Det samme her, enten alle piger, alle drenge eller hele klassen, og tænk, det orker jeg bare ikke!!
Dog har skolen lavet den undtagelse, at HVIS man nu ikke lige kan rumme at have 12 drenge, så må man godt inviterer nogle stykker, men pr post - ikke noget med invitationer på skolen. Og det synes jeg er fair nok.
HELDIGVIS gider mine drenge heller ikke, så jeg er sluppet nådigt.
HVIS de havde været typerne der gerne ville inviterer, så måtte vi ordne det nede i selskabslokalerne....
Legegrupper, har jeg også enormt svært ved, for det første fordi de har sammensat grupperne sådan, at dem der aldrig leger sammen, så bliver tvunget til det. Og lige der står mine unger altså TOTALT af! Som den ældste sagde her forleden, så er der en grund til han ikke leger med dem, og at han derfor ikke vil ødelægge en Lørdag eftermiddag på at få dem presset ned i halsen.
Og her er jeg nok lidt enig med mine drenge, for jeg har det på PRÆCIS samme måde. Der er kollegaer jeg tåler fordi vi er kollegaer, og vi samarbejder til UG, men jeg kunne ALDRIG drømme om at bruge min fritid på dem. Omvendt er der andre jeg bare ikke kan få nok af. Jeg vil mægtig gerne SELV udvælge min omgangskreds, derfor kan jeg godt forstå at mine drenge har det på samme måde.
Så når der er legegruppe med 7 drenge min søn bare ikke har lyst til, så har vi balladen! Vi har ikke prøvet det endnu, men det skal NOK komme.
Samtidig synes jeg også det er irriterende sådan rent personligt. Legegruppe i weekenden er bare et 'no go' her hjemme, det er der vi flader ud, slapper af, hygger med hinanden og gør alt det vi ikke når i løbet af ugen. Så giv fanden i der skal komme 7 unger + mine 3 egne.
Synes også det er bygget op omkring noget vås, alt skal efterhånden rystes så godt sammen at det bliver en ensartet masse, hvilket jeg ikke bryder mig om. Lad dog ungerne vælge til og vælge fra - hele livet, og det er vel det vi skal ruste dem til, handler om til og fravalg, både i venner, men også i meninger.
Da de ældste var små, var der ikke legegrupper, og jeg sværger! De havde det perfekt gennem hele skolegangen og fandt selv ud af det hele, HELT uden forældrenes indblanding. Og nej, de bankede ikke hinanden, de mobbede heller ikke hinanden 'og hvad det ellers er de forsøger at undgå med legegrupper' synes bare ALT er blevet så skide poppet og pædagogisk. Ungerne skal guides i hoved og røv, hvilket jeg synes er eeeenormt trættende. Lad dem dog stå lidt alene, lad dem have deres meninger, lad dem selv have lov at vælge til og fra. Giv ungerne modstand, istedet for det der guiden rundt konstant. :)
Anmeld