Altså, set ud fra et sundhedsperspektiv, så er mælk ok i kaffen, mælk er okay som ingrediens når man bager, laver sauce osv....men KUN som ingrediens!
Det er meget meget skidt for tarmsystemet og organismen at drikke feks et glas mælk, for det stopper vores årer til, danner slagger i tarmene og slimer alt til. Mælk bliver ved kropstemperatur (når vi HAR drukket det) til noget sært hytteoste agtigt der hager sig fast i vores tarme - og bliver siddene!!
Danmark er det land i Europa hvor der forekommer flest blodpropper, det er også det land i Europa der drikker mest mælk. At sende sådan en ½ liter mælk ud i organismen dagligt, svarer til at man ryger 20 smøger. Man mærker ikke noget NU og hér, men tro mig, regningen kommer senere i livet! Danmark er også det land med højest forkomst af tyktarmskræft, og hvis man kigger på sådan en tyktarm der har fået ½ liter mælk dagligt - eller for nogen måske mere, så forstår man godt diagnosen!
Jeg er ikke ude på at folk skal hælde mælken ud i vasken! Men mht vores små børn, så tilbyd dem for guds skyld vand og en kalktablet og drop mælken. Præcis som med børn og passiv rygning, ryg det du selv vil, men skån børnene for røgen. Det samme med mælk, drik det du selv vil, men vælg det sunde for barnet.
Mælk smager godt - muligvis, men det gør cola, wienerbrød og fyldt chokolade også!
Her vil jeg 1000 gange hellere give min børn et glas Cola end et glas mælk, det får det så ikke, men sat lidt på spidsen, så hellere et glas sodavand hvor det kun er sukkeret man skal bekymre sig om.
Anmeld