Føler at jeg mishandler mit barn :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. april 2015

Carina:-)

Han er jo bange for at blive ladt alene - er enig med din kæreste i at det er synd .

Han lærer ikke en dyt andet end at lige gyldigt hvor længe og hvor meget han prøver på at fortælle dig at han er bange og gerne vil være tæt på jer så hjælper det ikke.

Hvis det er fordi du ikke vil sove sammen med ham kan en lift ved siden af sengen bruges. 

Det der du beskriver er ikke godt for ham. (eller for dig)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2015

Vivienne

SandraXOXO skriver:

Må jeg spørge om noget? Hvorfor skal han sove selv hvis han ikke er klar? Mennesket er ikke skabt til at sove alene, slet ikke som babyer.  

Fordi han skal sove alene i vuggestuen om 3 mdr. Jeg vil helst have at han lærer det inden og bliver tryg ved at sove alene.

Anmeld Citér

16. april 2015

Vivienne

lineog4 skriver:

Nu ville jeg nok selv bare vælge at sove sammen med ham, men går ud fra der er en god grund til han skal over i sin egen seng. Derfor er mit svar med udgangspunktet han SKAL over i sin egen seng.

Du skal have som mantra i hovedet, at det er ikke synd for ham. Det er er valg du som voksen har truffet fordi du vil dit barn det bedste. Og det mantra skal køre hele tiden i dit hoved.

et andet mantra er: mit barn skal ikke græde uden grund. Dvs. Har han grædt i 40 minutter, så skal man ikke give op, for så var de 40 minutter bare for at få ham til at græde. Du kan selvsagt vurdere at han er blever så hysterisk så kun et brud kan hjælp men så skal han tilbage i egen seng igen. 

Og så vil jeg sige; gå ikke fra ham (skrev du heller ikke).

og til sidst, hvis du nu tvivler på grunden til han skal i egen seng, så har han sendt er klart signal om han ikke kan lide grunden. Og så er det okay at give op efter blot en aften.

Grunden har jeg lige skrevet ovenover.

Jeg har ikke efterladt ham alene, var altid ved hans side, så han både ku se og høre og røre mig. 

Jeg mener at han er klar til at sove alene, da han ellers er meget selvstændig og sagtens kan ligge alene uden problemer.

Jeg giver ikke op

Anmeld Citér

16. april 2015

Vivienne

Tutter92 skriver:

Nu har min søn været vant til at sove i sin egen seng siden han var 2 måneder. Vi kæmpede også en del med ham, og mange gange efter 3-4 timers kamp tog jeg ham over i vores seng. Senere fandt vi så ud af at det var fordi han slet ikke var træt når vi lagde ham i seng. Så vi ændrede vores døgnrytme lidt, og nu lægger jeg ham bare ind i hans seng og siger godnat og så går jeg ud og lukker døren. Han plejer bare at lægge sig til at sove uden brok, men engang imellem bliver han ked af det kort tid efter, men så er det kun fordi han har tabt sutten

Vi har en fast rutine herhjemme så han ved hvad der skal ske. Den ser således ud :

19:30 far går ind og skifter hans ble og giver ham nattøj på. Imens laver jeg en flaske klar, og så laver jeg også hans dråber klar. Lidt efter kommer far ud i køkkenet med ham, og der giver jeg ham hans dråber.

Ca. 19:35 Får han hans flaske inde i sofaen.

19:45 Er han færdig med flasken og far siger godnat osv. Jeg lægger ham ind i seng og kysser ham og siger godnat. Derefter går jeg ud, og hører ikke mere fra ham før mellem kl 2-3 når han skal have mad igen.

Vi ændre aldrig på den rutine, for ikke at forvirre ham.

Ja, det er vigtigt at de er mætte og trætte. Og selvfølgelig skal der være rutine i tingene, så går det hele nemmere.

Vi havde også vores rutine inden det her, det foregik bare i min seng. Det skal laves om nu.

Anmeld Citér

16. april 2015

Vivienne

SDD skriver:

Vi har for nylig været noget lignende igennem.

Min datter ville næsten intet spise om dagen, men helst kun ammes. Hun ville ikke sove i barnevogn. Helst ved brystet. Jeg brugte ca 6 timer fra om dagen(inkl. Tiden inden vi selv gik i seng) på at ligge med hende.. Det hang mig ud af halsen. 

Vi var en måneds tid før begyndt at ligge hende i hendes egen seng når vi selv gik i seng og der sov hun i halvanden til to timer. Så vågnede hun og kom over til mig og fik bryst. Og sov videre der. De første par dage vågnede hun når jeg lagde hende over. Nogle dage måtte jeg stå med brystet nede i sengen(kili seng fra Sebra) andre måtte vi opgive det. Men efter en uge vågnede hun slet ikke når jeg rykkede hende over.

