Uopmærksomhed hos børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2010

NikiFin-vb

HeleneK Mor til 6 skrev:
Hmmm, morgenritualet er vist det der går mest nemt her. Jeg står somregl om ved 6 tiden, dækker morgenbord, finder deres tøj frem, og vækker dem omkring 6.30. Kl 6.45 sidder de påklædte og spiser deres morgenmad - den ene plejer somregl også at have skonene på, mens den anden hellere vil vente. Imens de lige spiser kommer jeg madpakker og drikkedunke i taskerne. Efter morgenmaden ca 7- 7.10 går de ud og tisser af og børster tænder, og den sidste kommer i skoene. Og så har vi somregl 20 minutter til at sludre lidt i..bare om hvad de skal lave i løbet af dagen, hvad tid jeg skal hente dem, og evt om de har forslag til aftensmaden. Jeg behøver slet ikke at sige noget til dem, det meste gør de pr automatik. Kl 7.30 er de parat til afgang og er på skolen kl 7.50 hver morgen, fordi de bedst kan lide at komme lidt før.... Det der med uopmærksomhed og gentagelser plejer at ramme hér ved aftenstide :laugh: Men om morgenen er der INTET.
gode robotter, tillykke ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2010

kongster-vb

Webredaktøren skrev:
Nu er jeg jo ikke Kongster, men hos os, så er det også 'bare ærgeligt'. Det betyder IKKE 'en i numsen, for det bruger vi ikke. Er det sommer kan det til gengæld godt betyde, at knægten kommer af sted i bar mave :) mens det om vinteren betyder, at jeg 'vælger' og giver det overtøj på som jeg mener, de skal have på. 'Bare ærgeligt' kan også betyde, at datteren kommer i skolen uden sin samlemappe med kort, selv om vi har aftalt, at det skal hun hygge sig med i SFOen efter skole. Giver det mening? - NikiFin
Præcis. Bare ærgerligt betyder at så kommer han afsted uden sin Nintendo, med den jakke/bukser jeg har bestemt, uden de kort han ville lege med i fritten. Det betyder hverken slag eller at han kommer afsted uden tøj på. De vigtige ting sørger jeg for er i orden, mens legetøjet (som ikke er livsvigtigt, men vigtigt for ham) evt ikke kommer med, fordi han er for langsom og vi derfor ikke har tid til at finde det frem.

Anmeld

29. oktober 2010

NikiFin-vb

LYP skrev:
Jeg har en gang afleveret ham i børnehave kl 10 i nattøj fordi han ikke ville tage sig sammen - siden har det været hans ansvar og det går for det meste fint
gik han selv villig i nattøj på i BH?

Anmeld

29. oktober 2010

NikiFin-vb

Webredaktøren skrev:
Giver det mening? - NikiFin
ja, det gør det. Men hvis jeg giver mine børn tøj på fordi de ikke gider selv er det mere ærgerligt for mig end for dem, fordi de får hvad de vil og jeg får bare mere arbejde :lol:

Anmeld

29. oktober 2010

NikiFin-vb

kongster skrev:
Præcis. Bare ærgerligt betyder at så kommer han afsted uden sin Nintendo, med den jakke/bukser jeg har bestemt, uden de kort han ville lege med i fritten. Det betyder hverken slag eller at han kommer afsted uden tøj på. De vigtige ting sørger jeg for er i orden, mens legetøjet (som ikke er livsvigtigt, men vigtigt for ham) evt ikke kommer med, fordi han er for langsom og vi derfor ikke har tid til at finde det frem.
klart. Det er bare ærgerligt = u will pay for this, jeg hævner mig :skrap: :lol:

Anmeld

29. oktober 2010

Kirle-vb

NikiFin skrev:
kongster skrev:
Derfor gør jeg (i det små) det at jeg siger tingene én gang og hvis han så ikke får det gjort (fx husket sin Nintendo eller noget andet, som ikke er livsvigtigt, men vigtigt nok for ham) så er det bare ærgerligt.
Hvad betyder er det bare ærgerligt. . Hvis f.eks. han ikke taged tøj på efter du har sagt det 1 gang hvad sker det så? 1. Han får en i numsen. 2. Du selv giver ham tøj på? 3. Han går ud uden tøj på? Kan bare ikke forstå hvad mener du med det. er det bare ærgerligt.
Nikifin jeg kan godt sige det igen - i Danmark er det ulovligt at slå, true eller på anden vis intimidere sit barn. Derfor finder jeg det mærkeligt og påfaldende at du gang på gang bevæger dig derhen.

