Regeringen fjerner gratis hjælp til barnløse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

ma08-vb

als skrev:
FYI: der er allerede en lov om antallet af gange man kan få lov til at få fertilitetsbehandling. og mener det er 3 gange, derefter er det op ad egen lomme. Min bror har i hvertfald lige betalt 60-80.000 for at hans kone kunne blive gravid (er endelig lykkes her i forsøg nummer xxxxx med 'lånte' æg).
FYI er det 6 forsøg. Får man barn, har man ret til yderligere 6 forsøg. Man har også ret til gratis behandling, hvis man har børn i forvejen, men ikke tidligere har modtaget gratis behandling. Selv skulle jeg insemineres, hvilket ikke er så stort et indgreb som fx reagensglasmetoden og dermed noget billigere. Dejligt at det lykkedes for din bror og hans kone, de må være i den 7. himmel nu :flag:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

ma08-vb

Soap skrev:
Det koster 1000 kr at tale med min gyn i 20 min :ohmy:
Det var noget af en hamper pris :angry:

Anmeld

26. maj 2010

ma08-vb

Spunk skrev:
Jeg har 2 familiemedlemmer der snart skal i fertilitetsbehandling - har tænkt på dem hele dagen - om de mon bliver ramt.
Det gælder vist 'først' fra 2011.

Anmeld

26. maj 2010

als-vb

ja de er i 7. himmel men samtidig tør de ikke tro på det da de før har mistet på dette tidspunkt. Men indtil videre så har de det som de skal og vokser efter kurven.

Anmeld

26. maj 2010

Laurie-vb

2011.... så får vi nok en ny regering.

Anmeld

26. maj 2010

Signe1704-vb

Jeg synes man skulle få hjælp til barn nummer 1 og 2 - hvis der skal være begrænsninger. Har man to børn eller mere synes jeg det er rimeligt at man selv skal betale. Jeg er helt enig i at det er forkert at der er forskel på udgifter til behandling for barnløshed og adoption. Begge dele burde være gratis og jeg synes at det er rigtig ærgerligt at det er så svært at adoptere (ved godt det er fordi de lande der bortadopterer børnene, sætter grænser for antallet). Tænk hvor mange der kunne få et bedre liv her i DK eller andre lignende lande. De fleste familier ville kunne give barnet mere end det vil få på et børnehjem i hjemlandet. Og så forstår jeg ikke hvorfor enlige kvinder godt kan adoptere, men enlige mænd ikke kan. Hørte en læge der udtalte at 10% af en årgang bliver produceret ved hjælp. Der bliver da godt nok mangel på børn....

Anmeld

26. maj 2010

Caidas-vb

Jeg er så en af de adskillige der har fået hjælp, både klinisk og økonomisk. De første mange gange var privat, men ikke vanvittigt dyr. Dette virkede dog ikke. Vi startede så på Roskilde og Holbæk Sygehuse. Ialt betalte vi selv ca 3800,-, men fik dækket alt andet. Medicinen kostede ca 50.000 kr. Vi fik dækket det af Kronikertilskud under Sundhedsstyrelsen. Vi følte os ret heldige, at vi fik det tilskud. Og under også at andre skal få det. Uden, havde vi nok aldrig fået børn.

Anmeld

27. maj 2010

Lars F-vb

Soap skrev:
Nu ved jeg ikke hvordan det er når det er på et hospital man går men jeg ved at dem som går i privat regi også med henvisning fra læge så behandlingen er gratis , skal gratis forståes på den måde at man altså selv skal betale for AL medicinen og det er lang fra billigt
Man får nu altså medicintilskud som alle andre. Medicinen er dyr, men tilskudet er reguleret sådan, at jo mere man allerede har betalt, jo mere tilskud får man.

Anmeld

27. maj 2010

Soap-vb

Lars F skrev:
Soap skrev:
Nu ved jeg ikke hvordan det er når det er på et hospital man går men jeg ved at dem som går i privat regi også med henvisning fra læge så behandlingen er gratis , skal gratis forståes på den måde at man altså selv skal betale for AL medicinen og det er lang fra billigt
Man får nu altså medicintilskud som alle andre. Medicinen er dyr, men tilskudet er reguleret sådan, at jo mere man allerede har betalt, jo mere tilskud får man.
Det er jeg klar over MEN det kunne jo være at det var som på andre afdelinger på sygehuse at når man fik medicin udleveret der så skulle man ikke betale for det da det jo er en behandling på et sygehus

Anmeld

27. maj 2010

NikiFin-vb

Charlotte d. 17. skrev:
NikiFin skrev: Hmm. Ville du selv sætte pris på at blive forsøgt 'omvendt' af en lesbisk kvinde? Homoseksualitet er ikke et valg. Det er besværligt, man udsættes for fordomme, nogle væmmes ved en osv. - tror du virkelig, nogen ville vælge det, hvis de 'bare' kunne tænde på en af det modsatte køn i stedet?
Jeg tror jeg aldrig prøver med kvinder. Men det er ikke fordi jer er bange for fordomme men fordi det er under min værdighed og forståelse af rigtigt. For mig er det synd. Jeg synes at homoseksualitet er i hovedet, og ikke i kroppen, hovedet styrer kroppen og der skal være noget galt i hovedet eftersom kroppen er en helt normal kvindelig krop med fødsels evner der er åbenbart ment til at føde børn. Ved du at mange af de berømte 'stjerner' har prøvet det med det samme køn. Og grunden til det er at de er overtilfredsstillede og nu er det normale ikke spændende for dem og de gerne vil have noget anderledes. Derfor bliver nogle af dem til homoseksuelle. Og fordi de er for selvtillidsfulde og tror ikke på Gud. Og alt det er i deres hoveder, ikke i kroppen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.