Vi tog så for to og en halv uge siden en kold tyrker(inspireret af "mor til Ella") i påskeferien. De første dage var jeg ikke hjemme om natten. Lurene(2) foregik jo i barnevognen nu.. Ja den første tog ca 25 min for hende at falde i søvn. Den næste kunne godt tage en time med meget gråd. Nu kan det også nogle gange tage meget tid stadig med lidt gråd, men det er oftest fordi jeg fejlskønner hvor træt hun er.

når vi putter hende prøver vi at gøre det i hendes seng. Men det er som med jer, det kan snildt tage flere timer så. 

Nu er det jo uden bryst, så er hun ikke træt nok til st falde i søvn, tager vi hende med ind i stuen og evt sætter lidt tegnefilm på(der havde hun jo hurtigt faldet i søvn ved brystet). 

Det er blevet til at hun ligger hos en af os til hun sover(5-10 min) og derefter lige ligger lidt ekstra(5 min) for at sikre at hun er faldet i søvn. Så flytter vi hende over i hendes seng. 

Oftest sover hun til om natten og vågner en gang der. Andre dage vågner hun kort når vi selv går i seng(har kun et soveværelse). Få gange har hun sovet til om morgenen.

mit råd er at hvis det tager mere end en halv time(til max 40 min) så gå ind i stuen. Det er ikke at give op! At give op ville være at fortsætte samsovning. Vi gik på kompromis(foreløbig)

Jeg har læst at man skal huske at udstråle 'Kærlighed'! og at det er "okay". Evt sige det og at det er som det skal være. Det er iorden. Og at du er der osv.

min datter er iøvrigt 9 og 1/2 måned

Det er en lang og sej kamp held og lykke 

Mange tak

Fandt også ud af iaftes, da jeg havde ammet ham i min seng, fik han lov til at sove hos min lidt og så blev han flyttet ved siden af i sin egen seng. Det gik uden problemer...

Jeg skal bare blive ved

Anmeld Citér

16. april 2015

Vivienne

BinaMor skriver:

genrelt syntes jeg ikke man skal "kæmpe" med en baby. det trætter og gør ondt på både mor og barnmine har aldrig grædt sig selv i søvn. de er nu 4 og 6 år og er de nemmeste ever at putte og sove alene. så det betyder intet at de har sovet længe ved mor.

det er rocker hårdt, i know. men er enig i din kæreste. HVIS du vil gennemføre dette så gør det hurtigt og tænk ikke på hvordan DU har det. når du får dårlig samvittighed trækker du det i langdrag og baby føler måske dine tvivl.. tænk hvad der bliver lettest for baby. det er at du er kontant og får det overstået... MEN som sagt så sys jeg baby er for alt lille til kampe og jeg ville sove med min endnu

Tror du har misforstået det, min kæreste er endnu blødere end mig. Han ville ikke kunne klare at kigge på ham græde i halvanden time. 

Men vi er også enige om at vi SKAL igennem det her og at han bliver nødt til at støtte mig

Anmeld Citér

16. april 2015

Vivienne

Carina:-) skriver:

Han er jo bange for at blive ladt alene - er enig med din kæreste i at det er synd .

Han lærer ikke en dyt andet end at lige gyldigt hvor længe og hvor meget han prøver på at fortælle dig at han er bange og gerne vil være tæt på jer så hjælper det ikke.

Hvis det er fordi du ikke vil sove sammen med ham kan en lift ved siden af sengen bruges. 

Det der du beskriver er ikke godt for ham. (eller for dig)

Hans tremmeseng ligger op ad min egen seng, og jeg er hele tiden i kropskontakt med ham.

Grunden til at jeg gør det her ER netop, så han ikke ender med at ligge i vuggestuen helt bange, alene og utryg. Så hellere øve sig med mor ved siden af.

Anmeld Citér

16. april 2015

Vivienne

En samlet status:

Da jeg havde ammet ham færdig i min seng i nat, fik han lov til at falde i søvn hos mig. Så flyttede jeg ham i hans egen seng uden problemer, hvor han sov fra 00-04:30. Og så samme omgang igen.

Nu sover han formiddagslur i sin egen seng og denne gang tog det kun 5 min uden brok  

Tusinde tak for jeres input. I er altid så hjælpsomme 

Anmeld Citér

16. april 2015

l.kjoeller

SandraXOXO skriver:

Må jeg spørge om noget? Hvorfor skal han sove selv hvis han ikke er klar? Mennesket er ikke skabt til at sove alene, slet ikke som babyer.  

Vil bare lige indskyde at der kan være mange årsager  til han  lige var ked denne aften når der gik fint den foregående   ikke nødvendigvis  at han ikke er klar. 

Anmeld Citér

16. april 2015

Vivienne

l.kjoeller skriver:

Vil bare lige indskyde at der kan være mange årsager  til han  lige var ked denne aften når der gik fint den foregående   ikke nødvendigvis  at han ikke er klar. 

Ja, lige præcist. Jeg ville aldrig gå i gang med dette medmindre jeg var sikker på at han var klar. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.