Hvor er det dog dejligt at se vi ikke er alene... :laugh:
Min dreng på nu 6 år, har ALTID været langsom og distræt!!!
Om morgenen vækker jeg ham 6.30. Så spiser han morgenmad i en halv time. 7.15 går vi ned og børster tænder. Det gør jeg, da han ikke er gammel nok til at gøre det selv. Han børster selvfølgelig hans tænder først, og så børster jeg dem bagefter.
Så skal han i tøjet....
Og uanset om jeg er helt henne ved ham og har øjenkontakt - eller står i dørren sker der intet...
Tag nu nattøjet af.... Tag nu nattøjet af.... Husk nattrøjen. Tag nattrøjen af...
Så tager du undretrøje på... Osv. Osv.
Hver morgen samme vise. Når han skal have overtøj på, skal vi virkelig være i nærheden ellers kommer han ikke i halvdelen af det!!
Vi har fået mange gode, og mindre gode råd fra dagplejer, børnehave og skole. Men intet hjælper. Dagplejen rådede os til at sige at han skulle komme i tøjet, for når vi var færdige gik vi. Det prøvede vi. Han sad på trappen og sang og legede i 1 time. Han havde hundene så han havde ikke brug for andet. Vi stor på fortrappen og frøs :laugh:
Skolen anbefalede æggeur. Mmmm... Det hjalp så heller ikke.
Det eneste der har haft en lille effekt er udsigten til at han går i skole med den smule tøj han nu har fået på... Men det er jo ikke en holdbar situation. Bryder mig absolut ikke om at udsætte ham for det. Morgenen skulle gerne være god, så det blive en god start.
Så enten skal man have en engels tålmodighed, eller trække ham i tøjet selv....
Men vi kan nemt bruge en halv time på at komme i tøj, børste tænder og komme i overtøjet.
Vi bor 5 min fra skolen, så vi står sandelig tidligt nok op... :huh:
Anmeld