Modigt at spørge Bibi :laugh: nu får du hele min livshistorie...
Som nævnt utallige gange før, har jeg jo slidgigt i lænden - det har været galt længe, men blev først konstateret for alvor i 2004 - da jeg var halvvejs i mit studie.
Jeg valgte at gøre min uddannelse færdig, på trods af, at jeg ikke kunne søge så bredt bagefter.
Jeg søgte det jeg mente jeg kunne magte, hvilket var for lidt, så efter et halvt år blev jeg sendt på et afklaringsforløb 8 uger.
De kom frem til, at jeg max kunne klare 3 timer dagligt med skånehensyn (det var faktisk først dér det gik op for mig, at jeg var syg).
Da det sluttede, var der rundbordssamtale med koordinator, fagforening og jobcenter, og alle parter var enige om at sygemelde mig fra dags dato - august 2007.
...og det er her, det begynder at gå galt!
Der skete ikke mere før januar 2008, hvor JEG ringede til min socialrådgiver på jobcenteret - vi fik en lille snak, og jeg fik besked på at ringe igen om et par måneder.
Ringede så igen mange gange og lagde mange beskeder - fik først fat i hende igen sidst i marts.
Der var hun så grov overfor mig, at jeg lå med migræne i 2 dage. Derefter bad jeg min fagforening om at arrangere et møde med hende og selv være til stede.
Det blev midt i juni. Det gik fint syntes jeg, indtil de raskmeldte mig og stoppede mine sygedagpenge.
Vi ankede, og fik afslag igen.
Derefter ankede vi til beskæftigelsesankenævnet og fik medhold, og jobcenteret fik besked på at indhente lægepapirer af nyere dato.
Det gjorde de så, og det viste sig, at jeg oveni havde fået en depression og anfald af panikangst pga, al den uvished osv.
Jeg havde så gået fra juni til sidst i december (2008) uden at få udbetalt noget som helst - og heller ikke yderligere sagsbehandling.
Sidst i februar hørte jeg så fra min nye socialrådgiver - hun ville lige høre hvornår jeg havde termin, og mente så i øvrigt, at det ikke kunne betale sig at sætte noget i gang.
Nu hvor min barsel så er sluttet, har jeg foreløbig været til en opfølgningssamtale ved endnu en ny socialrådgiver - hun havde ikke et eneste stykke papir på mig, så hun startede med at sende mig til læge igen.
...og nu skal jeg så snart til den anden opfølgningssamtale, og jeg er ved at være ret så nervøs for, hvad det hele skal ende med.
Tænkte om der var nogle, der havde erfaringer eller gode råd, jeg kunne gøre brug af..
Ved godt det er en lang smøre :(
Anmeld