Vind legetelt - Køber I økologisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. januar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Køber en del økologisk, men er en økologisk vare meget dyrere en den gængse, køber jeg altså den billige. Og kan ikke udstå økologisk mælk.. Bruger to forskellige ansigtscremer. Den ene ECOCERT-cert. og den anden ikke. Der handler det mest om komforten, når jeg vælger disse produkter. Men synes der er for meget fikum-dik med økologiske varer. Både madvarer og kosmetik.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

Titte-vb

Det er vel sådan fifty fifty med økologien her i huset. Køber altid økologiske mælke og surmælks produkter, dog ikke creme fraiche fordi jeg skal have med lav fedt procent og den kan jeg ikke få økologisk i min superbrugs. Frugt er ikke økologisk, med mindre det er noget der ser lækkert ud, grønt er økologisk hvis jegkan få det i brugsen, ellers normalt. Kød køber jeg sjældent andre steder end ved stalddøren, får det bedste oksekød fra dyr der går på usprøjtede marker, og har det godt i deres levetid. Jeg bruger Ole Henriksens hudplejeprodukter, fordi de simpelthen er de bedste til mig og desværre også pissedyre :woohoo:

Anmeld

1. februar 2011

luckas-vb

Ja hvis priserne er i nærheden af de ikke økologiske varer. Vores budget er ikke til rent øko indkøb, men vi køber så meget vi nu har mulighed for. Desværre syntes jeg man kan opleve at frugt og grønt holder noget kortere end ikke øko varer, så det med at købe lidt stort ind når der er tilbud duer ikke, yderligere syntes jeg især at øko frugt er meget mindre end ikke øko frugt. Det er egentligt ret skræmmende at tænke over at man foretrækker lang´holdbarhed og størrelse, fremfor smag og renhed, det er vel i bund og grund tilsætningsstoffer som gødning, GMO osv man foretrækker

Anmeld

1. februar 2011

Moslan-vb

Ja, jeg køber økologisk til vores søn. Så vidt muligt i hvert fald. Creme, shampoo, bleer, alt der berør hans hud. Samt frugt og grønt i bedste omfang. Det er ikke alle frugter der tilbydes økologisk. Kød er vi gået væk fra, det er alt alt for dyrt. Men mælk og æg er økologisk. Selv om det ikke er 100% økologisk, ved jeg at vi gør vores for at minimere at han får tilsætningsstoffer i sig. Grøntsagerne smager altså også bedre når de er økologiske. Jeg ville ønske al økologi var lige lidt billigere, så tror jeg vi alle ville købe mere af det.

Anmeld

1. februar 2011

stente-vb

Jeg køber mange ting økologisk men ikke konsekvent. Er gravid nu og måske lidt mere opmærksom på det nu - men tror egentlig ikke jeg har ændret så mange ting fordi jeg allerede købte mange økologiske varer. Det er kød, mejeriprodukter, mel, brød, kropspleje, frugt, grønt mm. Er nok nu pga. graviditet blevet mere opmærksom på hvad der er i 'ting' af tilsætningsstoffer osv. i fx. plastik og tøj. Troede faktisk der ville være et bredere udvalg af økologisk bomuld til baby/børn end der egentlig er. Men det kommer jo nok mere og mere...

Anmeld

1. februar 2011

tunse-vb

Jeg ville ønske jeg havde råd til kun at købe økologisk, men det er alt for dyrt. Køber øko. hvis det koster det samme eller er på tilbud som 'alm' varer. Har dog lige læst et indlæg hvor der stod at det ikke er beviseligt at øko. madvarer er sundere end ikke øko. varer :huh: Så hvad skal man tro på ?????? :blink:

Anmeld

1. februar 2011

nikkeneje1-vb

Nej, normalt ikke. Medmindre at det har samme pris som ikke økologisk. Hvis man vil gøre en foskel, så mener jeg ikke det er nok eksempelvis kun at købe økologiske grøntsager. Vil man gøre en forskel, skal man føre den hele vejen igennem. Samtlige madvarer, bleer,. tøj osv. Ellers synes jeg det er med 'halvt hjerte', og måske kun for andres folks beundrende blikke, når de kigger ned i ens indkøbsvogn. MVH Anette

Anmeld

1. februar 2011

desirefinck-vb

Det kan godt være at det er lidt underligt, men før jeg blev gravid tænkte jeg slet ikke på at købe økologisk.. Men efter at der nu er kommet en lille ny i familien, syntes jeg det er vigtigt at vi tager vores liv op til overvejels, om vi lever på den bedste måde, og har nogle vaner som er værd at give videre.. Og der må jeg nok sige at vi har haft for mange dårlige vaner og det var på tide at få nogle nye og bedre. Så vi er begyndt at købe så meget økologisk vi kan komme i nærheden af.. Vi køber lokalt grønt fra en gård ikke langt fra hvor vi bor og der køber vi også æg. Mel, mælk og andre madvare bliver købt i superbrugsen. vaskepulver, shampoo,creme og så videre bliver også købt økologisk. Har også funder nogle gode billige mærker af babytøj som kan købes i føtex som er økologisk. Jeg håber da at det er en vane som vi kan blive ved med at bevare så længe vores pengepung siger god for det.

Anmeld

1. februar 2011

Spunk-vb

Vi køber en del økologisk men ikke 100 % for det tror jeg ville være umuligt. Mælk, havregryn og æg køber vi altid økologisk - også kiks og frugt-klemme-poser til spunken (ellas kitchen fra brugsen som er ren frugtsmoothies kan anbefales). Frugt og grønt i så stort omfang som det kan skaffes og også gerne mel, smør, gryn og den slags. Når jeg køber hakket kød er det friland eller økologisk, men synes at det er svært at skaffe andre slags kød. Plejeprodukter, bleer og den slags ser jeg ingen idé i at købe økologisk - der kan være masser af dårlige kemikalier i selvom de organiske bestanddele er økologiske, så der går jeg efter svanen eller blomsten. Vi har købt økologisk længe, men jeg tænker endnu mere over det efter vi har fået spunken, og køber især økologisk til hende - det til mig selv kan jeg godt gå på kompromis med.

Anmeld

1. februar 2011

sinef-vb

Vi køber altid økologisk og har gjort det siden jeg blev færdig uddannet. Det er både fødevarer, tøj, legetøj (vores datter er 6 mdr.) cremer, shampoo, miljøvenlige rengøringsmidler og bruger vaskebolde i stedet for sæbe. Men hensyn til økonomien, er økologien ikke specielt dyrere his man handler efter tilbud. I denne uge kan man i Rema 1000 f.eks. få 1 kg æbler til 10kr og hakket oksekød til 20kr. Hvis det er på grund af tidsmangel at andre vælger ikke at handle efter tilbud kan man bruge www.tilbudsugen.dk , hvor man kan søge efter de varer man mangler, som er på tilbud i den pågældende uge. Vi køber økologisk, da det er bedre for dyrene, miljøet og os selv. Jeg er egentlig ikke interesseret i at vinde teltet, synes bare at folk tit afviser Økologi på et forkert grundlag; det er for dyrt, det er for besværligt, der er ikke nok udvalg osv. Det kan sagtens lade sig gøre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.