Ja, så vidt muligt. Vi er lige flyttet til forstæderne, så det er mest min mand, der handler, men heldigvis er han enig med mig i det økologiske. Tror, vi kører med 80 procent økologisk kost. Vi er ikke konsekvente, når det kommer til bøffer og andet kød, men pålæg, grøntsager, mælkeprodukter, mel og gryn er økologisk.
Vi har også prøvet Årstidernes måltidspakker, som var fantastisk lækre og gjorde os opmærksomme på, hvordan man bruger friske, nordiske grøntsager, så vi kom ud over den sædvanlige 'Meat and Two veg' menu samt pasta og kødsauce. Selv om - sådanne dage er der selvfølgelig stadig væk, for nogle gange er der vigtigere ting end at stå i køkkenet. Ens børn for eksempel ...
Jeg har kørt med økologisk shampoo osv,, siden jeg blev gravid med den største på snart tre år. Det var forøvrigt også der, vi virkelig begyndte at gøre det i økologisk mad. Det har været lidt af en rejse. I starten var det blot mælk og gulerødder, for det var jo så dyrt. Men det er ikke altid dyrere, og vi tror på det fornuftige i pesticidfri, ikke gen-manipuleret mad til små, nye kroppe og dem, der ikke er helt ubrugte længere.
Vat er det billigste (der er vi ikke konsekvente, men for Søren hvor er det dyrt, når man kører med vat til de sarte blebukser), og vaskepulver er altid allergimærket, men ikke økologisk. Det samme med rengøringsmiddel. Med tøj til børn er det et plus, men igen, vi er ikke konsekvente. Har f.eks. Været glad for Pure Baby.
Så alt i alt er vi i langt overvejdne grad økologiske, men også realistiske i en presset hverdag. Vi tror på det og er kommet en lang vej på bare tre år. Og det er maroderet heldigvis også.
Anmeld