Gåsele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. april 2015

MorDk

Anonym skriver:

Tak for jeres svar, jeg er stadig usikker. 

siden han kunne gå har vi prøvet at forklar ham hvor farlig fortovet er, men det ser ud som om han ikke gider høre efter og bare løber og løber , og det er så hårdt for os ikke at nyde vores ferie. Og det mest jeg hader er når han græder og siger slip slip, og folk kigger skævt på os som om vi mishandle ham eller bare ikke opdrage ham. 

Han elsker at gå selv og det er dejligt men ikke når han løber væk på 1 sek. Svært at fange ham 

og så vil han slet ikke holde vores hånd. 

Han er en nysgerrig , aktiv , klog . 

Han forstår hvad vi siger , men han elsker bare at løbe og gøre hvad han vil 

vil bare nyde ferie uden at skælde eller hele tiden at sige det sammen. Det er synd at straffe ham i klapvogn hele dagen. 

Undskyld... mener du at fortovet er farligt? Eller har jeg misforstået noget?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
JustHere skriver:

Okay, skulle jeg vide det? Det kan da godt være det ikke er så sort/hvid, men jeg har stadig min holdning

Det er sjovt man ikke kan sige noget uden at der kommer en flok kvinder og vil forsvare hvad de gør med næb og kløer. Så længe DU synes det er fint, så er det vel fint? Jeg går jo ikke hen til folk og siger; Hey det der er dårlig opdragelse Jeg tænker mit og det kan næppe skade nogen

Du kunne vel spørge ind til baggrunden, inden du harcelerede?

Og hvis du ikke vil debattere men blot ytre din mening, så er en blog måske et bedre sted? Hvis man ikke ønsker at forstå verden og blive klogere hver dag, så fremstår man unægtelig noget ignorant - og det er jo egentlig bare mest synd for dig selv.

Anmeld Citér

15. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MysteriousAngel skriver:

Min den mellemste har adhd og derfor KAN hun ikke holde fokus nok til at hun ikke bliver kørt over. Flere gange har jeg endda hevet hende i hætten for at hive hende bagover.

Med dette mener jeg bare, at det handler ikke altid om opdragelse. Her har vi 2 andre børn der sagtens kan gå pænt.

Jeg kender ikke personligt til adhd - kun fra studiet. Jeg kan egentlig godt se at en gåsele må være en hjælp i dit tilfælde. 

Hvor længe måtte I blive ved med at bruge den? Og brugte I den til alle ture? (Behøver ikke svare hvis du ikke synes det kommer mig ved - det er blot min nysgerrighed) 

Anmeld Citér

15. april 2015

Tin

Profilbillede for Tin
JustHere skriver:

Det er også fint du synes det. Jeg ser det som en del af opdragelsen som man ikke gider. Ja det er firkantet og dømmende, men det er mine tanker En kamp man ikke gider at tage, men som man skylder sit barn.

Som en anden også lige har skrevet et der mange faktor der kan gøre sig gældende.  Børneopdragelse er og skal ikke være sort/hvid!!

Vi har 4 børn der med lethed har lært at færdes i trafikken uden hjælpemidler, og så har vi 1 dreng,hvor vi for hans egen sikkerhedskyld har været nød til at bruge gåsele. Ligeledes har vi måtte bruge specielle sikkerhedsanordninger for at sørge for at han ikke tog hans sikkerhedssele af i barnesædet i bilen. Igen for hans sikkerhed.

Han har sovet med sele  til han var 5-6 år...behøves jeg at sige det...: for hans sikkerhedskyld.

Så at nogle kan finde på at kalde andre for dovne, ikke gide at opdrage, ikke ville tage kampen osv har jeg meget svært ved at forstå.

Men jeg tænker så at det kun kan dreje sig om stor uvidenhed og mangel på indsigt i andres måde at håndtere tingene på. 

Men når det er sagt må jeg jo respekterer din mening, men så håber jeg også at du ikke rynker synligt på næsen næste gang du ser et barn i sele, da det er utroligt svært at være den mor,der må ty til andre metoder for at beskytte sit barn,mod sig selv!

Anmeld Citér

15. april 2015

CharlotteogMaria

PUHK skriver:

Du kunne vel spørge ind til baggrunden, inden du harcelerede?

Og hvis du ikke vil debattere men blot ytre din mening, så er en blog måske et bedre sted? Hvis man ikke ønsker at forstå verden og blive klogere hver dag, så fremstår man unægtelig noget ignorant - og det er jo egentlig bare mest synd for dig selv.

Tak for kaffe

Jeg har, et par gange, udtrykket mig og forklaret mig, men må man kun komme med sin mening hvis man skriver en lang roman med hvorfor man tænker sådan og sådan? Jeg synes ikke det er synd for mig selv, så det behøver du heller ikke. Ellers tak

Jeg kan ikke tage ansvar for at andre føler sig truffet eller ramt af min holdning og mener nok man har ytringsfrihed, men ret mig hvis jeg tager fejl?

Anmeld Citér

15. april 2015

CharlotteogMaria

Tin skriver:

Som en anden også lige har skrevet et der mange faktor der kan gøre sig gældende.  Børneopdragelse er og skal ikke være sort/hvid!!

Vi har 4 børn der med lethed har lært at færdes i trafikken uden hjælpemidler, og så har vi 1 dreng,hvor vi for hans egen sikkerhedskyld har været nød til at bruge gåsele. Ligeledes har vi måtte bruge specielle sikkerhedsanordninger for at sørge for at han ikke tog hans sikkerhedssele af i barnesædet i bilen. Igen for hans sikkerhed.

Han har sovet med sele  til han var 5-6 år...behøves jeg at sige det...: for hans sikkerhedskyld.

