Vind legetelt - Køber I økologisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.963 visninger
43 svar
0 synes godt om
31. januar 2011

Webredaktøren-vb

I et af de kommende 'Netværk' sætter redaktionen fokus på økologi. Hvor meget betyder økologi for jer? Køber I økologisk mad i supermarkedet? Og går I videre, end det og også køber økologisk shampoo, plejeprodukter, tøj etc.... eller spiller økologi ingen rolle i jeres hverdag? OBS: Udvalgte indlæg bringes i magasinet Vores Børn. Blandt svarene trækker vi lod om et skønt legetelt fra bObles, som både kan være legerum i stuen eller stille hyggezone på børneværelset. Teltet kan tilpasses efter alder og behov. Indeholder hverken giftstoffer eller phtalater, og kan nemt gøres ren med en klud. Den heldige vinder kan vælge mellem farverne turkis, lime, lilla eller grøn. Værdi: 999 kr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2011

melissa-vb

ja det gør jeg...dog mest med kød og grønt.. Hvad jeg ikke forstår er at kylling er så meget dyrere end fx oksekød?? Fx koster 400g kylling 110 kr. i Egefeldt og 400g hakket oksekød koster 36kr? Kan ikke rigtig forstå sammenhængen?...men jeg køber ikke shampoo creme osv ..

Anmeld

31. januar 2011

als-vb

Jeg køber ikke konsekvent økologisk. Er det billigere eller samme pris så vælger jeg ø'et. ellers så er det som regel prisen der er afgørende for mit valg.

Anmeld

31. januar 2011

Heidi Nielsen-vb

als skrev:
Jeg køber ikke konsekvent økologisk. Er det billigere eller samme pris så vælger jeg ø'et. ellers så er det som regel prisen der er afgørende for mit valg.
Det samme her :O)

Anmeld

31. januar 2011

Heidi Nielsen-vb

Vi havde blindsmagning på økologiske varer og 'alm' vare da jeg læste på seminariet. Jeg må indrømme at jeg var meget overrasket over hvor godt det økologiske smager i forhold til det 'almindelige' Men jeg synes bare at det er alt for dyrt til vores budget.....så det er kun hvis det er billigere (hvilket det sjældent er) eller samme pris som det almindelige så er det økologisk der ryger i kurven :)

Anmeld

31. januar 2011

Frede-vb

Ja, jeg køber økologisk... vinder jeg nu et legetelt? B)

Anmeld

31. januar 2011

Kirle-vb

Ja vi har en konsekvent økologisk husholdning. Vi bruger Derma økologisk til os voksne, Zenba til sønnen, Neutral, Ecover eller tusindfryd til div. ting såsom håndsæbe, opvaskmiddel, vaskemiddel osv. Vi kører næsten 100% økologisk mad, undtaget er laurbær - som jeg endnu ikke har fundet økologisk, og jeg handler i Netto, Irma, Kvickly, Fakta, Føtex, lokalt torvemarked, Brinkgård og Københavns fødevare fællesmarked. Faktisk ender jeg sjældent i Egefeld selvom den ligger i nærheden eller årstidernde. Jeg køber det lækre kosmetik i Pureshop i grønnegade. Meget af vores tøj er også økologisk. Og har lige købt maling der var svanemærket... Min devise er hellere lidt men godt end meget og skidt. For ja økologi er dyrere men det er klart det værd både for smagen men også for miljøet og vores alles helbreds skyld.

Anmeld

31. januar 2011

jim_mi76-vb

Jeg er blevet mere opmærksom på at købe økologisk. De almindelige dagligvare som mælk, smør, ost, mel,pasta, ris, pålæg og havregryn er skiftet ud med det økologiske mærke. Jeg kigger altid efter svanemærket når jeg skal købe rengøringsmiddel eller vaskepulver. Men jeg mangler stadig at skifte mange af mine gamle vaner ud, også fordi det er et større madbudget der skal til, for en familie med 2 voksne og 3 børn. Men det er helt sikkert det værd i længden, både for os selv vores børn og miljøet. Så jeg skal helt sikkert nok få skiftet min livsstil ud med økologi i den nære fremtid.

Anmeld

31. januar 2011

LouiseHH-vb

Vi køber økologisk hvis de økologiske varer er billige, ellers må vi desværre holde os til ikke økologiske varer, fordi vores pengepungs indhold ikke rækker til en hel økologisk husholdning, hvis bare den dog gjorde... ved godt det lyder åndet, men tror ikke jeg kunne undvære min deo og parfume som altså hverken er økologisk, svanemærket eller parabene fri :blush:

Anmeld

31. januar 2011

Caidas-vb

Vi ville gerne købe økologisk, men gør det kun, hvis det er muligt at få det til nogenlunde samme pris. Vores husholdning er ikke så stor, at vi kan gøre det hver gang. Til gengæld køber vi kun dansk, med enkelte undtagelser.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.