\"Amning ulækkert\"

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.556 visninger
48 svar
0 synes godt om
28. juni 2010

Elverpigen-vb

Læste lige denne artikkel: http://www.berlingske.dk/verden/magasin-amning-er-ulaekkert Hvad mener I om disse udsagn?` Jeg kan godt forstå at nogle protesterer, men kan på den anden side godt forstå at hun gerne vil have sine bryster i fred. Jeg har selv ammet indtil for 2 uger siden, og har været glad for det. :)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2010

als-vb

Det er vidst mere den redaktør der er creepy! Hvad folk gør er folks valg, men mener ikke man kan sidde som redaktør på et mor/barn blad og sige det er ulækkert at amme. Hendes undskyldning om hænge babser er også hen i vejret, da brysterne er 'ødelagt' allerede under graviditeten hvor fedt ændres til mad depoter, så har absolut ingen indflydelse. Men er nok mere den første undskyldning der er gældende, vil drikke vin og have kroppen for sig selv og sin partner. Jeg er selv en af dem hvor amning bare ikke gik, men jeg udmalkede modermælk i 4 måneder suppleret med mme og syntes dte var træls jeg ikke kunne amme selv. Selvfølgelig syntes jeg heller ikke det er charmerende at folk sidder på en restaurant med patterne ude på bordet hvor alle kan se det. Men er man diskret har jeg ingen problemer med at folk ammer hvor de vil.

Anmeld

28. juni 2010

Kirle-vb

Før jeg blev mor havde jeg meget svært med at forestille mig det med at amme. For bryster har forskellige betydninger og vil de modsatrettede betydninger (sex-mad) kunne forenes? Jeg synes lidt det gik af sig selv måske fordi man er så træt :) Jeg endte med at amme til Tjalfe selv sagde fra som 17mdr. Og der var der nogle veninder der var begyndt at komme med kommentarer såsom om jeg ville amme ham indtil han kom i BH osv. Og jeg kunne ikke svare på det. Det er en meget følelsesmæssig ting at gøre synes jeg og hvis man kan så synes jeg man bør kæmpe for at amme. :) Desuden så synes jeg at argumentet med at få babyen ud af kroppen så man kan komme ud og feste er lidt langt ude. At være mor er så meget mere end at amme... Tror det er ment som en provokation :)

Anmeld

28. juni 2010

Soap-vb

als skrev:
Det er vidst mere den redaktør der er creepy! Hvad folk gør er folks valg, men mener ikke man kan sidde som redaktør på et mor/barn blad og sige det er ulækkert at amme. Hendes undskyldning om hænge babser er også hen i vejret, da brysterne er 'ødelagt' allerede under graviditeten hvor fedt ændres til mad depoter, så har absolut ingen indflydelse. Men er nok mere den første undskyldning der er gældende, vil drikke vin og have kroppen for sig selv og sin partner. Jeg er selv en af dem hvor amning bare ikke gik, men jeg udmalkede modermælk i 4 måneder suppleret med mme og syntes dte var træls jeg ikke kunne amme selv. Selvfølgelig syntes jeg heller ikke det er charmerende at folk sidder på en restaurant med patterne ude på bordet hvor alle kan se det. Men er man diskret har jeg ingen problemer med at folk ammer hvor de vil.
Det ka du da høre man ka syns , og hvad så tænker jeg virkeligt Hvad skår går der af nogen fordi hun syns amning er klamt og creepy ? Folk ka da amme som de vil eller lade være Hun er heller ikke den eneste, i Århus i cafe miljøet er der skam sat skilte op med amning forbudt så den holdning er nok mere gængs end du regner med Amning har aldrig sagt mig noget og mine er også flaksebørn og det har jeg det ok med og om andre ammer ka jeg ikke hidse mig op over , jeg ka da godt se det praktiske i at ha madpakkerne med :laugh: Men de dersens' jeg hiver patterne frem overalt og gider ikk dække sig til overhovedet så man er tvangs indlagt til at se barnet blive fodret for at dernæst at brystet jo absolut skal lufttørre midt i maden på en resturant' syns jeg faktisk også er creepy og der er MANGE af dem Så til et vist punkt ka jeg godt forstå det :)

