Sygedagpenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. juni 2010

suzette-vb

Mit problem er fysisk, og jeg har hele tiden sagt at jeg ikke kan klare fuldtid, men der er ikke noget jeg hellere vil end at komme på arbejdsmarkedet igen, i flexjob, så jeg kan yde det jeg nu magter. Har vist jeg gerne vil arbejde , men ikke kan klare fuldtid. Det nytter jo heller ikke at gi udtryk for at man kan det hele, når det ikke er sådan i virkeligheden..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Lige præcis.. Denne gang vil jeg også insistere på, at det er nyeste oplysninger ol. - har lige været ved lægen igen. Tror slet ikke jeg var klar over, hvor galt det kunne gå sidste gang - er åbenbart pænt naiv :(

Anmeld

2. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Mit startede jo også med, at være fysisk - alt det andet er jo kommet til senere pga. manglende/dårlig sagsbehandling. ...hmm, det kan da godt være, at jeg har givet udtryk for at kunne mere, end jeg i virkeligheden kan - det hænger nok sammen med, at jeg i starten ikke kunne/ville acceptere, at jeg var syg + at jeg altid har sat en ære i, at kunne klare mig selv.

Anmeld

2. juni 2010

suzette-vb

Det skal du også insistere på. Det andet er bare for frækt, det er jo netop dømt til at mislykkes, hvis din nuværende situation ikke belyses, og som ovenikøbet er blevet værre. Du behøver ikke banke i bordet, men er nødt til at være lidt stædig og holde på dit... Jeg tror også altid det bedste, men har fået mange råd og vejledning fra andre gennem mit sidste forløb.. Man er nødt til at bede om hjælp en gang i mellem , selv om man ikke er meget for det. Og håber sku jeg har fået banket en super klage sammen denne gang og det lykkes for mig... Vil gerne hjælpe og svare på spørgsmål henaf vejen hvis jeg kan.. så bare sig til....

Anmeld

2. juni 2010

MAMMARAZZI-vb

Tak suzette :cheer: Jeg håber det lykkes for dig - det lyder som om, du har styr på tingene. Håber også jeg får det med tiden - kan mærke jeg har fået blod på tanden af alle de gode råd jeg har fået. Det hjælper at høre andres meninger...

Anmeld

2. juni 2010

suzette-vb

Jeg har haft det præcis som du beskriver. svært ved at acceptere at jeg var syg, og ikke kunne passe et almindeligt job. I starten håbede og regnede jeg jo med at kunne komme tilbage til mit fag, selvom det var urealistisk med mine smerter. Så jeg var nok også lidt kæk i starten, Jeg var så i arbejsprøvning i mit fag.OG NEJ det gik slet ikke. Og kan ikke lade sig gøre. Efter mit første afslag på flex, har kommunen skudt det over på det psykiske, som overhoved ikke er relevant. Det er så det jeg kører klagen på. Det er aldrig nævnt før,heller ikke i ressourceprofilen, så bare et kikset forsøg fra kommunens side, fordi de ikke vil gi sig nu.

Anmeld

2. juni 2010

suzette-vb

Selvtak. Har selv haft glæde af at andre gad hjælpe.. Dejligt at høre du har fået blod på tanden nu. Gå i krig mod dem, de skal ikke vinde hver gang..

Anmeld

2. juni 2010

suzette-vb

Og tak ,håber også det lykkes. Ved ikke om jeg har styr på det, har jo bare været turen igennem, og er ikke ude endnu

Anmeld

2. juni 2010

Caidas-vb

Håber du kan klare at komme igennem det. Bare vær stærk og husk at tage en bisidder med - for 4 ører hører bedre end 2. Min mand har været hele turen igennem. Han fik konstateret en arbejdsrelateret skade i skulderen i 2001 og måtte stoppe på sit arbejde, som han havde gennem 16 år. Han fik ingen erstatning, for der havde ikke været nogen før, der havde fået skade af den maskine. Blev opereret - Skiftende jobs... ... som han måtte stoppe med pga smerter. I 2006, da vi ventede tvillingerne ville de tage sygedagpenge fra ham og sende ham på kontanthjælp - dvs intet, da vi bor i eget hus. Bl.a derfor han fik en depression, også i forb. med pigernes fødsel. En super sagsbehandler-vikar i hans fagforening hjalp ham/os, med at finde hvilke papirer han skulle finde. Det lykkedes på 4 mdr at overbevise kommunen om at han stadig skulle have penge. Nu ville kommunen sende ham i arbejdsprøvning, som rengøring. Han prøvede men det gik igen ud over skulderen. Problemet var bl.a at lægen havde skrevet venstre skulder og det var højre skulder, så de troede ikke rigtig på ham. + 3 andre arbejdspladser. Nu i 2010 har han fået ARBEJDET som fleksjob. Han arbejder 25 timer om ugen som pedel, men de mener nu at han kun skal arbejde 18 timer. Det er nu endelig blevet bevilget 99% sikkert. Det var en hård kamp, men det lykkedes efter 9 år. Håber det går lettere for dig.

Anmeld

2. juni 2010

suzette-vb

Caidas.. Sikken en kamp,ja man skal ha gode agumenter. Tillykke med at det er lykkes for ham.. : )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.