Sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Tak for de gode råd - hold kæft det er op ad bakke. Har også overvejet at klage, men synes jeg mangler det der berømte overskud og overblik. Kan sagtens når det er andre, men når det er mig selv :( Bibi, den periode hvor jeg ikke fik sygedagpenge, blev godtgjort da jeg fik medhold i min anke - med havde dog udgifter til bevilling af overtræk (1400,-) plus renter. ...og det der med at sige fra og slå i bordet - det tør jeg ikke, fordi jeg er bange for, at jeg så er 'ikke samarbejdsvillig' - det har jeg set før, og det blir straffet med det samme. Men jeg blir jo nødt til at samle mod, for kan godt se hvad vej vinden blæser nu - om lidt hænger jeg med røven i vandskorpen. Helene, jeg har jo lige fået ny socialrådgiver igen, og hende kan jeg jo ikke klage over (endnu), men har faktisk lyst til at klage over hele sagsbehandlingen generelt. Som du skriver, så klager man til borgmesteren - hvordan gør jeg det i praksis?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

suzette-vb

Har du fået lavet en ressource profil ? får du sygedagpenge nu så... Bliver da spændende hvad den nye sagsbehandler siger så.... Jeg har også skiftet sagsbehandler maaange gange i mit forløb, og den sidste var jeg rigtig tilfreds med.. Der skete da i det mindste noget og sagen kom lidt videre Men ja det er en sur kamp, for man føler man er dømt til at tabe på forhånd,,,, men klag

Anmeld

2. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Ja man føler virkelig, at man er dømt til at tabe på forhånd. Jeg håber den nye sagsbehandler er én, der har styr på det helt, og ved hvad ret er. Hun virker ok indtil videre - men det har jeg før sagt om andre :angry: Ressourceprofil??? Har selv lavet en, da jeg var på det afklaringsforløb i starten - en rigtig god og detaljeret en. Den kom så bare ikke med i min sag på jobcenteret - da jeg gjorde vrøvl over det, sagde hun, at det ikke passede ind i deres computersystem - så det blev noget gammelt noget fra '04. Jeg får sygedagpenge i øjeblikket, men perioden udløber til november, og jeg kan ikke få kontanthjælp fordi jeg har bil - og nej, det er ikke en rød sportsvogn, men en lille bitte bil. ..og hvis jeg skal sælge den, kan jeg ikke klare indkøb osv. med min slidgigt.

Anmeld

2. juni 2010

Det er stadig mig-vb

MAMMARAZZI skrev:
Tak for de gode råd - hold kæft det er op ad bakke. Har også overvejet at klage, men synes jeg mangler det der berømte overskud og overblik. Kan sagtens når det er andre, men når det er mig selv :( Bibi, den periode hvor jeg ikke fik sygedagpenge, blev godtgjort da jeg fik medhold i min anke - med havde dog udgifter til bevilling af overtræk (1400,-) plus renter. ...og det der med at sige fra og slå i bordet - det tør jeg ikke, fordi jeg er bange for, at jeg så er 'ikke samarbejdsvillig' - det har jeg set før, og det blir straffet med det samme. Men jeg blir jo nødt til at samle mod, for kan godt se hvad vej vinden blæser nu - om lidt hænger jeg med røven i vandskorpen. Helene, jeg har jo lige fået ny socialrådgiver igen, og hende kan jeg jo ikke klage over (endnu), men har faktisk lyst til at klage over hele sagsbehandlingen generelt. Som du skriver, så klager man til borgmesteren - hvordan gør jeg det i praksis?
Du finder selvfølgelig ud af hvem der er Borgmester i din kommune, og så kan du finde hans/hendes emailadresse på nettet og så mailer du simpelthen og fortæller om den elendige sagsbehandling, evt skiftende sagsbehandlere, samt at du føler du ikke kommer nogen vegne hvilket stresser dig og udløser angst omkring fremtiden osv osv osv....

Anmeld

2. juni 2010

suzette-vb

Altså min ressourceprofil er en sagsbehandleren har skrevet, altså i samarbejde med mig.... OG SELVFØLGELIG ER DET DEN NYE PROFIL DER SKAL MED I SAGEN... HUSK DET HVIS DU KLAGER PÅ ET TIDSPUNKT.. ja tror faktisk jeg ville lave en klage over det nu. så er sagen jo ikke behandlet med de nye ting, og sådan som tingene ser ud nu. Hvad sagde fagforeningen til det ?? og tænk sagsbehandler gik med til det... HUN ER DER JO SÅDAN SET FOR DIG, og skal være på din side. Jeg får kontanthjælp nu, og har både bil og eget hus... huset er godt nok til salg, og de napper min kontant hjælp hvis der bliver overskud ud af det. Jeg var gift da jeg begyndte at få kontanthjælp, men er lige blevet separeret. Bilen har de ikke snakket noget om .... Men når sygedagpengene stopper, skal du ha brev om det,,, og det skal du klage over, ( ved mig hjalp det ikke at klage over det, røg jo på kontanthjælp) Men de må ikke bare slippe dig når pengene stopper,de skal stadig lave en plan og behandle din sag... Er dit ønske flex eller pension, og er det realistisk?

