Regeringen fjerner gratis hjælp til barnløse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. maj 2010

NikiFin-vb

Johannamor skrev:
Jeg går helt ind for ligeberettigelse for racer, religioner, køn, seksuel orientering osv. osv., men jeg synes, at gratis barnløshedsbehandling skal være reserveret de tilfælde, hvor der er tale om en form for sygdomstilstand, og det er det altså ikke hos lesbiske.
jeg er enig med dig. Hvis en kvinde vil have at barn skal hun være men en mand, det er naturens lov. Hvis hun har valg selv ikke at gøre det og vil stadigvæk have et barn skal hun betale. Jeg kan ikke se hvorfor staten skal betale for de personlige beslutninger baseret på bare fordi hun ikke gider at være med en mand. Det er OK at hun ikke gider men jeg gider heller ikke at betale for hendes forkærligheder :angry:

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. maj 2010

kongster-vb

Johannamor skrev:
Når to kvinder ikke kan få børn med hinanden er barnløsheden en konsekvens af et naturgivent vilkår, der ikke har noget med sygdom at gøre.
Men hvori består forskellen mellem at en mand fx ikke producerer nok sædceller og at en kvinde er født som lesbisk og derfor ikke af naturlig vej kan blive gravid med en mand? Det er vel heller ikke en sygdom at manden ikke producerer celler nok? En unormalitet ja, men det er homoseksualitet også. Jeg køber ikke helt argumentet. Den lesbiskes seksuelle orientering er også et naturgivent vilkår. Og så mener jeg i øvrigt ikke at 'naturligt' = 'moralsk rigtigt'. Hvis en kvinde ønsker at blive enlig mor, synes jeg også hun skal have hjælp til at blive gravid vha en donor eller adoptere. Og der er jo slet ingen sygdomstilstande eller andre unormaliteter indblandet

Anmeld

26. maj 2010

NikiFin-vb

Og så mener jeg i øvrigt ikke at 'naturligt' = 'moralsk rigtigt'. Hvis en kvinde ønsker at blive enlig mor, synes jeg også hun skal have hjælp til at blive gravid vha en donor eller adoptere. Og der er jo slet ingen sygdomstilstande eller andre unormaliteter indblandet OK. Men hvorfor så finder hun ikke en mand for en gang bare at han befrugter hende. Det bliver ikke mere uhyggeligt end at blive befrugtet kunstig på hospitalet. :cheer: Derudover synes jeg ikke at en kvinde som har alle fysiske kvindelige tegn og kan sagtens få børn på den naturlige mode men vil hellere have en kvinde i stedet for en mand er et slags sygdom, genetisk fejl eller kald det hvad du vil.... For mig at vælge kvinder for mænd er det samme som at vælge mand med brune øjne bare fordi hun finder brune øjne meget sexy eller fordi hun gerne vil et barn med brune øjne. Homoseksualitet for mig er et personlig valg

Anmeld

26. maj 2010

kongster-vb

NikiFin skrev:
OK. Men hvorfor så finder hun ikke en mand for en gang bare at han befrugter hende. Det bliver ikke mere uhyggeligt end at blive befrugtet kunstig på hospitalet. :cheer:
Det kunne så også gælde kvinder som ikke kan få børn med deres mænd. De kunne så gå ud i byen og finde en mand 'for en gangs skyld, bare han befrugter hende'...
For mig at vælge kvinder for mænd er det samme som at vælge mand med brune øjne bare fordi hun finder brune øjne meget sexy eller fordi hun gerne vil et barn med brune øjne. Homoseksualitet for mig er et personlig valg
Det er muligt at det for dig er et personligt valg, men det kan jeg love dig at det ikke er for 98% af de homoseksuelle. De kan lige så lidt vælge at tænde på det modsatte køn som jeg kan vælge at tænde på kvinder

