1. fase i godkendelsen:
D. 18/10 -10 skulle vi til første fase i godkendelsen, som jo er samtale med vores socialrådgiver i statforvaltningen.
Vi kom ind til Århus, hvor vi var sammen med et andet par, og her blev vi fortalt om, hvordan det hele ville komme til at foregå. Og mens de fortalte, så sad jeg og gennemgå en masse i hovedet om, hvorfor vi ikke kunne godkendes.
Men efter vi havde hørt fordraget, fik vi tildelt vores rådgiver, og pudsigt nok, så blev det den samme, som min kusine og hendes mand havde, da de blev godkendte året før.
Derfor gik en del af vores samtale også om min kusine, og deres valg osv. Men ellers gennemgik vi alle vores papir, og fik en god snak om, hvorfor vi valgte adoption, og lidt omkring landevalg.
Fordi jeg er lidt overvægtig, kunne vi ikke få en direkte godkendelse, men skulle en tur for samrådet. Og fordi jeg havde tabt mig ydereliger fra mine lægepapir var sendt og til samtalen, så skulle jeg skynde mig, at have lægens ord på papir om mit vægttab, som kunne komme med på samrådet. Hvis jeg kunne få et i hænde dagen efter, så kunne vores sag komme til fremlæsning allerede 2 dage efter vores møde. Og komme op til vurdring allerede ugen efter.
Derfor skyndte vi os omkring lægen på vejen hjem, hvor jeg fik papir på mít vægttab, og så retur til statsforvaltningen med papiret.
Hvilket gjorde at vi kom for samrådet d. 27/10-10. Og dagen efter d. 28/10-10 kunne vores rådgiver ringe til os og fortælle, at vi var godkendte i fase1 :)