Gåsele

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.453 visninger
48 svar
92 synes godt om
14. april 2015

Anonym trådstarter

Hej piger jeg vil købe gå sele til mit barn der vil have være 3 år , hvad synes i?? Er det pinligt at han skal gå med gåsele ?? 

Jeg tænkt på mere på ferie og han gider ikke sidde i klapvogn. Han elsker at løbe , så det er hårdt for os at kalde på ham. Og så ved han ikke hvor farligt det er, selvom vi mange gang har forklare ham. 

På hjemmesiden står der kan bruges fra 2-4 år

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2015

SandraXOXO

Det er jo op til jer hvad i synes virker for jer. Herhjemme kommer vores børn aldrig i hundesnor, gåsele eller lign. Det tar tid at lære børn at gå pænt og ikke løbe væk, men at give op og komme dem i snor eller klapvogn er bare ikke en mulighed for os. vores børn er 2, 4 og 7. 

Anmeld Citér

14. april 2015

lineog4

Min gåsele er min hånd - uha ja det har kostet konflikter, har siddet på fortorvet en halv time fordi min søn nægtede at holde mig i hånden når der var biler. Men vil sige alle de konflikter har været det hele værd, de er nu 12,7 og 4 og der er næsten aldrig sure miner om at holde i hånden.

men lidt hund er der også her hjemme, for når de så får lov at være lidt frie på en strand fx, så ved de når mor pifter så stopper man.

Så hvor fristende det end er når man har et barn der spurter rundt, så ville jeg aldrig bruge en sele. Også fordi hvornår stopper man så, og har barnet så lært det? Har selv en der spurter rundt, han bliver 5 år om 3 mnd, og han bliver stadig væk (dog ikke hvor der er biler for der holder man i hånden), skulle han så stadig være i sele eller....? 

Anmeld Citér

14. april 2015

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg er ikke enig med de andre i, at man ikke kan lære dem at gå pænt, hvis man også bruger gåsele en gang i mellem. For mig ville gåselen være et alternativ på lige fod med klapvogn, når der skal ske noget andet end at gå pænt ved siden af mor og far. Nu er jeg udpræget ikke en charterrejsetype, så i diverse storbyer forestiller jeg mig, den kan komme til gode.

Anmeld Citér

14. april 2015

(august)

Vi rejser en del med vores piger og de går pænt fordi vi har lært dem det og gjort det til en positiv ting at holde i hånden. De løber normalt ingen steder om det så er strand eller storby

Anmeld Citér

14. april 2015

Frk_Louise

Anonym skriver:

Hej piger jeg vil købe gå sele til mit barn der vil have være 3 år , hvad synes i?? Er det pinligt at han skal gå med gåsele ?? 

Jeg tænkt på mere på ferie og han gider ikke sidde i klapvogn. Han elsker at løbe , så det er hårdt for os at kalde på ham. Og så ved han ikke hvor farligt det er, selvom vi mange gang har forklare ham. 

Jeg kunne aldrig drømme om at give min datter sådan en på..

Anede faktisk ikke, at de eksisterede. Og må ærligt indrømme, at jeg faktisk er en lille smule... Ja, vil ikke sige forarget. Måske mere overrasket.. 

Hvorfor ikke bare lære sit barn, at når man er nogen steder, så holder man mor eller far i hånden? Ellers kommer man ingen steder.

Jeg ville ihvertfald tænke mit, hvis jeg så en mor/far komme gående med deres barn i snor!!!! Synes det virker helt absurd.

Anmeld Citér

14. april 2015

TNBC

Anonym skriver:

Her holder man i hånden eller barnevognen, og så har det været hver gang jeg har haft med børn at gøre, der synes det er sjovt at løbe ud på vejen.
Jeg ville ikke sætte en sele på et barn, jeg vil heller tage kampen. Ja, så må man sætte sig ned på fortovet(eller hvor man nu lige er), ind til barnet går pænt, eller bare holde fast i hånden, og så må barnet skabe sig, men man holder fast, og til sidst stopper barnet og går pænt(En video jeg har set, fra en der har med børneopdragelse at gøre)

Jeg synes det ser mærkeligt ud med en sele og jeg ville ikke spilde penge på det.

Man lære børnene, at når man siger stop, så skal man stoppe, og ja det kan tage tid, men de skal jo lære det. Ligesom de skal lære i børnehave, at der holder man i hånden og går pænt sammen med de andre.

Så jeg siger nej til sele, og også selvom at de nok skal lære at gå pænt, men hvorfor så have selen?

Anmeld Citér

14. april 2015

Elgaard73

Jeg overvejede den også, da vores dreng var omkring 2. Han smuttede også bare afsted som det passede ham og det var simpelthen til at blive vandvittig af.

Men jeg købte den ikke. De lærer jo ikke at gå pænt og færdes sikkert, bare fordi at de får sele på. Tværtimod. Vi bed i det sure æble og øvede og øvede og øvede. Han skulle bare holde os i hånden, når vi mente at det var nødvendigt.

Vi startede ud med små gå-ture hver dag, og ville han ikke holde i hånd, så var turen bare slut og han blev båret hjem (ofte hylende, skrigende og sparkende, for han elskede jo at gå tur). Men han fangede ret hurtigt at man skulle holde i hånd og stille og roligt udvidede vi gå-turs træningen til længere og længere ture og til flere og flere miljøer (strand, by, storcentre osv).

Som 3-årig er man bestemt ikke for lille til at lære at færdes sikkert ude i verden, men det kræver altså øvelse, indsats og ihærdighed fra mor og far.

Anmeld Citér

14. april 2015

Janey

Profilbillede for Janey

Vi har en til vores datter, som vi havde tænkt skulle bruges i storbyer eller andre steder med mange mennesker, når hun havde nogen af de dage, hvor hun bare ikke ville høre efter og gå pænt. Udgangspunktet skulle selvfølgelig være, at hun skulle lære at gå pænt og holde i hånd, så selen skulle være supplement til at holde fast i hende de dage, hvor hun bare var umulig. Hun er voldsomt nysgerrig og vil ud og undersøge alting. 

Vi er dog endt med aldrig rigtig at få brugt selen og har bare sat hende i hendes klapvogn i stedet på de trælse dage. Den har dog ikke været helt spildt, da vi har købt en model, hvor selen sættes på en rygsæk, og rygsækken er hun meget glad for og bruger flittigt.

Anmeld Citér

14. april 2015

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2

Hvorfor ikke bare lære sit barn fra start af at gå pænt?? Det andet er en bjørnetjeneste og syntes ærlig talt at tanken om at have sit barn i snor er forrykt! 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.