Vivienne skriver:
Fordi han skal sove alene i vuggestuen om 3 mdr. Jeg vil helst have at han lærer det inden og bliver tryg ved at sove alene.
Er svar for at berolige og give dig en frihed til at kunne vælge som du selv vil (og det kan jo sagtens være du vælger det samme).
min datter var en klovn til det med at sove, både at falde i søvn og blive ved med at sove. Jeg vuggede hende i armene til lurene, selv barnevognen kunne hun ikke falde i søvn i. Hun sov sjældent mere end 45 min af gangen.
Hun startede i vuggestue da hun var 14 mnd, og jeg fortalte selvsagt som de udfordringer vi havde omkring søvn. På anden dagen der nede begyndte hun at se træt og en skæn pædagog spurgte om vi ikke bare lige for sjov skulle prøve at putte hende. Jo jo, men.... Hun tog hende og jeg sad og grinte indvendig. Vi havde selvsagt lavet en aftale om hun ikke måtte være ked af det. 7 min efter kom pædagogen tilbage uden min datter, jeg var allere på benene, for tænkte jeg skulle ned og hente en skruphysterisk pige. Men nej hun var blever puttet i krybben med en dyne, havde lagt sig om på siden og sovet med det samme. Pædaogogen var dog blevet stående for lige at være helt sikker.
hun skulle stadig vugges i vores arme der hjemme. Det var først da hun blev 2 år jeg kunnne få hende til at sove i klapvognen (og endda ikke alle dage). Der var først da hun blev to jeg kunne få hende til at falde i søvn i sin egen seng. Men vuggestuen har aldrig haft et problem. Det skal endda også siges hun sov mellem 2 og 3 timer hver dag i vuggestuen og ikke mere end 45 min når hun var hjemme
Anmeld
Citér