Ja, jeg er også smuttet! Jeg bliver bare i så dårligt humør over at læse om én, der i den grad svigter sine børn ved ikke at tage sit ansvar som mor alvorligt... I hvert eneste indlæg, hvor du har beskrevet dig selv, dine børn og jeres familieliv er der dukket mere op, og det lyder værre og værre. Hvis alt det du fortæller er sandt, så må I læne jer op ad en anmeldelse til de sociale myndigheder.
Man er IKKE en god mor ved at opfylde alle sine børns ønsker. Man er en god mor ved at opfylde deres behov - og de to ting er ikke nødvendigvis det samme. Når min 5-årige fx gerne vil se naturfilm i tv efter kl. 20, så kan jeg både følge hans ønske og selv synes at det ville være hygeligt at ligge i dobbeltsengen med ham og snakke om løver eller hvaler eller krokodiller. Men opfylder jeg hans ønske er han ikke til at få ud af fjerene om morgenen, så han kommer i seng.
Man er IKKE en god mor ved at acceptere børns hyleri. Alle børn har vanskelige perioder, men at forstå langvarigt hyleri som en medfødt egenskab er en misforståelse af, hvordan børn udtrykker sig. Hyl og skrig og vold er udtryk for afmagt - og så er det vores ansvar som forældre at lære børnene at gribe magten. Mine oftest søde og fredelige børn er ikke søde og fredelige fordi jeg tvinger dem til at undertrykke deres personlighed. Tvært imod er de søde og fredelige, fordi de er trygge, velstimulere og i omgivelser, der giver dem plads til at udfolde deres personlighed, som den er.
Man er IKKE en god mor ved at undertrykke sine egne behov i en grad, hvor man ikke kan have et job, hvor ungerne i den grad overskrider ens grænser, at man gentagne gange er nødt til at vende ryggen til dem med ørepropper i, og hvor man opsøger hjælp - men afviser den, inden den har fået en chance.
Man er IKKE en god mor, når man ikke er lydhør overfor pædagogers, familiemedlemmers, familieterapeuters og ganske almindelige mødres syn på, hvad de tænker, når de ser / lytter til / læser om dig og dine børn.
Jeg ved ikke, om jeg skal have ondt af dig? Jeg tænker på, om du er bange for din mand, som børnene iflg. dig er bange for deres far, og om det er hele kernen i problemet. Gad vide hvad det er, du i dine indlæg kredser om men ikke skriver???
Men ét er helt sikkert: Jeg har ondt af dine børn! Den opvækst, de får, er ikke sund!
Hled og lykke med at komme videre i livet - jeg håber, det sker snart!
Anmeld