NikiFin skrev:
I dagens kvinder er så forkælede. Tror I at vores stammødre kunne havde givet efter for deres hysteri da de skulle amme deres børn fordi de ikke havde et andet valg. Tror I at alle var så hysteriske hele tiden, fordi de skulle sove alle sammen på det samme værelse med en skrigende baby hængende over sengen.
Jeg kan faktisk ikke forestille mig sådan et liv men jeg tror bestemt ikke at de var helt hysteriske hele tiden pga. deres dårlige livs vilkår :dry:
Jeg synes retfærdigvis, det hedder, at 'VI dagens kvinder' er forkælede - eller rettere 'VI dagens MENNESKER i den rige del af verden'.
Hvis man dagligt kæmper for sin families overlevelse pga. sult eller krig, så spekulerer man heller ikke over, om man måske skal forlade manden, fordi man ikke er 'lykkelig nok' med ham, om man skal opdrage på venindernes børn, om man skal vælge kejsersnit eller naturlig fødsel med eller uden smertelindring - eller hvilken skoletaske/shampoo/barnevogn man skal købe til sit barn osv. osv.
En afrikansk mor i et hungerramt land kan ikke vælge amning fra, og det kunne vore stammødre heller ikke - men de kan/kunne heller ikke vælge bedøvelse hos tandlægen, vælge at forlade manden, vælge, hvor mange børn, de ønsker/ønskede sig - osv. osv.
Vi er enormt privilegerede, og vores livsbetingelser giver os muligheder for at træffe 'luksusvalg' - men det gælder for stort set alle områder i vores liv, og at kalde det ene valg mere 'hysterisk' end det andet - det ved jeg ikke, hvem der skal være dommer over. Jeg vil i hvert fald ikke.
Anmeld