\"Amning ulækkert\"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2010

Soap-vb

als skrev:
Er klart et holdningsspørgsmål, jeg mener bare det er upassende.
Ja du mener, men hun mener noget andet og jeg mener noget midt imellem ,men det er da ikke enbetydende med hun ikke skal ha lov at ytre det ;)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

als-vb

ja den ring kan vi blive ved med at køre i. min holdning er staig man kan ytre sig med moderationer i forhold til ens proffesion/arbejde. Jeg har da også fået at vide af min chef hvad de ikke anser for god stemning at poste på fb, ikke at de kan bestemme over mig, men at alt kan gøres med omtanke.

Anmeld

28. juni 2010

Soap-vb

Åh ja den ka vi køre i i 100 år og ikke komme videre og samme med FB for der ka jeg bar overhovedet ikke se hvad ens arbejdsgiver har at gøre på ens FB side (PS der er nogle rigtig gode indstillinger og liste man ka lave så man selv ka bestemme hvem som skal se hvad og hvorfor) ;)

Anmeld

28. juni 2010

als-vb

må jeg lige se nærmere på ;)

Anmeld

28. juni 2010

Soap-vb

Ellers spørger du bare, jeg skal gerne guide dig igennem ;) :laugh:

Anmeld

28. juni 2010

Elverpigen-vb

Ammemafiaen kender jeg nu heller ikke. Jeg har altid haft et stort tørklæde med som Sigrid og jeg har gemt os under, for jeg er for blufærdig til at side med babserne fremme i offentligheden. Og nej det handler for mig ikke om at amme eller ej, det er op til folk selv. Men jeg syntes at hendes holdninger er lidt for langt ude. Ens liv forandre sig når man får en lille, og man skal da tage det store ansvar på sig, som sådan et lille liv er. Hun er en offentlig person, og jeg mener også at hun kunne have pakket sine holdninger lidt bedre ind. B)

Anmeld

28. juni 2010

Spunk-vb

Jeg synes ikke, at det er ulækkert at andre folk ammer deres babyer - især når der rent faktisk er tale om babyer. Synes at det er klamt og upassende hvis vi taler om en to-årig. Men da jeg ventede spunken var jeg faktisk meget i tvivl om jeg havde lyst til at amme, og følte også at det var lidt ulækkert og overskred mine egne grænser. Men da hun så kom ville jeg så gerne og kunne ikke, og blev vildt ked af det. Nu er jeg stadig ambivalent omkring det. Jeg bliver stadig ked af det, når folk spørger om jeg stadig ammer hende, eller hvorfor jeg ikke gør. Men samtidig så er hun så stor, så nu kunne jeg ikke forstille mig at hive patten frem og stikke den i munden på hende. Jeg ved godt at hun er en baby, men i forhold til hvordan hun var som spæd, så er hun det bare ikke alligevel - hun er så stor og kan så meget selv allerede.

Anmeld

28. juni 2010

Spunk-vb

als skrev:
Det er vidst mere den redaktør der er creepy! Hvad folk gør er folks valg, men mener ikke man kan sidde som redaktør på et mor/barn blad og sige det er ulækkert at amme. Men er nok mere den første undskyldning der er gældende, vil drikke vin og have kroppen for sig selv og sin partner.
At hun skriver en leder hvor hun giver udtryk for den holdning betyder jo ikke, at hun synes at folk ikke skal amme. Hun forsøger muligvis bare at skabe debat. Og det sidste du skriver synes jeg helt ærligt er lidt fordømmende. Hvad så hvis hun gerne vil have lov til at drikke vin. Moderskabet behøver jo ikke at være et martyrium.

Anmeld

28. juni 2010

Spunk-vb

lib1982 skrev:
MEN hvor var jeg træt af at have mælk OVERALT - DÉT syns jeg var ulækkert!!!! Har det altså sådan, at mine kropsvæsker hører til INDE i min krop - men hvad andre gør, er deres valg, bare jeg ikke behøver være en del af det (som SOAP f.eks. beskriver!!!)
Yes - den er jeg helt med på! Vi havde mælkepletter overalt på gulvet :S Og jeg var så skidegal, for jeg havde ikke nok til spunken men alligevel løb det som vinden blæser.

Anmeld

28. juni 2010

Spunk-vb

als skrev:
Jeg mener også det er eget valg. MEN når du er redaktør på et mor/barn blad mener jeg ikke det er okay at sige at amning er klamt og ulækkert. Der er helt klart andre og meget mere neutale måder at formulere sig på.
Men der er da masser af mennesker der siger det modsatte i bladene rettet mod mødre....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.