Vind legetelt - Køber I økologisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2011

Thamilde-vb

Vi spiser meget havregryn og drikker meget mælk, derfor er netop disse to produkter økologiske hos. Andre produkter bliver sporadisk købt i en økologisk variant, men især mel og nogle typer frugt og grønt, især agurker, fordi jeg synes de smager bedre. Hvis jeg skal vælge mellem øko- udenlandsproduceret og konvektionelt-danskproduceret, vælger jeg den sidste pga miljøet og nationaløkonomien...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2011

Thomsen-vb

Jeg køber økologiske madvarer, hvis varerne er friske. Øvrige varegrupper købes også økologiske, hvis de kan matche de traditionelle i funktion og udseende og - ikke uvæsentligt - især hvis det er først på måneden, hvor Dankortet løber lidt lettere.

Anmeld

16. marts 2011

Kmor-vb

Økologi betyder ikke alfa omega hos os. Jeg kigger mere på om varerne er pæne og appetitvækkende. Prisen har da også noget at skulle sige.. Ved bleer, cremer, sæber mv. går jeg meget mere op i at det er svanemærket og allergi mærket.

Anmeld

19. marts 2011

k11923-vb

k11923 skrev:
Aldrig. Kun hvis jeg er nødt til det. Til gengæld køber jeg meget gerne dansk og holder mig væk fra de mest truede fisk. Jeg køber heller ikke 'naturlige' cremer. De er som regel fulde af 'naturlige duftstoffer' som både er allergifremkaldende og hudirriterende. Og så må de deklares som parfumefri, hvis man siger, at lavendelolien f.eks. 'har en beroligende virkning'. Jeg respekterer, at folk vælger økologisk, men man skal have valgt på et velinformeret grundlag. Man møder nogle gange nogle positive fordomme om økologiske produkter, som ikke holder i virkeligheden.
:laugh: :laugh: :laugh: JUBIII! Jeg har lige vundet et 100% IKKE-ØKOLOGISK legetelt !!!!!!!!! Til gengæld er det jo super-pædagogisk :laugh: :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.