Anmeld

29. oktober 2010

Webredaktøren-vb

NikiFin skrev:
Det er bare ærgerligt = u will pay for this, jeg hævner mig :skrap: :lol:
Tror måske alligevel, at du har misforstået dette. Det handler ikke om hverken straf eller hævn - hævn er i mine øjne et barsk ord, der slet ikke hører hjemme i forhold til børn :huh: Man kan jo se filmen 'Hævnen', der fint illustrerer dybden af dette - nå, men det var et sidespring. I forhold til fysisk afstraffelse som Kirle nævner, så minder jeg lige om, at den har vi vendt på utallige måder, så det bør være registreret hos NikiFin, at det er ulovligt i Danmark. Lad derfor den debat ligge - på forhånd tak!

Anmeld

29. oktober 2010

Kirle-vb

Webredaktøren skrev:
NikiFin skrev:
Det er bare ærgerligt = u will pay for this, jeg hævner mig :skrap: :lol:
Tror måske alligevel, at du har misforstået dette. Det handler ikke om hverken straf eller hævn - hævn er i mine øjne et barsk ord, der slet ikke hører hjemme i forhold til børn :huh: Man kan jo se filmen 'Hævnen', der fint illustrerer dybden af dette - nå, men det var et sidespring. I forhold til fysisk afstraffelse som Kirle nævner, så minder jeg lige om, at den har vi vendt på utallige måder, så det bør være registreret hos NikiFin, at det er ulovligt i Danmark. Lad derfor den debat ligge - på forhånd tak!
Det kan være svært at lade noget sådant ligge når emnet hele tiden bliver taget op som en mulighed. Det kan være ret så provokerende for mange at læse om noget der er ulovligt i Dk som en reel mulighed mig selv inkl. Det var ikke længe siden at der var ramaskrig over de forskellige måder at håndtere barns 1. sygedag på. Den tråd fik lov til at have sit eget liv. Jeg kan ikke se forskellen på de to tråde, kan du forklare mig forskellen?

Anmeld

29. oktober 2010

Webredaktøren-vb

Jeg har ikke lige læst tråden om sygedage, så lad mig helt generelt sige følgende: Hvis man bliver provokeret af noget gentagne gange, så skal jeg underrettes (hvilket du jo også har gjort), men gode tråde skal ikke ødelægges af en enkelt kommentar igen og igen. Hvis det er sket i tråden om sygedagene, så er det et eksempel, hvor jeg skal tippes, hvis man bliver provokeret, da jeg af gode grunde ikke selv kan nå at læse alle tråde igennem i dette forum. Derfor siger jegikke, at din kommentar ikke er relevant, men denne tråd handler om morgenvaner og uopmærksomme børn. Via folks profiler kan man sende privatbeskeder uden for forummet, hvilket er en mulighed for alle, og naturligvis os en mulighed jeg benytter i fht. at minde nogle brugere om tonen osv. i dette forum. Var det svar?

Anmeld

29. oktober 2010

Kirle-vb

Webredaktøren skrev:
Jeg har ikke lige læst tråden om sygedage, så lad mig helt generelt sige følgende: Hvis man bliver provokeret af noget gentagne gange, så skal jeg underrettes (hvilket du jo også har gjort), men gode tråde skal ikke ødelægges af en enkelt kommentar igen og igen. Hvis det er sket i tråden om sygedagene, så er det et eksempel, hvor jeg skal tippes, hvis man bliver provokeret, da jeg af gode grunde ikke selv kan nå at læse alle tråde igennem i dette forum. Derfor siger jegikke, at din kommentar ikke er relevant, men denne tråd handler om morgenvaner og uopmærksomme børn. Via folks profiler kan man sende privatbeskeder uden for forummet, hvilket er en mulighed for alle, og naturligvis os en mulighed jeg benytter i fht. at minde nogle brugere om tonen osv. i dette forum. Var det svar?
Ja det var svar, og sammenligningen mellem de to tråde var at talen var om ulovlige ting og ikke om det var specielt ubehageligt. Mere at folk blev/bliver provokeret. Og jeg håber at de små provokationer bliver taget alvorligt idet de som oftest ender med at skabe større provokationer og deraf opstår mange problemerne i de her tråde. nu vil jeg ikke hapse denne tråd mere om metakommunikationen herinde på vb.dk og undskylder til dem som måske har følt sig stødt af det ;)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.