Anmeld

2. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Var ikke klar over, at man kunne maile til borgmesteren - troede ikke det ville 'nå frem'. Det vil jeg lige gå i tænkeboks med.. Tak Helene :cheer:

Anmeld

2. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

suzette skrev:
Altså min ressourceprofil er en sagsbehandleren har skrevet, altså i samarbejde med mig.... Min er skrevet i samarbejde med min koordinator. OG SELVFØLGELIG ER DET DEN NYE PROFIL DER SKAL MED I SAGEN... HUSK DET HVIS DU KLAGER PÅ ET TIDSPUNKT.. ja tror faktisk jeg ville lave en klage over det nu. så er sagen jo ikke behandlet med de nye ting, og sådan som tingene ser ud nu. Hvad sagde fagforeningen til det ?? og tænk sagsbehandler gik med til det... HUN ER DER JO SÅDAN SET FOR DIG, og skal være på din side. Det var sagsbehandleren der sagde, at den ikke passede ind i deres computersystem Jeg får kontanthjælp nu, og har både bil og eget hus... huset er godt nok til salg, og de napper min kontant hjælp hvis der bliver overskud ud af det. Jeg var gift da jeg begyndte at få kontanthjælp, men er lige blevet separeret. Bilen har de ikke snakket noget om .... Men når sygedagpengene stopper, skal du ha brev om det,,, og det skal du klage over, ( ved mig hjalp det ikke at klage over det, røg jo på kontanthjælp) Men de må ikke bare slippe dig når pengene stopper,de skal stadig lave en plan og behandle din sag... Er dit ønske flex eller pension, og er det realistisk?
Ved snart ikke hvad der er realistisk - før alt det der med depression og panikangst synes jeg flex var en mulighed - men er ikke sikker længere.

Anmeld

2. juni 2010

suzette-vb

Så er det godt nok en skidt sagsbehandler, igen det er hende der er der for dig, hun skal hjælpe dig og være på din side. Støtte dig, og hjælpe dig videre. Hun har også 'pligt' til at hjælpe dig med klagen feks. Hun kan sku da ikke sige de nyeste oplysninger ikke kan være i computeren..Det er jo vigtige og væsentlige oplysninger, som SKAL med. (hvis det var den anden vej ville det jo ikke blive accepteret ) HUSK også det i din klage. Hvorfor må du ikke fortælle at du nu har fået det værre? ,med depression og angst, det skal du jo netop fortælle. Det ku da vel kun hjælpe dig den rigtige vej,især hvis det er dokumenteret fra lægen..

Anmeld

2. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

suzette skrev:
Så er det godt nok en skidt sagsbehandler, igen det er hende der er der for dig, hun skal hjælpe dig og være på din side. Støtte dig, og hjælpe dig videre. Hun har også 'pligt' til at hjælpe dig med klagen feks. Ja hun var rigtig dårlig - har senere fået at vide, at hun ikke arbejder der mere, og det er de glade for. Hun kan sku da ikke sige de nyeste oplysninger ikke kan være i computeren..Det er jo vigtige og væsentlige oplysninger, som SKAL med. (hvis det var den anden vej ville det jo ikke blive accepteret ) HUSK også det i din klage. Er fuldstændig enig, og kan se, at det lyder fuldstændig åndsvagt, men jeg gjorde ikke noget ved det - det er sådan jeg er, når jeg har det dårligt, jeg magter intet... Hvorfor må du ikke fortælle at du nu har fået det værre? ,med depression og angst, det skal du jo netop fortælle. Det ku da vel kun hjælpe dig den rigtige vej,især hvis det er dokumenteret fra lægen..
Det må jeg også godt fortælle - men jeg må ikke sige, at det ikke er realistisk at tro, at jeg kan magte fuldtids arbejde.

Anmeld

2. juni 2010

suzette-vb

Okay,, det er så det en arbejdsprøvning eller afklaring skal vise... Så det må du forlange at komme ud i igen, og så skal alle oplysninger med, også de nye, når der søges flex eller pension

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.