Anmeld

28. juni 2010

lib1982-vb

Jeg tænker hun ønsker at skabe en debat imod 'amme-mafiaen' som findes rundt omkring - mange nybagte mødre får det indtryk (mig selv inkl.), at jeg nærmest har dødsdømt mine børn, hvis ikke jeg ammer dem!!! Jeg stoppede med at amme, da drengene var ca. 2 måneder (dvs. til deres egentlig termin) og havde rigtig svært ved det, men fortryder ikke et sekund!! Havde rigeligt mælk osv., men magtede det bare ikke mere, det var KUN mig der kunne give mad osv., så det var klart den rigtige beslutning for MIG!!! Selve det at kunne 'fodre' sit barn er for mig ikke ulækkert, MEN hvor var jeg træt af at have mælk OVERALT - DÉT syns jeg var ulækkert!!!! Har det altså sådan, at mine kropsvæsker hører til INDE i min krop - men hvad andre gør, er deres valg, bare jeg ikke behøver være en del af det (som SOAP f.eks. beskriver!!!)

Anmeld

28. juni 2010

als-vb

Jeg mener også det er eget valg. MEN når du er redaktør på et mor/barn blad mener jeg ikke det er okay at sige at amning er klamt og ulækkert. Der er helt klart andre og meget mere neutale måder at formulere sig på. Fred være med at man ikke ønsker at amme, men man behøver jo ikke sige sådan om folk der vælger at gøre det. Siger jo heller ikke at maden er ulækker og vammel bare fordi jeg ikke kan lide stegt flæsk.

Anmeld

28. juni 2010

Soap-vb

als skrev:
Jeg mener også det er eget valg. MEN når du er redaktør på et mor/barn blad mener jeg ikke det er okay at sige at amning er klamt og ulækkert. Der er helt klart andre og meget mere neutale måder at formulere sig på. Fred være med at man ikke ønsker at amme, men man behøver jo ikke sige sådan om folk der vælger at gøre det. Siger jo heller ikke at maden er ulækker og vammel bare fordi jeg ikke kan lide stegt flæsk.
Hvorfor ikke ? Hvis det nu er hendes holdning , desunden så lur mig om hun ikke har samme holdning som mig at ' Det at være en god mor bestemt ikke sidder i brysterne' som den der amme mafia med amning for enhver pris råber prædiker om konstant Hvorfor ikke ytre sin mening og holdning, det er jo ikke just politisk

Anmeld

28. juni 2010

als-vb

jeg vil nu nærmere kalde det en fordom når man ytre sig på den måde, fremfor en mening. en mening er når man respektere andres holdning og ikke nedværdiger. Jeg havde selv store problemer med at amme, og der var ingen amme-mafia, jeg fik støtte og vejledning i hvad jeg kunne og ikke kunne. Blev støttet af både neonatal og sp om de valg jeg tog eller ikke tog. Jeg kunne ikke amme selv da tøsen suttede mælkekirtlerne af mig så det stod ud med blod i stråler, men jeg havde overskud og ville helst give min datter modermælk pga hendes start i livet så jeg fik vejledning i at bruge malkemaskine, fik ikke andet end støtte og ryg klap over jeg magtede det. Og da hun blev 4 måneder og jeg ikke kunne oversku/gad/ville det mere og i og med at antistoffer osv kun er frem til 4 mdr fik jeg igen utrolig meget støtte til at gå over på ren mme. jeg kende ringen amme mafia, kender kun folk der støtter om de valg man selv træffer. Havde jeg ikke haft en dødsyg baby, havde hun nok også bare fået flaske med kun mme, for jeg syntes heller ikke at moderfølelse osv sidder i brysterne. Men ingen betyder det ikke jeg syntes andres valg er klamme eller ulækre.

Anmeld

28. juni 2010

Soap-vb

Det er da muligt du ikke syns det men det syns hun , jeg forstår stadigt ikke hvorfor du har et problem med hvad hun syns er ulækkert eller ej Det kunne jo også tænkes at hun netop ville provokere for at få en debat igang som en vist nævnte tidligere Faktisk så ka jeg ikke se forskellen på at sige at man syns det er ulækkert/creepy at amme og så på at sige at uha hvor er det synd for flaske børnene bla bla bla ... Begge dele gir da bestemt udtryk for en bestemt mening og den ene er vel ikk værre end den anden Det er jo det gode ved meninger, at de er personlige, jeg ku ha set problemmet hvis hun havde ytret at hele bladet stod for den holdning men det gjorde hun ikke , hun ytrede sin EGEN holdning ;)

Anmeld

28. juni 2010

als-vb

Er klart et holdningsspørgsmål, jeg mener bare det er upassende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.