Vind legetelt - Køber I økologisk?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2011

syvsover-vb

Herhjemme går vi ikke så meget op i om en vare er økologisk, for os er det mere vigtigt at vores fødevare kommer fra Danmark. Vores kød køber vi helst hos landmanden, da vi så er helt sikkere på at vi får hvad vi forventer. Vores frugter og grønsager er for det meste danske, og kan vi ikke få fat i de danske så tyder vi til de økologiske. Jeg syntes det er ekstrem vigtigt at vi støtter vores danske producenter, og jo det kan til tider være lidt dyre, men så ved jeg også vad vi får, for i dk er kravene til pestisider, tilsætningsstoffer osv langt strængere end i andre EUlande. ang foder til økologiske dyr, så var det sådan da jeg arbejde indenfor området i år 2000 at 80 % af foderet skulle være ækologisk, hvordan det er i dag skal jeg ikke kunne sige, men kunne dårligt forstille mig at der er blevet lempet på kravet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2011

kiraa-vb

køber absolut økologisk når prisen matcher ikke økologiske varer. køber det altid når det er på tilbud.har desværre ikke råd til at køre 100% økologisk, men ville som sagt gøre det hvis jeg fik råd.Prøver også at tænke på om det er dansk.

Anmeld

6. februar 2011

Kirle-vb

Det må du gerne! :) Tak!

Anmeld

7. februar 2011

dittelouisea@hotmail.com-vb

Svar retur fra øko-vennen. Han slagter kid hvert år, men det er ikke så tit, da han ikke er registreret, og det kun er til privat forbrug. Han har pt kun lidt pølser på frys, men skrev at landets største øko-gedefarm i randers, leverer til ørum slagteri og de laver pølserne ;) Så måske du kan hitte ud af noget der.

Anmeld

7. februar 2011

sigfredsmor-vb

når jeg handler ind i kvickly så ryger der altid en økologisk ting eller to ned i kurven og som udgangspunkt køber jeg altid økologisk havregryn og mælk til min søn, men vi må desværre holde igen med det økologiske, nu hvor jeg er på SU og min kæreste er uden penge overhovedet (han får først dagpenge om 2 mndr.) men når vi begge får en fornuftig indkomst så skal der helt klart indføres 100 % økologi her i hjemmet :)

Anmeld

8. februar 2011

jordbærvej-vb

Vi køber økologisk der hvor vi synes at det giver mening. Derfor vælger vi altid økologiske mejeriprodukter, da kravene til brugen af antibiotoka er langt skrappere for de økologiske kvæg, og disse produkter indeholder således ikke antibiotika, hvilket jo ikke er sundt at få en daglig dosis af. Det samme gælder for kød, hvor de økologiske dyr går på græs og behandles på en langt bedre måde. Desuden nyder hele familien hvert år, at komme på besøg på de økologiske landbrug og se køerne danse ud på græs, så det bliver vi jo nød til at støtte op om Men hvad angår grøntsager, så er vi meget i tvivl om hvorvidt disse produkter er bedre end de ikke-økologiske. Selvfølgelig synes vi ikke at sprøjtegifte er sagen, men alternativet er muligvis ikke bedre, da manglende sprøjtegifte giver mulighed for at bakterier og specielt skimmel, som ellers ville være blevet hæmmet af disse gifte, pludselig kan leve på grøntsagerne. Det er jo uvidst om disse organismer er farligere at indtage end sprøjtegiftene, så her køber vi ikke konsekvent økologisk.

Anmeld

9. februar 2011

desirefinck-vb

Jeg kan godt mærke på vores økonomi at vi nu må vælge økologien fra hvis varen ikke er på tilbud. Men vi må spare hvor vi spare kan..

Anmeld

9. februar 2011

Niatza-vb

Ja, så vidt økonomien rækker. Køber primært kød i gårdsalg og finpartere selv, dybfryseren længe leve. Men køber dansk før jeg køber økologisk, fordi miljø påvirkningen er større ved at køre øke gulerødder på tværs af europa end det er ved sprøjtemidler. Synes ikke der er den store smags forskel, ud over det at den bedre samvittighed giver. Køber økologisk pga miljøet

Anmeld

9. februar 2011

Tulamus-vb

Økologi er en stor del af vores hverdag. Det startede faktisk ret uskyldigt for nogle år siden. Min veninde og jeg købte 2 mælk, én øko og én ikke-øko også gik vi hjem og smagte på dem. Siden da har det taget om sig, der gik ikke længe inden, at frugt og grønt var skiftet ud med økologisk, så det startede med at smagen var bedre. Jeg kan faktisk godt mærke på min krop idag at jeg ikke spiser alt mulig skidt og smører mig med gode cremer. Jeg har nemlig været multi allergiker og mine somre gik som regel med at være syg og have vejrtrækningsproblemer. Idag har jeg stort set ingen allergiske reaktioner og har ikke taget antihistaminer eller fået nogen former for vaccine imod allergi, i 3 år. Min astma er også forsvundet, så det med at konsevering- tilsætning- og farvestoffer ikke har nogen virkning på kroppen, passer ikke for mit vedkommende. Økologi er fremtiden, både for vores egen og for vores børns fremtid :)

Anmeld

23. februar 2011

Møe-vb

Jeg køber økologisk i det omfang det er muligt og efter sæson. Men der er lige et men... hvis det ikke økologiske vare ser lækre ud eller, hvis min erfaring har vist at de smager bedre i vores hjem . tja så er valget altså ikke øko.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.