Har lige læst, at regeringens spareplan også omfatter gratis hjælp til barnløse. Se evt. artiklen her: http://politiken.dk/indland/article979347.ece
Jeg er rystet over det tiltag, der slet, slet ikke harmonerer med behovet for og ønsket om at ændre demografien. For slet ikke at tale om den mulighed for at få (flere) børn, som mange nu fratages.
Min mand og jeg har selv været i behandling på fertilitetsklinik, og på daværende tidspunkt ved jeg ikke, om vi ville have haft råd, hvis vi skulle have betalt hele gildet selv. Det er rigeligt dyrt i forvejen, vi endte med at betale 20-25.000 kr. for de 4 forsøg det tog, før det lykkedes. Det skal dog siges, at vi efter lægens anbefaling fik en henvisning til en privatklinik med en begrænset egenbetaling. Vi skulle derfor selv betale et mindre beløb pr. forsøg foruden fx weekendtakst de gange, hvor vi var så uheldige at skulle behandles en lørdag eller søndag. Men alene medicinen (hormonerne) kan være en bekostelig affære, og den betaler man selv uanset om det er i offentligt eller privat regi. De billige til omkring en 50'er duede desværre ikke til mig, så jeg fik nogle andre til ca. 1.000 kr.!
I dag kan jeg jo slet ikke forestille mig et liv uden eget/egne børn (vi går i gang med projekt 'nr. 2' i denne uge!), det ville have været en meget stor sorg at undvære.
Hvad mener I? Er det i orden at fjerne den gratis hjælp?
Anmeld