Gåsele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Tak for jeres svar, jeg er stadig usikker. 

siden han kunne gå har vi prøvet at forklar ham hvor farlig fortovet er, men det ser ud som om han ikke gider høre efter og bare løber og løber , og det er så hårdt for os ikke at nyde vores ferie. Og det mest jeg hader er når han græder og siger slip slip, og folk kigger skævt på os som om vi mishandle ham eller bare ikke opdrage ham. 

Han elsker at gå selv og det er dejligt men ikke når han løber væk på 1 sek. Svært at fange ham 

og så vil han slet ikke holde vores hånd. 

Han er en nysgerrig , aktiv , klog . 

Han forstår hvad vi siger , men han elsker bare at løbe og gøre hvad han vil 

vil bare nyde ferie uden at skælde eller hele tiden at sige det sammen. Det er synd at straffe ham i klapvogn hele dagen. 

Hvad med at øve det uden sele i Dk og gåsele i ferien? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

Anonym trådstarter

Det er ikke kun ferie . Han gøre det også her

Anmeld Citér

14. april 2015

lineog4

Anonym skriver:

siden han kunne gå har vi prøvet at forklar ham hvor farlig fortovet er, men det ser ud som om han ikke gider høre efter og bare løber og løber , og det er så hårdt for os ikke at nyde vores ferie. Og det mest jeg hader er når han græder og siger slip slip, og folk kigger skævt på os som om vi mishandle ham eller bare ikke opdrage ham. 

Han elsker at gå selv og det er dejligt men ikke når han løber væk på 1 sek. Svært at fange ham 

vil bare nyde ferie uden at skælde eller hele tiden at sige det sammen. Det er synd at straffe ham i klapvogn hele dagen. 

Mine har heller ikke altid ville holde i hånd. Men kunne så huske da jeg skulle passe et barn (før jeg fik børn), der netop ikke ville holde i hånden, og de var et helvede - nægtede til sidst at gå ud med barnet.

Derfor har jeg aldrig været i tvivl om det var en kamp jeg ville tage. De kan sagtens være forhold, hvor den kamp måske ikke er muligt at føre til ende. Men er den mulig ville jeg til hver en tid tage den, så det ikke er børnehaven, skolen, dem der passer eller.... Der skal tage kampen for en. Jeg får børn i skolen (ikke mange heldigvis), hvor forældrene ikke har lært dem at færdes i trafikken, ikke har lært dem at være opmærksomme, gå så man ikke er til fare for sig selv eller andre - og jeg må indrømme jeg bliver lidt: ej kom nu, det er noget man burde have lært inden skoletiden med mindre der gør sig særlige forhold gældende.

jeg kan sagtens forstå I gerne vil have en ferie uden kampe, men tænker så også at det netop er i ferierne man har så meget skøn tid med sine poder så man netop er den primære opdrager. Og det er der man tager kampe og sliber kanter. 

Og umiddelbart ville jeg sige: I skal ikke forklare, ike en masse ord. Bare en simpel regel: går man i trafikken holder man en voksen i hånden - slut på den diskussion.

Anmeld Citér

15. april 2015

CharlotteogMaria

Tin skriver:

Tja eller barn under bil!! 

Gåsele er et godt alternativ til at undgå ovenstående og da vi ikke kender baggrunden for valget, så vil jeg aldrig rynke op næsen af valget.

Som skrevet længere oppe har vi selv i mange år måtte bruge gåsele.... Og tænk sig...drengen kan i dag godt gå uden at blive væk eller bringe sig selv i farer. Og faktisk brugte vi gåsele i kombination med opdragelse... Så enten eller,er vist at være lidt firkantet. 

Tja du behøver ikke forsvare dit valg overfor mig, jeg har stadig samme holdning

Anmeld Citér

15. april 2015

Tin

Profilbillede for Tin
JustHere skriver:

Tja du behøver ikke forsvare dit valg overfor mig, jeg har stadig samme holdning

Forsvarer som ikke mit valg, men at sætte det op...gåsele eller opdragelse... Er for mig en meget lukket og firkantet tilgang til det at have børn, og det var såmænd bare det jeg lige ville påpege med mit indlæg.

