Regeringen fjerner gratis hjælp til barnløse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

NikiFin-vb

Bellis skrev:
Det lugter langt væk af brugerbetaling, og det har vi jo ikke i DK :angry: Hvis der skal brugerbetaling på det, så er der jo ikke grænser for, hvad de kan finde på i fremtiden. Vi betaler høj høj skat, netop for at kunne blive behandet, uden at have penge op af lommen. Alle er med til at bidrage. Nogen betaler meget, andre lidt, nogen bruger systemet meget og andre lidt. Sådan er det, vi er et samfund, hvor vi alle bidrager. Netop for at undgå for stor uligehed. I andre lande, hvor man kan komme nemt til tops, ja der er der kæmpe ulighed. Janteloven og penge hører sammen, og det synes jeg ikke om, men jeg kan godt li' vores sociale netværk og at vi alle har et ansvar.
har du prøvet andre lande end Danmark som ikke er særlige socialle? Fordi jeg har og jeg ved at det kan være bedre end her. Det kan være nemmere at få fat i lægen, at man kan ringe til lægen hele dagen ikke kun 1 time om morgenen. Hvis man ikke har tid til at vente er der mange andre muligheder at finde straks læge når man har brug for en og det er ikke sindsygt dyr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

kongster-vb

NikiFin skrev:
og hvad med muligheden for lesbiske at betale til en professionel erfaren jigolo at befrugte hende. Jeg synes det bliver billiger end kunstig befrugtning. Og det værste der kan ske er at hun godt kan lide det og skifter sin seksuelle orientering med det samme :laugh:
Jada. Og en heteroseksuel kvinde der ikke lige har en mand at blive gravid med eller hvis mand ikke kan gøre hende gravid, hun kan da smutte ned på den lokale bodega og finde den første den bedste alkoholiker, der sikkert gerne vil have et knald. Nemt og billigt!

Anmeld

26. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

Jeg er helt enig med Kongster vedr. befrugtning af lesbiske. Og vedrørende adoption, så kan jeg da forfærdeligt godt lide tanken om, at ufrivilligt barnløse vælger at adoptere i stedet for at få kunstig befrugtning - men langt fra alle, der kan få fertilitetsbehandling, vil kunne slippe igennem nåleøjet til adoption. Adoptivbørn er særligt udsatte og sårbare - de har mistet deres primære omsorgsperson, måske endda flere gange, og de har krav på at komme til en familie med et særligt overskud og, ikke mindst da, stor motivation for at adoptere. Ikke et par, for hvem det er af vital betydning at få deres 'egne', biologiske børn. Jeg kan fuldt ud følge de kvinder, for hvem det betyder alt at opleve graviditet og fødsel - og at føre deres egne og partnerens gener videre. Og jeg under adoptivbørn at blive valgt til af de 'rigtige' årsager.

Anmeld

26. maj 2010

Charlotte d. 17.-vb

NikiFin skrev:
og hvad med muligheden for lesbiske at betale til en professionel erfaren jigolo at befrugte hende. Jeg synes det bliver billiger end kunstig befrugtning. Og det værste der kan ske er at hun godt kan lide det og skifter sin seksuelle orientering med det samme :laugh:
Hmm. Ville du selv sætte pris på at blive forsøgt 'omvendt' af en lesbisk kvinde? Homoseksualitet er ikke et valg. Det er besværligt, man udsættes for fordomme, nogle væmmes ved en osv. - tror du virkelig, nogen ville vælge det, hvis de 'bare' kunne tænde på en af det modsatte køn i stedet?

Anmeld

26. maj 2010

Titte-vb

Jeg bliver ramt af den nye regel. Er jo igang med store projekter, og i planen er/var at vi skal starte fertilitetsbehandling næste sommer. Jeg kan blive edderspændt rasende, fordi jeg er overvægtig kan jeg ikke adoptere eller komme i fertilitetsbehandling, godt så, jeg skal nu forhåbentligt snart have lavet en gastric bypass, og når jeg så har tabt mig, så kan jeg sku ikke blive hjulpet alligevel :angry: Og adoption kan ikke komme på tale, er blevet for gamle til at vi kan nå det i tide, og det er jo også en dyr ting at kaste sig ud i....... :ohmy: Føler godt nok at det hele er imod os lige nu..... Håber på et snarligt regeringsskifte........

Anmeld

26. maj 2010

Det er stadig mig-vb

Det er nok nu, Titte, du og gemalen skal oprette en konto hvor i sætter alt ind i kan undvære om måneden. Så er der da en chance for i kan klare den til næste sommer. Ja, et regeringsskifte ville sgu være dejligt, men for katten da hvor er der lang tid til November 2011 :huh:

Anmeld

26. maj 2010

Kirle-vb

Ærligt talt : er rasende på denne regering og det sidste 'politik' er under al kritik. Men hvis jeg stod i den situation at behøve hjælp til inseminering og selv skulle betale var jeg hoppet på fly til Mexico, der skal man betale for læge men tilgengæld koster en konsultation 36kr ;) Nu ved jeg ikke hvad det koster men havde sgu sagt Fuck Dk og smuttet hen hvor jeg kan få det jeg vil have! Ikke at det på nogen måde undskylder det politikerne har gang i eller på anden måde skal forståes som et grønstempel! For jeg synes det er for langt ude!

Anmeld

26. maj 2010

Soap-vb

Det koster 1000 kr at tale med min gyn i 20 min :ohmy:

Anmeld

26. maj 2010

kongster-vb

Titte skrev:
Føler godt nok at det hele er imod os lige nu..... Håber på et snarligt regeringsskifte........
Ditto! Altså til det med regeringsskifte. Og varme tanker til jer. Jeg håber squ alle anstrengelserne bærer frugt til sidst

Anmeld

26. maj 2010

Spunk-vb

Titte skrev:
Jeg bliver ramt af den nye regel. Er jo igang med store projekter, og i planen er/var at vi skal starte fertilitetsbehandling næste sommer. Jeg kan blive edderspændt rasende, fordi jeg er overvægtig kan jeg ikke adoptere eller komme i fertilitetsbehandling, godt så, jeg skal nu forhåbentligt snart have lavet en gastric bypass, og når jeg så har tabt mig, så kan jeg sku ikke blive hjulpet alligevel :angry: Og adoption kan ikke komme på tale, er blevet for gamle til at vi kan nå det i tide, og det er jo også en dyr ting at kaste sig ud i....... :ohmy: Føler godt nok at det hele er imod os lige nu..... Håber på et snarligt regeringsskifte........
Hvor er det altså træls for jer. Jeg har 2 familiemedlemmer der snart skal i fertilitetsbehandling - har tænkt på dem hele dagen - om de mon bliver ramt. Nu ved jeg jo ikke hvilken alder du og din mand har Titte, men er i virkelig for gamle til adoption? Jeg kender adskillige mennesker på 40+ der har adopteret - så kan du bare ikke være sikker på at få et spædbarn. Begge par har fået en pige der har været ca. 1 år ved adoptionstidspunktet. Og JA til regeringsskifte!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.