Er det en mulig depression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. april 2015

jenny4

April-baby skriver:

Vi har nemlig snakket om forventninger og rollerne som forældre, men det virker lidt som om han bare ikke kan indse det :/

De der mænd kan somme tider være lidt tungnemme. Vær opmærksom på at hans undvigen omkring at deltage i eks at give mad og skifte baby også kan bunde i usikkerhed. Måske er han lidt i tvivl om han gør det rigtige. Hvis ikke er det, og at han "blot" er doven eller ikle gider, så stå fast. Det er med at få tingene fordelt rigtigt fra start. Herhjemme er det mandens opgave at bade vores søn (og nu er han 3 år) og aflevere om morgenen og det er virkelig fantastisk at vide at det klarer han. Så lever jeg med, at jeg er primær på så mange andre ting.

Håber din kæreste vågner op og deltager mere - ellers må du snøre ham så du eks har kalkuleret med rygepausen tidsmæssigt når du beder ham give mad

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. april 2015

April-baby

jenny4 skriver:

De der mænd kan somme tider være lidt tungnemme. Vær opmærksom på at hans undvigen omkring at deltage i eks at give mad og skifte baby også kan bunde i usikkerhed. Måske er han lidt i tvivl om han gør det rigtige. Hvis ikke er det, og at han "blot" er doven eller ikle gider, så stå fast. Det er med at få tingene fordelt rigtigt fra start. Herhjemme er det mandens opgave at bade vores søn (og nu er han 3 år) og aflevere om morgenen og det er virkelig fantastisk at vide at det klarer han. Så lever jeg med, at jeg er primær på så mange andre ting.

Håber din kæreste vågner op og deltager mere - ellers må du snøre ham så du eks har kalkuleret med rygepausen tidsmæssigt når du beder ham give mad

Han er ikke usikker på det, men tror bare han ikke gider, eller os så er han bare ikke vågnet op endnu, hvilket godt kan være så irriterende, for jeg både på dag og nat bogstaveligt talt :/. 

Bare min kæreste gjorde det! 

Anmeld Citér

30. april 2015

jenny4

April-baby skriver:

Han er ikke usikker på det, men tror bare han ikke gider, eller os så er han bare ikke vågnet op endnu, hvilket godt kan være så irriterende, for jeg både på dag og nat bogstaveligt talt :/. 

Bare min kæreste gjorde det! 

Jeg håber det hjælper når du får snakket med ham. 

Har I ikke nogle gode bedsteforældre eller andre som kan aflaste dig lidt. Somme tider skal overskuddet lige tankes lidt op 

Anmeld Citér

30. april 2015

April-baby

jenny4 skriver:

Jeg håber det hjælper når du får snakket med ham. 

Har I ikke nogle gode bedsteforældre eller andre som kan aflaste dig lidt. Somme tider skal overskuddet lige tankes lidt op 

Min mor og svigermor er gode til at komme og tage hende i nogle timer, så jeg enden kan få sovet lidt, gjort ordentligt rent eller bare være mig selv (: men savner han hjælper til. 

Anmeld Citér

30. april 2015

jenny4

April-baby skriver:

Min mor og svigermor er gode til at komme og tage hende i nogle timer, så jeg enden kan få sovet lidt, gjort ordentligt rent eller bare være mig selv (: men savner han hjælper til. 

Okay det er godt at høre. Du må have en snak med ham - du er jo hverken hans mor eller hushjælp, så han må steppe op og deltage på lige fod med dig.

Anmeld Citér

30. april 2015

April-baby

jenny4 skriver:

Okay det er godt at høre. Du må have en snak med ham - du er jo hverken hans mor eller hushjælp, så han må steppe op og deltage på lige fod med dig.

Ja, må tage snakken imorgen for at høre hvad han lige har af tanker. 

Anmeld Citér

30. april 2015

modesty

Ved faktisk ikke hvad der sker for tiden. Hver gang min kæreste smutter på arbejde eller til fodbold, begynder jeg mere eller mindre at græde, " self ikke i nærheden af overs datter " og ved ikke selv hvorfor, måske fordi jeg er på hele dagen uden nogen form for aflastning. Min kæreste arbejder om natten, så han sover til kl 14:00. Men alligevel tager han hende ikke, hvis jeg lige spørg " vil du give hende mad " siger det for det meste kun hvis jeg er i gang med vasketøjet eller noget i den stil " det huslige " men så siger han at han lige skal ud og ryge og dernæst skal hans hund ud og gå, os skal vi snart spise, da han to gange i ugen træner fodbold, og spiller en til to gange i ugen. Os ser jeg ham ikke mere. Er det mine følelser der er uden på tøjet eller hvad kan det være? :/

Jeg tror ikke at det er en depression, jeg tror at det er ked-af-det-hed og dårligt humør grundet kæreste der ikke er til stede i familien.

De dér forventningsafstemninger I har haft - var det før eller efter baby kom til verden?

Anmeld Citér

30. april 2015

mortilnoahogmelina

Først kram til dig . 

Der næst er din Krop stadig fuld at hormoner det er ikke mere end 14 dage siden ca så vidt jeg husker t du har født ... 

Jeg græd selv rigtig meget den første måned efter fødslen , det er min krops måde at reagere på efter en fødslen . 

Har født 2 gange ... 

Så det er helt normalt , jeg havde endda en sød mand til at hjælpe ... Men en samtale med din kæreste om at hjælpe dig vil være rigtig godt , ellers kunne det ende galt i sidste ende .. 

Anmeld Citér

30. april 2015

April-baby

modesty skriver:

Jeg tror ikke at det er en depression, jeg tror at det er ked-af-det-hed og dårligt humør grundet kæreste der ikke er til stede i familien.

De dér forventningsafstemninger I har haft - var det før eller efter baby kom til verden?

Inden baby kom til verden. 

Anmeld Citér

30. april 2015

April-baby

mortilnoahogmelina skriver:

Først kram til dig . 

Der næst er din Krop stadig fuld at hormoner det er ikke mere end 14 dage siden ca så vidt jeg husker t du har født ... 

Jeg græd selv rigtig meget den første måned efter fødslen , det er min krops måde at reagere på efter en fødslen . 

Har født 2 gange ... 

Så det er helt normalt , jeg havde endda en sød mand til at hjælpe ... Men en samtale med din kæreste om at hjælpe dig vil være rigtig godt , ellers kunne det ende galt i sidste ende .. 

16 dage helt præcist (:! 

Ja, må tage en snak med ham, har os haft det i tankerne at det kan gå galt, hvis ik han snart kommer mere ind i familien. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.