Jeg ynder nemlig at være mere rummelig i min opdragelse af vores børn og dermed også som person mere rummelig generelt og derfor ser jeg heller ikke grund til at folk evt skulle pege fingre af ts fordi hun evt vælger at bruge gåsele,som et supplement til opdragelsen (og sikkerheden)  af hendes barn.

Anmeld Citér

15. april 2015

CharlotteogMaria

Tin skriver:

Forsvarer som ikke mit valg, men at sætte det op...gåsele eller opdragelse... Er for mig en meget lukket og firkantet tilgang til det at have børn, og det var såmænd bare det jeg lige ville påpege med mit indlæg.

Jeg ynder nemlig at være mere rummelig i min opdragelse af vores børn og dermed også som person mere rummelig generelt og derfor ser jeg heller ikke grund til at folk evt skulle pege fingre af ts fordi hun evt vælger at bruge gåsele,som et supplement til opdragelsen (og sikkerheden)  af hendes barn.

Det er også fint du synes det. Jeg ser det som en del af opdragelsen som man ikke gider. Ja det er firkantet og dømmende, men det er mine tanker En kamp man ikke gider at tage, men som man skylder sit barn.

Anmeld Citér

15. april 2015

MysteriousAngel

JustHere skriver:

Det er også fint du synes det. Jeg ser det som en del af opdragelsen som man ikke gider. Ja det er firkantet og dømmende, men det er mine tanker En kamp man ikke gider at tage, men som man skylder sit barn.

Min den mellemste har adhd og derfor KAN hun ikke holde fokus nok til at hun ikke bliver kørt over. Flere gange har jeg endda hevet hende i hætten for at hive hende bagover.

Med dette mener jeg bare, at det handler ikke altid om opdragelse. Her har vi 2 andre børn der sagtens kan gå pænt.

Anmeld Citér

15. april 2015

CharlotteogMaria

MysteriousAngel skriver:

Min den mellemste har adhd og derfor KAN hun ikke holde fokus nok til at hun ikke bliver kørt over. Flere gange har jeg endda hevet hende i hætten for at hive hende bagover.

Med dette mener jeg bare, at det handler ikke altid om opdragelse. Her har vi 2 andre børn der sagtens kan gå pænt.

Okay, skulle jeg vide det? Det kan da godt være det ikke er så sort/hvid, men jeg har stadig min holdning

Det er sjovt man ikke kan sige noget uden at der kommer en flok kvinder og vil forsvare hvad de gør med næb og kløer. Så længe DU synes det er fint, så er det vel fint? Jeg går jo ikke hen til folk og siger; Hey det der er dårlig opdragelse Jeg tænker mit og det kan næppe skade nogen

Anmeld Citér

15. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Sådan var vores dreng også. Vi var bare meget konsekvente (i klapvogn eller i armene hvis han ikke ville holde i hånd) 

Det tager tid, men det er der så mange ting der gør hvad angår opdragelse. 

Anmeld Citér

15. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Hej piger jeg vil købe gå sele til mit barn der vil have være 3 år , hvad synes i?? Er det pinligt at han skal gå med gåsele ?? 

Jeg tænkt på mere på ferie og han gider ikke sidde i klapvogn. Han elsker at løbe , så det er hårdt for os at kalde på ham. Og så ved han ikke hvor farligt det er, selvom vi mange gang har forklare ham. 

På hjemmesiden står der kan bruges fra 2-4 år

Sådan var min nevø også, og det var klapvognen, og ja han blev sur, men jeg ville hellere putte ham i den,  og tage kampen end at blev kørt ned. 

Han lærte hurtigt at hvis han ikke gik pænt, røg han i klapvognen. 

Der var faktisk et afsnit af supernanny, hvor de havde tre børn med det samme problem, de turde ikke gå på ture med dem på grund af det. (Må se om jeg kan huske familiens navn) for det virkedd og de lærte at stoppe. 

Jeg vil ikke bruge gåsele, men helt sikkert tage kampen.men tænker han skal starte i børnehave, og der skal han jo gå pænt og holde i hånd, der kan de jo bruge gåsele, så jeg ville hellere lære ham det, gør alt for ikke at slippe hans hånd, hold om håndleddet, så han ikke kan slippe selv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.