SDD skriver:
Vi har for nylig været noget lignende igennem.
Min datter ville næsten intet spise om dagen, men helst kun ammes. Hun ville ikke sove i barnevogn. Helst ved brystet. Jeg brugte ca 6 timer fra om dagen(inkl. Tiden inden vi selv gik i seng) på at ligge med hende.. Det hang mig ud af halsen.
Vi var en måneds tid før begyndt at ligge hende i hendes egen seng når vi selv gik i seng og der sov hun i halvanden til to timer. Så vågnede hun og kom over til mig og fik bryst. Og sov videre der. De første par dage vågnede hun når jeg lagde hende over. Nogle dage måtte jeg stå med brystet nede i sengen(kili seng fra Sebra) andre måtte vi opgive det. Men efter en uge vågnede hun slet ikke når jeg rykkede hende over.
Vi tog så for to og en halv uge siden en kold tyrker(inspireret af "mor til Ella") i påskeferien. De første dage var jeg ikke hjemme om natten. Lurene(2) foregik jo i barnevognen nu.. Ja den første tog ca 25 min for hende at falde i søvn. Den næste kunne godt tage en time med meget gråd. Nu kan det også nogle gange tage meget tid stadig med lidt gråd, men det er oftest fordi jeg fejlskønner hvor træt hun er.
når vi putter hende prøver vi at gøre det i hendes seng. Men det er som med jer, det kan snildt tage flere timer så.
Nu er det jo uden bryst, så er hun ikke træt nok til st falde i søvn, tager vi hende med ind i stuen og evt sætter lidt tegnefilm på(der havde hun jo hurtigt faldet i søvn ved brystet).
Det er blevet til at hun ligger hos en af os til hun sover(5-10 min) og derefter lige ligger lidt ekstra(5 min) for at sikre at hun er faldet i søvn. Så flytter vi hende over i hendes seng.
Oftest sover hun til om natten og vågner en gang der. Andre dage vågner hun kort når vi selv går i seng(har kun et soveværelse). Få gange har hun sovet til om morgenen
.
mit råd er at hvis det tager mere end en halv time(til max 40 min) så gå ind i stuen. Det er ikke at give op! At give op ville være at fortsætte samsovning. Vi gik på kompromis(foreløbig)
Jeg har læst at man skal huske at udstråle 'Kærlighed'! og at det er "okay". Evt sige det og at det er som det skal være. Det er iorden. Og at du er der osv.
min datter er iøvrigt 9 og 1/2 måned
Det er en lang og sej kamp
held og lykke
Fandt også ud af iaftes, da jeg havde ammet ham i min seng, fik han lov til at sove hos min lidt og så blev han flyttet ved siden af i sin egen seng. Det gik uden problemer...