Anmeld

26. maj 2010

NikiFin-vb

kongster skrev:
Det er muligt at det for dig er et personligt valg, men det kan jeg love dig at det ikke er for 98% af de homoseksuelle. De kan lige så lidt vælge at tænde på det modsatte køn som jeg kan vælge at tænde på kvinder
Der er ikke mange mænd der kan tænde mig. Betyder det at hvis jeg ikke kan finde en mand som jeg gerne vil sove med skal staten betale for min kunstig befrugtning fordi jeg vil så meget gerne have et barn, bare kan ikke finde en mand som passer mig? Det kunne så også gælde kvinder som ikke kan få børn med deres mænd. De kunne så gå ud i byen og finde en mand 'for en gangs skyld, bare han befrugter hende'... det mente jeg ikke, men.... hvorfor ikke. Jeg synes at det er en god mulighed ... hvis kun befrugtning er årsagen til seks med en anden mand. Det ville jeg heller ikke kalde den seks men hellere naturlig befrugtning :lol:

Anmeld

26. maj 2010

NikiFin-vb

og hvad med muligheden for lesbiske at betale til en professionel erfaren jigolo at befrugte hende. Jeg synes det bliver billiger end kunstig befrugtning. Og det værste der kan ske er at hun godt kan lide det og skifter sin seksuelle orientering med det samme :laugh:

Anmeld

26. maj 2010

kongster-vb

NikiFin skrev:
Der er ikke mange mænd der kan tænde mig. Betyder det at hvis jeg ikke kan finde en mand som jeg gerne vil sove med skal staten betale for min kunstig befrugtning fordi jeg vil så meget gerne have et barn, bare kan ikke finde en mand som passer mig?
Altså ja. Siden 1. januar 2007 har enlige kvinder og lesbiske haft adgang til samme hjælp over den offentlige sygesikring som kvinder i parforhold med mænd har.
Det kunne så også gælde kvinder som ikke kan få børn med deres mænd. De kunne så gå ud i byen og finde en mand 'for en gangs skyld, bare han befrugter hende'... det mente jeg ikke, men.... hvorfor ikke. Jeg synes at det er en god mulighed ... hvis kun befrugtning er årsagen til seks med en anden mand. Det ville jeg heller ikke kalde den seks men hellere naturlig befrugtning :lol:
Nej det mener jeg så heller ikke!! Men det er ligeså oplagt at foreslå for en lesbisk som for en kvinde i et parforhold, at 'hun bare kan få det ordnet naturligt ude i byen'

Anmeld

26. maj 2010

kongster-vb

Hov - sorry. Jeg er vist igang med at få tråden til at dreje sig om noget helt andet. Lesbiskes ret til fertilitetsbehandling og homoseksuelles ret til adoption er spændende, men ikke lige emnet her. Beklager. Jeg opretter min egen tråd hvis jeg gerne vil diskutere videre.

Anmeld

26. maj 2010

Bellis-vb

Det lugter langt væk af brugerbetaling, og det har vi jo ikke i DK :angry: Hvis der skal brugerbetaling på det, så er der jo ikke grænser for, hvad de kan finde på i fremtiden. Vi betaler høj høj skat, netop for at kunne blive behandet, uden at have penge op af lommen. Alle er med til at bidrage. Nogen betaler meget, andre lidt, nogen bruger systemet meget og andre lidt. Sådan er det, vi er et samfund, hvor vi alle bidrager. Netop for at undgå for stor uligehed. I andre lande, hvor man kan komme nemt til tops, ja der er der kæmpe ulighed. Janteloven og penge hører sammen, og det synes jeg ikke om, men jeg kan godt li' vores sociale netværk og at vi alle har et ansvar.

Anmeld

26. maj 2010

als-vb

FYI: der er allerede en lov om antallet af gange man kan få lov til at få fertilitetsbehandling. og mener det er 3 gange, derefter er det op ad egen lomme. Min bror har i hvertfald lige betalt 60-80.000 for at hans kone kunne blive gravid (er endelig lykkes her i forsøg nummer xxxxx med 'lånte' æg). Men mener man skal beholde den hidtige hjælp og at man skal sætte 'gebyret' for adoption ned. selvom jeg godt ved de penge bliver brugt til at 'købe' barnet for i det land det nu skal hentes fra.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.