Så at nogle kan finde på at kalde andre for dovne, ikke gide at opdrage, ikke ville tage kampen osv har jeg meget svært ved at forstå.

Men jeg tænker så at det kun kan dreje sig om stor uvidenhed og mangel på indsigt i andres måde at håndtere tingene på. 

Men når det er sagt må jeg jo respekterer din mening, men så håber jeg også at du ikke rynker synligt på næsen næste gang du ser et barn i sele, da det er utroligt svært at være den mor,der må ty til andre metoder for at beskytte sit barn,mod sig selv!

Nej jeg rynker ikke tydeligt på næsen, viser slet ikke hvad jeg tænker

Anmeld Citér

15. april 2015

esiuol22

Anonym skriver:

Tak for jeres svar, jeg er stadig usikker. 

siden han kunne gå har vi prøvet at forklar ham hvor farlig fortovet er, men det ser ud som om han ikke gider høre efter og bare løber og løber , og det er så hårdt for os ikke at nyde vores ferie. Og det mest jeg hader er når han græder og siger slip slip, og folk kigger skævt på os som om vi mishandle ham eller bare ikke opdrage ham. 

Han elsker at gå selv og det er dejligt men ikke når han løber væk på 1 sek. Svært at fange ham 

og så vil han slet ikke holde vores hånd. 

Han er en nysgerrig , aktiv , klog . 

Han forstår hvad vi siger , men han elsker bare at løbe og gøre hvad han vil 

vil bare nyde ferie uden at skælde eller hele tiden at sige det sammen. Det er synd at straffe ham i klapvogn hele dagen. 

Hej man kan få sådan nogle ryktasker med lille lomme, der er lige som et tøjdyr, hvor man kan spænde en hale på som er snoren, syntes ikke der er noget galt i at ville sikre børn i trafikken, og ser det heller ikke som at give op på at lærer dem noget, man kan faktisk godt have snoren om håndledet og holde barnet i hånden samtidig  og være lidt mere sikker på sit barns i trafikken, har til min datter, min søn havde når vi fodret ænder, så jeg var helt sikker på han ikke proppede i.

Syntes der er meget sort syn på den sikkerhedsforanstaltning, det betyder jo ikke at man ikke vil lærer sine børn hvordan man går. tænker det jo ikke er så anderledes ind selen i barnevognen, babyalarm og trappegitre. man vil jo stadig lærer sit barn at gå på trapper og ikke hoppe ud fra høje ting, selvom man benytter disse ting.

Men på grund af synet på gåselen ved så mange er heftig, har jeg valgt en der ikke ligner dem man kender for gamle dage gider nemlig ikke forklare halvdelen af befolkningen min hensigt med den.

Anmeld Citér

15. april 2015

lineog4

Tin skriver:

Selvsagt kan der altid gøre sig særlige forhold gældende. Men det er bare ikke den situation ts har beskrevet. Og derfor er det vel lige så okay at sige: jeg ville tage kampen, hvis denne kamp er mulig.

Man vælger sine kampe med omhu - eller det gør jeg i hvert fald - og denne kamp ville jeg vælge hvis muligt. Havde jeg et barn hvor særlige vilkår gjorde sig gældende ville jeg selvsagt ikke.

Jeg rynker ikke næse af nogen, for ved alt kan have en forklaring. Men jeg vil dog alligevel til en hver tid stå ved, at uden særlige vilkår så er det en af de kampe som jeg ser som et must, en af de kampe som hører forældrene til og ikke fx børnehaven eller skolen.

Anmeld Citér

15. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther
JustHere skriver:

Tak for kaffe

Jeg har, et par gange, udtrykket mig og forklaret mig, men må man kun komme med sin mening hvis man skriver en lang roman med hvorfor man tænker sådan og sådan? Jeg synes ikke det er synd for mig selv, så det behøver du heller ikke. Ellers tak

Jeg kan ikke tage ansvar for at andre føler sig truffet eller ramt af min holdning og mener nok man har ytringsfrihed, men ret mig hvis jeg tager fejl?

Ja, hvis man skal bruge dit svar til noget konstruktivt, så skal du nok forklare dig med andet end, at det er dårlig opdragelse og synd for barnet, at mor ikke gider at tage ansvar. Samt tage højde for situationer og individer, hvor en gåsele måske kunne være brugbart.

Ellers råber du bare højt...... Med din 'ytringsfrihed'.

Anmeld Citér

15. april 2015

Tin

Profilbillede for Tin
lineog4 skriver:

Selvsagt kan der altid gøre sig særlige forhold gældende. Men det er bare ikke den situation ts har beskrevet. Og derfor er det vel lige så okay at sige: jeg ville tage kampen, hvis denne kamp er mulig.

Man vælger sine kampe med omhu - eller det gør jeg i hvert fald - og denne kamp ville jeg vælge hvis muligt. Havde jeg et barn hvor særlige vilkår gjorde sig gældende ville jeg selvsagt ikke.

Jeg rynker ikke næse af nogen, for ved alt kan have en forklaring. Men jeg vil dog alligevel til en hver tid stå ved, at uden særlige vilkår så er det en af de kampe som jeg ser som et must, en af de kampe som hører forældrene til og ikke fx børnehaven eller skolen.

Jeg giver dig fuldstændig ret. Også derfor at jeg skrev til en anden, at man ikke kunne/skulle være så dømmene ud fra ts indlæg, da det ud fra det, er svært at læse om der er særlige forhold eller andre ting, der gør sig gældende. 

Synes bare at nogle af indlæggene blev meget dømmende, og ikke så sig mere bredt end bare: sele eller opdragelse! Og det er så her,jeg synes at man bliver lige lovlig snæversynet  og det vare mere den snæversynethed jeg forsvarerede.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.