Gåsele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. april 2015

klmf

Jeg har brugt det det til mine - og har indkasseret en del forargede blikke. For mig var det dels et sikkerhedsspørgsmål, da specielt den store var og er lynende hurtig både til at vriste hånden fri og til at løbe. Dels for komfort både for mig og ham, da hans skulder og arm var i et evigt træk når vi var nogle steder. Med selen kunne vi begge slappe af og rent faktisk nyde de steder vi var. Han er 5 år nu og har fint lært at gå pænt, det var en overgang. Ser det ikke som at gå tur med en hund og kan sagtens tåle de bedrevidende taler jeg har fået - ville uden at blinke bruge den igen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Det kommer jo an på om I selv synes det er pinligt. 

Personligt bryder jeg mig ikke om gåseler. 

Når I går tur må I have klapvogn med og hver gang han løber, kan I sætte ham i klapvognen. Det hjalp efter ganske få gange hos os. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Tin

Profilbillede for Tin
Anonym skriver:

Hej piger jeg vil købe gå sele til mit barn der vil have være 3 år , hvad synes i?? Er det pinligt at han skal gå med gåsele ?? 

Jeg tænkt på mere på ferie og han gider ikke sidde i klapvogn. Han elsker at løbe , så det er hårdt for os at kalde på ham. Og så ved han ikke hvor farligt det er, selvom vi mange gang har forklare ham. 

På hjemmesiden står der kan bruges fra 2-4 år

Kan se der ikke er mange der er tilhænger til selen.

Vi har 5 kære børn og vores mellemste brugte gåsele fra han kunne gå og til han blev ca 6 år. Ja uha....men med ham var det bare en stærk nødvendighed for at han ikke kom til skade.

Derudover sov han faktisk i hans barnevognssele i sengen indtil han var ca 5-6 år.

Hvis du føler,at det er det rigtige for dig og dit barn....så gør som mig, og vær fløjtende ligeglad med,hvad andre tænker. Synes mange af svarene indtil nu, er præget af en meget fordømmende tone, og det tiltrods for, at folk ikke aner, hvad der ligger bag din beslutning!! 

Jeg ville ALDRIG kigge skævt efter dig,hvis du kom med din 3årig i sele!!

Anmeld Citér

14. april 2015

Clisolka

Jeg købte en til min datter for 4 år siden da hun var lille, men har aldrig brugt den! Vi har ikke bil, så det har kun været gåture - i dag er hun 4½ og går pænt ved siden af klapvognen, hvor lillebror sidder. 

Jeg har dælme taget mange konflikter med hende, men hun skal jo lære det, når ikke vi har bil 

Jeg købte den i sin tid fordi jeg tænkte på længere gåture ved trafikerede veje, men vi har aldrig haft brug for den. 

Vi har altid gået med hende, når hun skulle til læge osv., da hun har lidt meget af køresyge - hun kan max køre 5 min i bus, så står der opkast ud over det hele 

Anmeld Citér

14. april 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg boede i London, så jeg dem overalt. Syntes de er rigtig smarte i feks storbyer, steder med mange mennesker osv, og ka slet ik se problemet i det, hvis man har et barn der har en evene til at stikke af/ blive væk på få sek! 

Har en veninde der seriøst overvejede en sele til sin dreng, fordi han er ørebarn og simpelhen ik ku høre at hun råbte stop efter han/kaldte ham, samtidig med at han i løbet af 2 sek var over alle bjerge, men det hjalp heldigvis efter han fik dræn og masser af gå træning. Vh stine

Anmeld Citér

14. april 2015

CharlotteogMaria

Jeg ved godt det lyder hårdt, men i mit hoved er det gåsele eller opdragelse

Anmeld Citér

14. april 2015

Tin

Profilbillede for Tin
JustHere skriver:

Jeg ved godt det lyder hårdt, men i mit hoved er det gåsele eller opdragelse

Tja eller barn under bil!! 

Gåsele er et godt alternativ til at undgå ovenstående og da vi ikke kender baggrunden for valget, så vil jeg aldrig rynke op næsen af valget.

Som skrevet længere oppe har vi selv i mange år måtte bruge gåsele.... Og tænk sig...drengen kan i dag godt gå uden at blive væk eller bringe sig selv i farer. Og faktisk brugte vi gåsele i kombination med opdragelse... Så enten eller,er vist at være lidt firkantet. 

Anmeld Citér

14. april 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej piger jeg vil købe gå sele til mit barn der vil have være 3 år , hvad synes i?? Er det pinligt at han skal gå med gåsele ?? 

Jeg tænkt på mere på ferie og han gider ikke sidde i klapvogn. Han elsker at løbe , så det er hårdt for os at kalde på ham. Og så ved han ikke hvor farligt det er, selvom vi mange gang har forklare ham. 

På hjemmesiden står der kan bruges fra 2-4 år

jeg har brugt bæresele til min datter (og fortrudt jeg ikke gjorde til min søn) men jeg ville ikke proppe dem i en gåsele... for mig er det kun hunde man giver snor på...

min datter er kun lige fyldt et år, så hende har jeg ikke haft nogle kampe med endnu, men min søn er 7 og han er begyndt at måtte gå "alene" på fortovet nu, men da han var mindre vidste han at hvis han ikke holdt os i hånden, så ville vi tage fat i hans håndled...

Anmeld Citér

14. april 2015

Anonym trådstarter

Tak for jeres svar, jeg er stadig usikker. 

siden han kunne gå har vi prøvet at forklar ham hvor farlig fortovet er, men det ser ud som om han ikke gider høre efter og bare løber og løber , og det er så hårdt for os ikke at nyde vores ferie. Og det mest jeg hader er når han græder og siger slip slip, og folk kigger skævt på os som om vi mishandle ham eller bare ikke opdrage ham. 

Han elsker at gå selv og det er dejligt men ikke når han løber væk på 1 sek. Svært at fange ham 

og så vil han slet ikke holde vores hånd. 

Han er en nysgerrig , aktiv , klog . 

Han forstår hvad vi siger , men han elsker bare at løbe og gøre hvad han vil 

vil bare nyde ferie uden at skælde eller hele tiden at sige det sammen. Det er synd at straffe ham i klapvogn hele dagen. 

Anmeld Citér

14. april 2015

klmf

Anonym skriver:

Tak for jeres svar, jeg er stadig usikker. 

siden han kunne gå har vi prøvet at forklar ham hvor farlig fortovet er, men det ser ud som om han ikke gider høre efter og bare løber og løber , og det er så hårdt for os ikke at nyde vores ferie. Og det mest jeg hader er når han græder og siger slip slip, og folk kigger skævt på os som om vi mishandle ham eller bare ikke opdrage ham. 

Han elsker at gå selv og det er dejligt men ikke når han løber væk på 1 sek. Svært at fange ham 

og så vil han slet ikke holde vores hånd. 

Han er en nysgerrig , aktiv , klog . 

Han forstår hvad vi siger , men han elsker bare at løbe og gøre hvad han vil 

vil bare nyde ferie uden at skælde eller hele tiden at sige det sammen. Det er synd at straffe ham i klapvogn hele dagen. 

Så prøv det da og se om det fungerer for jer. Og ignorer 'det er et spørgsmål om opdragelse'-kommentarerne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.