. 

Han var meget sig selv os inden jeg havde født.

Jeg har lige læst tråden og jeg synes det lyder helt håbløst. 

Jeg tror at i må have proffesionel hjælp udefra, hvis jeres forhold skal have chance for at overleve.

Har du ikke mulighed for at hvile når den lille sover, nu i kun har et barn?

Det eksempel du skrev med aftensmaden. Nu når der ikke er større søskende, så lad da vær med at lave aftensmad og smør dig selv en mad når du er sulten. Det vigtigste er at barnet blivet passet. Så kan han også se du mener det.

Når han også var meget for sig selv inden barnet blev født, troede du så han ville ændre sig efter fødslen?

Hvis han har brug for alenetid, kan i måske aftale nogle faste tidspunkter hvor han får det? Eks. En halv time når den lille alligevel sover.

Anmeld Citér

1. maj 2015

April-baby

loop skriver:

Jeg har lige læst tråden og jeg synes det lyder helt håbløst. 

Jeg tror at i må have proffesionel hjælp udefra, hvis jeres forhold skal have chance for at overleve.

Har du ikke mulighed for at hvile når den lille sover, nu i kun har et barn?

Det eksempel du skrev med aftensmaden. Nu når der ikke er større søskende, så lad da vær med at lave aftensmad og smør dig selv en mad når du er sulten. Det vigtigste er at barnet blivet passet. Så kan han også se du mener det.

Når han også var meget for sig selv inden barnet blev født, troede du så han ville ændre sig efter fødslen?

Hvis han har brug for alenetid, kan i måske aftale nogle faste tidspunkter hvor han får det? Eks. En halv time når den lille alligevel sover.

Når hun sover, skal alt det huslige laves, det hjælper han heller ikke med..

måske jeg skulle prøve det, så kan han sku os selv lave hans mad. 

Det var kun den sidste uge inden fødslen gik igang at han var sådan. Men troede nok for meget på at vi skulle være en lykkelig familie. 

Hvis han har brug for mere alene tid, så skal han ikke ha flere børn, for hans arbejde er han alene, han har alene tid når han kommer hjem om morgen, han kommer hjem halv syv og går i seng kl tyve minutter i otte.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.